Ga naar inhoud

De opvoeding van Kiki


Eefje

Aanbevolen berichten

De ruimte doet toch goed, ze trekt aan de tralies als de ren dicht is, maar raast veel minder als die open staat. De afgelopen dagen was ze non stop aan het sjezen, behoorlijk ongecontroleerd, moest echt dekking zoeken af en toe. Maar nu rent ze een keertje, springt wat op de bank, knabbelt aan mijn haar en trekt aan mijn deken, maar scharrelt vooral rond en ligt ook lange tijd rustig op de bank. Het is veel minder heftig en obsessief wat ze doet. Best de moeite waard om zo wat te kunnen experimenteren zonder risico voor Gijs en haar gedrag te analyseren. Hoe dan ook is dit waardevol, is het niet meer voor ons, dan zeker voor de opvang en nieuwe baasjes. Veel en constante ruimte voor haar

 

De werkplek gaat er komen. We vinden het allebei jammer de tweede woonkamer op te geven zoals die is, maar we hebben echt een fatsoenlijke werkplek nodig en willen dat niet in de slaapkamer, dat vind ik niks, een slaapkamer is voor rust en ontspanning, niet voor werk. Bureau en stoel zijn uitgezocht, nu een manier verzinnen om die hier te krijgen zonder 50 euro aan IKEA te betalen. Praktische overwegingen weliswaar gemotiveerd door, maar toch los van de konijnen 👍.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het met Kiki en Gijs nu zo paar dagen ieder op z'n eigen? Heeft de verandering van ruimte je nog aan je keuze laten twijfelen? En al contact gehad met de opvang? Lastige situatie zeg, als ik je laatste berichtjes zo zie en lees dan kan je alleen maar enthousiast worden van zo'n konijntje 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosindaik word vandaag gebeld door Lonneke, dus straks weet ik wanneer we terecht kunnen. 

Zeker is mijn mening veranderd hierdoor. De verandering in gedrag is echt gigantisch en de trigger veel beter te duiden nu ze alleen zat. Ze is nu gewoon een normaal, leuk konijn. Helemaal niet heftig, explosief, boos, gefrustreerd, geen terrormodus, gewoon een leuk, vrolijk, lief, blij en veel rustiger konijntje. Gijs daar weghalen heeft haar gedrag in eerste instantie juist verergerd, de positieve verandering kwam door de verandering in verblijf. Zoals de verandering van verblijf toen ik de los begon te laten ook de trigger was die het gedrag toen negatief beinvloedde. Gijs was niet de trigger, maar de bliksemafleider. Als ik zie hoe haar gedrag nu veranderd is, dan moet ze ontzettend gefrustreerd geweest zijn en vind ik dat ze het nog heel goed gedaan heeft naar Gijs. Dus ja, ik wil sowieso een herkoppeling met deze twee laten proberen in de opvang. Blijkt dat ze elkaar echt niet leuk vinden dan is dat zo en komt er een ander meisje naar huis, maar ik kan nu niet ontkennen dat het verblijf de belangrijkste rol heeft.

 

Gijs en Kiki doen het allebei wel goed alleen, maar alleen is toch maar alleen natuurlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh maar dit klinkt best wel positief zeg! Ik kan me voorstellen dat deze wending ervoor heeft gezorgd dat je het toch nog een kans wil geven tussen die twee. Die dame heeft gewoon ontzettend veel ruimte nodig dus...

Zijn jullie het er wel over eens dat de konijnenkamer volledig ingericht kan worden als konijnproof ruimte zonder afgebakende ren? En willen jullie dat ook?

Wat een heerlijk ding is die Kiki zo en wat relaxed is ze ook op de bank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Lonneke net gesproken, zij ziet het zeker zitten met deze bevindingen om het nog eens te proberen. Enige valkuil is dat Gijs te bang reageert als er rangorde bepaald moet worden, meteen in de vluchtmodus komt en daarmee uitlokt dat ze weer achter hem aan gaat. Als dat gebeurt is het klaar. Maar dat ziet Lonneke snel genoeg. Morgen half vijf gaan ze daarheen.

 

Ja we zijn het helemaal eens over de kamer en gaan dat ook nu concreet regelen! Fijn om straks een werkkamer te hebben met een heus bureau en een paar lieve konijntjes die rond je voeten huppelen 🥰.

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Eefje:

Ik heb Lonneke net gesproken, zij ziet het zeker zitten met deze bevindingen om het nog eens te proberen. Enige valkuil is dat Gijs te bang reageert als er rangorde bepaald moet worden, meteen in de vluchtmodus komt en daarmee uitlokt dat ze weer achter hem aan gaat. Als dat gebeurt is het klaar. Maar dat ziet Lonneke snel genoeg. Morgen half vijf gaan ze daarheen.

 

Ja we zijn het helemaal eens over de kamer en gaan dat ook nu concreet regelen! Fijn om straks een werkkamer te hebben met een heus bureau en een paar lieve konijntjes die rond je voeten huppelen 🥰.

Fijn, er is nog hoop! Sowieso waardevolle info voor de toekomst van Kiki, waar dat ook mag zijn. Spannend voor je, hoop dat het wil lukken voor je!

Je houdt er in iig een fijne werkkamer aan over 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit  interesse en om bij te leren: weet je hoe Lonneke dan gaat koppelen, omdat ze moet voorkomen dat Kiki ruimte tekort heeft en Gijs als bliksemafleiding gaat gebruiken toch? Wat zou het geweldig zijn als het toch lukt Kiki en Gijs samen te laten blijven bij jullie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet zozeer om het tekort aan ruimte, maar wel om de ene keer wel en andere keer niet in dezelfde ruimte ergens heen kunnen. Ze heeft ze eerder gekoppeld in één van haar rennen en ook hier was er in de ren geen vuiltje aan de lucht, tot ze los waren geweest. Dus we denken allebei niet dat dat een probleem gaat opleveren, zolang ze maar niet kan ontsnappen 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Eefje:

Het gaat niet zozeer om het tekort aan ruimte, maar wel om de ene keer wel en andere keer niet in dezelfde ruimte ergens heen kunnen. Ze heeft ze eerder gekoppeld in één van haar rennen en ook hier was er in de ren geen vuiltje aan de lucht, tot ze los waren geweest. Dus we denken allebei niet dat dat een probleem gaat opleveren, zolang ze maar niet kan ontsnappen 😅

Alleen in een ren kan ze wel weer gefrustreerd gaan tralieknagen, toch? Of doet ze dat ook alleen als ze er een keer uit is geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Alleen in een ren kan ze wel weer gefrustreerd gaan tralieknagen, toch? Of doet ze dat ook alleen als ze er een keer uit is geweest?

Dat vermoed ik niet, ze deed het niet toen ze hier kwam, ze is het gaan doen nadat ze er uit is geweest en weet dat de wereld buiten de ren leuk is. Denk dat het daarbij nieteens uitmaakt hoe groot je ren is. Geef je een ren van 20m2 en laat je haar af en toe los in de tuin, gaat ze denk ik hetzelfde doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat positief om te horen! Ben heeull benieuwd hoe de herkoppeling zal gaan. Maar fijn om te horen dat je nu echt wel een oorzaak weet en dat het mogelijk een oplossing voor het probleem kan zijn, mochten ze elkaar toch nog steeds lief vinden. Ik ga hard duimen voor je op een geslaagde 2de koppeling! 

 

En leuk dat er definitieve beslissing is gemaakt over je konijnenruimte, ongeacht welke konijntjes er straks dan gaan lopen. Toch ook nog goed gekomen op valentijnsdag, ivm de ruzie? 🙊

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosindahaha ja hoor! Mijn vriend was gewoon konijnenmoe en liep te briesen dat hij niet alles aan gaat passen aan een idioot konijn (grootspraak want hij is hartstikke gek op haar) en dat hij in staat was ze allebei bij Lonneke in te leveren (Gijs zou naar knijn en Ko terug moeten maar dat terzijde 😉). 

Dus ik heb hem nog even uitgelegd dat ik vind dat, los van de konijnen, op dit moment een goede werkplek voor ons allebei prioriteit heeft boven een extra bank. Hoe dol we ook zijn op onze tweede woonkamer, de situatie is gewoon veranderd door corona en we komen allebei thuis niet goed genoeg aan het werk, terwijl we allebei een pittige baan hebben en we zitten elkaar in de weg. Dus ook al houden we de ren zoals die is en komt er een ander konijn, is het toch echt iets waar een oplossing voor moet komen die alleen in die kamer kan, in andere kamers wordt het dan een onrustige, lelijke, tijdelijke oplossing.

Hij heeft toen een flinke wandeling gemaakt, kwam terug toen ik zelf weg was. Toen ik thuis kwam zat hij boven bij Kiki en zag ik beneden de laptop open staan met allemaal tabbladen over bureaus en bureaustoelen, hij had al een setje uitgezocht wat hij mooi en fijn vindt en was al een mooi beeldscherm aan het regelen. 

De konijnen moesten uit het argument gehaald worden 💁.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Eefje:

Ik heb Lonneke net gesproken, zij ziet het zeker zitten met deze bevindingen om het nog eens te proberen. Enige valkuil is dat Gijs te bang reageert als er rangorde bepaald moet worden, meteen in de vluchtmodus komt en daarmee uitlokt dat ze weer achter hem aan gaat. Als dat gebeurt is het klaar. Maar dat ziet Lonneke snel genoeg. Morgen half vijf gaan ze daarheen.

 

Ja we zijn het helemaal eens over de kamer en gaan dat ook nu concreet regelen! Fijn om straks een werkkamer te hebben met een heus bureau en een paar lieve konijntjes die rond je voeten huppelen 🥰.

Ik ben heel benieuwd, hopelijk lukt het allemaal! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eefje Gelukkig dat het goed is gekomen en dat hij ook inziet dat het zo te horen ook echt een nodige oplossing is ivm het thuiswerken. Niet fijn als je daar ook gezeur door krijgt omdat je elkaar in de weg zit. Hopelijk is dat straks verleden tijd en heb je een chille kamer om in te werken én een nog leukere konijnenruimte! Die mannen kunnen soms ook zo... mannen zijn 🤭🤣

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eefje:

Ik heb Lonneke net gesproken, zij ziet het zeker zitten met deze bevindingen om het nog eens te proberen. Enige valkuil is dat Gijs te bang reageert als er rangorde bepaald moet worden, meteen in de vluchtmodus komt en daarmee uitlokt dat ze weer achter hem aan gaat. Als dat gebeurt is het klaar. Maar dat ziet Lonneke snel genoeg. Morgen half vijf gaan ze daarheen.

 

Ja we zijn het helemaal eens over de kamer en gaan dat ook nu concreet regelen! Fijn om straks een werkkamer te hebben met een heus bureau en een paar lieve konijntjes die rond je voeten huppelen 🥰.

Lang geleden werd altijd geadviseerd om konijntjes eerst een paar weekjes uit elkaar te laten voor je een nieuwe poging tot koppelen doet omdat ze dan elkaar 'vergeten' zijn en een frisse start hebben. Of dit nu nog zo is weet ik niet. Hoop alleen niet dat dit de kans op een succesvolle koppeling in de weg gaat zitten. Dat zou jammer zijn. Maar het klinkt allemaal zeer hoopvol. Wat ik ook al eerder zei ik denk niet dat het aan Gijs lag. Maar hoe hij nu reageert na die spannende tijd zal de doorslaggever zijn. Ik hoop dat het dan ook echt te maken heeft met Kiki en niet met al dat spannende wat hij de afgelopen dagen heeft moeten ondergaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boefjeja dat klopt inderdaad. Dat is het risico wat we nemen. Wij kunnen op deze manier niet lang doorgaan, het huis staat op zijn kop en uiteindelijk hebben we konijnen voor ons plezier, terwijl ze nu al een hele tijd een flinke last zijn. Het kan de reactie van Gijs op Kiki beïnvloeden, hij weet heus nog wel hoe het was. Aan de andere kant, het is anderhalve dag erg vervelend geweest met die twee, daarvoor hadden ze een paar rustige fijne dagen en reageerde Gijs ook totaal niet angstig op haar. Het is wat het is, ook als we ze weken uit elkaar houden loop je risico dat het toch niet goed gaat. Zitten zij weken alleen en wij weken in de puinhoop, er zijn toch echt grenzen 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Eefje:

@Boefjeja dat klopt inderdaad. Dat is het risico wat we nemen. Wij kunnen op deze manier niet lang doorgaan, het huis staat op zijn kop en uiteindelijk hebben we konijnen voor ons plezier, terwijl ze nu al een hele tijd een flinke last zijn. Het kan de reactie van Gijs op Kiki beïnvloeden, hij weet heus nog wel hoe het was. Aan de andere kant, het is anderhalve dag erg vervelend geweest met die twee, daarvoor hadden ze een paar rustige fijne dagen en reageerde Gijs ook totaal niet angstig op haar. Het is wat het is, ook als we ze weken uit elkaar houden loop je risico dat het toch niet goed gaat. Zitten zij weken alleen en wij weken in de puinhoop, er zijn toch echt grenzen 😅

Ik snap het. Hoop alleen dat Gijs dan wat meer de kans krijgt om te wennen en niet gelijk na 1 angstige reactie het al over en uit is. Mijn ervaring is dat bij rangorde bepalen zelfs het liefste konijn ineens een monster wordt en het bange konijntje wel heel erg zielig. Dat is ook moeilijk om te zien. En een paar dagen daarna is het dikke mik. En dan denk je... het was even doorzetten maar het toch waard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boefjeja Lonneke kent Gijs goed, heeft hem met drie dames geprobeerd te koppelen toen. Ze weet dat het een schijterd is, dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze dat goed inschat. Ik laat het verder nu aan haar over, heb enorm mijn best gedaan en ik heb vrede met wat hier ook uit gaat komen. Gijs is nu mooi tot rust gekomen en in de opvang blijft hij ook eerst een nachtje slapen voor er gekoppeld wordt. Linksom of rechtsom komt het goed.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .