Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Goedemiddag 

Graag wil ik jullie om hulp en/of tips vragen. 
Wij hebben al jaren (buiten)konijnen. Ruim een jaar geleden hebben we twee broers in ons gezin gekregen. Ze zijn een kruising tussen een wild konijn en een door van Vlaamse reus. Benjamin lijkt echt op een wild konijn en heeft een korte vacht. Pieter lijkt meer op zijn moeder dus Vlaamse inslag en een langere en dikkere vacht  Borstelen vindt hij heerlijk alleen krijgt hij nu sinds kort een beetje klitten bij zijn kont. Hij vindt het echt niet tof als ik eraan zit maar ze moeten wel weg. Het wordt anders vies met alle mogelijke nare gevolgen daarvan. Wat kan ik hier het beste aan doen? Ze hebben een ruim hok met grote uitloop en ik schep het om de dag uit. Hij zit dus niet op het natte. 
Kunnen jullie mij verder helpen? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de billen van konijnen gaat het snel klitten/vilten inderdaad. Vervelend. Hoe erg is het? En is het vooral onder de staart, de onderrug of tussen de liezen?

Het moet daar inderdaad wel weg, maar het ligt een beetje aan de plek hoe je het het beste aan kan pakken. Viltplekjes knip ik vaak weg met een goed schaartje, maar dan moet je wel heek goed opletten dat je niet in de huid kan knippen. Soms volstaat borstelen met een borstel van zwijnenhaar. Niet kammen met een kammetje, maar echt een borstel van bij voorkeur zwijnenhaar gebruiken, die kammetjes en borstels uit de dierenwinkel kunnen de huid flink beschadigen.

Heb je iemand die je kan helpen om het konijn even vast te houden of even op te tillen zodat jij kan knippen of borstelen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. Een borstel met zwijnenhaar heb ik aangeschaft en dat helpt goed. Alleen die laatste plukken niet. Ik zal mijn man vragen om Pieter vast te houden. Heb het tot nu toe nl steeds in mijn eentje gedaan 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .