Line67 Geplaatst: 27 januari 2021 Delen Geplaatst: 27 januari 2021 Dag, Ik ben mijn konijn aan het koppelen voor de nieuwe eigenaar aan haar konijn. Het gaat om een konijntje van 6 jaar die verwaarloosd is geweest en nog niet zo lang bij hen. De koppeling lijkt positief maar ik maak me zorgen om dit konijntje. Het heeft een gewond oogje en ademt zwaar en lijkt niet goed te kunnen slikken. Mijn konijn is een gezond en fit konijn en ik vraag me af of zo'n koppeling wel kans van slagen heeft omdat het andere konijntje zo verzwakt is. Graag jullie advies daarom. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 27 januari 2021 Delen Geplaatst: 27 januari 2021 Ben je al naar de dierenarts geweest met hem of haar? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 27 januari 2021 Delen Geplaatst: 27 januari 2021 Je voelt het al aankomen, denk ik: nee, dit is geen goed idee! Om meerdere redenen. Ten eerste moet het verwaarloosde konijntje naar de dierenarts om gecontroleerd te worden wat er met haar aan de hand is. Ze moet eerst fit zijn om gekoppeld te worden. Koppelen is niet iets wat zonder inspanning in een paar tellen gepiept is, het vergt heel wat van de konijnen dus als ze niet fit is dan is het konijn-onvriendelijk/waardig. Ten tweede kan ze iets onder de leden hebben wat besmettelijk is en het doorgeven aan jouw konijn. Ten derde is er nog de kwestie dat je niet zomaar twee konijnen bij elkaar kunt zetten (is jouw konijn gecastreerd?), want ze kiezen elkaar op karakter en vinden niet elk ander konijn aardig. Geef ze eens ongelijk. Als ik het goed begrijp doe jij je konijn weg? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Line67 Geplaatst: 27 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2021 Ja ik ga stoppen met konijnen en deze kwam op mijn pad. Ik heb vaker gekoppeld maar wist niet dat dit konijntje zo verzwakt was. Ze eet wel goed en zoekt ook wel toenadering maar ik weet niet of we hier goed aan doen. eerlijk gezegd ben ik er wat van geschrokken hoe ze er aan toe is en denk ik dat ze eerst idd fit en gezond moet worden. Ik kan niet met haar naar de da gaan, het is niet mijn konijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 27 januari 2021 Delen Geplaatst: 27 januari 2021 Ik zou de eigenaren aansporen om er mee naar de dierenarts te gaan. Doen ze dat niet, dan zou ik persoonlijk in geen geval mijn konijn aan hen toevertrouwen... 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Line67 Geplaatst: 27 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2021 Ik heb ze uit elkaar gehaald nadat ik het konijn heb nagekeken. Het oogje is er zeer slecht aan toe en ze had nog een grote klit onder haar staart. Ze was niet naar de da geweest, dat begrijp ik niet zo goed als je een verwaarloosd konijn overneemt.. Ik dacht een goed adres te hebben gevonden voor mijn konijn maar dit voelt niet goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 27 januari 2021 Delen Geplaatst: 27 januari 2021 Arm dier.. laten we hopen dat ze door jouw mening en bevindingen in elk geval met die stakker naar een dierenarts gaan. Dat zou inderdaad het eerste zijn wat ik zou doen met zo'n beestje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Line67 Geplaatst: 27 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2021 Ik kan hier zo slecht tegen, zo'n beestje wat al een rotleven heeft gehad. Ze gaan nu idd met haar naar de da. Ze zijn wel van goede wil hoor maar hebben zich er niet goed in verdiept lijkt het. Ik heb ze aangeraden het beestje eerst maar eens te laten aansterken en dan ermee naar de opvang voor een koppeling. Hoop dat ze dat doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Line67 Geplaatst: 28 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2021 Ik kan hier zo slecht tegen, zo'n beestje wat al een rotleven heeft gehad. Ze gaan nu idd met haar naar de da. Ze zijn wel van goede wil hoor maar hebben zich er niet goed in verdiept lijkt het. Ik heb ze aangeraden het beestje eerst maar eens te laten aansterken en dan ermee naar de opvang voor een koppeling. Hoop dat ze dat doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 28 januari 2021 Delen Geplaatst: 28 januari 2021 Dat goede advies van jou om het verwaarloosde konijntje naar de opvang te brengen voor een maatje lijkt me ook 100% van toepassing op je eigen konijn toch? 😁 Dan weet je zeker dat je konijn een door de DA gecontroleerd en gevaccineerd konijnenmaatje krijgt! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Line67 Geplaatst: 28 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2021 Zeker, dat gebeurt nu ook, alleen kwam dit op mijn pad en leek het me fijn dat hij meteen weer een vriendinnetje kreeg😊 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 28 januari 2021 Delen Geplaatst: 28 januari 2021 Maar betekent dat dan ook dat jouw konijn naar de eigenaren gaan die hun eigen konijntje zo verwaarloosd hebben? Of begrijp ik het verkeerd? Want daar zou ik me dan ook wel zorgen om maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 28 januari 2021 Delen Geplaatst: 28 januari 2021 28 minuten geleden zei Line67: Zeker, dat gebeurt nu ook, alleen kwam dit op mijn pad en leek het me fijn dat hij meteen weer een vriendinnetje kreeg😊 O sorry had de laatste 2 berichten niet gezien, je gaat hem nu dus naar een opvang brengen. Dat is fijn dan weet je zeer dat hij een goed baasje en vriendinnetje krijgt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Line67 Geplaatst: 28 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2021 39 minuten geleden zei BaasjevanBrownie: Maar betekent dat dan ook dat jouw konijn naar de eigenaren gaan die hun eigen konijntje zo verwaarloosd hebben? Of begrijp ik het verkeerd? Want daar zou ik me dan ook wel zorgen om maken. Nee gelukkig niet, deze mensen hadden dit konijn van iemand anders overgenomen. Ze hadden haar zelf niet verwaarloosd hoor. Het beestje is inmiddels weer opgehaald, ik hoop maar dat het goed komt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 28 januari 2021 Delen Geplaatst: 28 januari 2021 9 minuten geleden zei Line67: Nee gelukkig niet, deze mensen hadden dit konijn van iemand anders overgenomen. Ze hadden haar zelf niet verwaarloosd hoor. Het beestje is inmiddels weer opgehaald, ik hoop maar dat het goed komt. Gelukkig, fijn dat dat beestje daar dan weg is en nu een goed baasje heeft en nu nagekeken wordt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Line67 Geplaatst: 29 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2021 Ik voel me zo rot, het diertje is vannacht overleden en ik voel me schuldig. Had ik maar gezegd haar wel te willen houden en opknappen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbeltje en Knabbeltje08 Geplaatst: 29 januari 2021 Delen Geplaatst: 29 januari 2021 O wat akelig voor je!! Heel veel sterkte! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 29 januari 2021 Delen Geplaatst: 29 januari 2021 Ach gut wat sneu zeg... Arm beestje 😢. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 januari 2021 Delen Geplaatst: 29 januari 2021 Sterkte met het verlies. Lastige situatie, vooral omdat het niet je eigen konijn is. Bij konijnen is het als ze tekenen van zwakte en ziekte laten zien al snel kritiek en spoed, want als iets niet al te erg is, dan laten ze het niet zien, omdat ze prooidieren zijn en dat hun leven kan kosten. Bij twijfel dus echt een dierenarts bezoeken met een ziek konijn, ze zijn zo kwetsbaar in hun gezondheid. Maar als het niet je eigen konijn is, dan is de drempel om naar de dierenarts te gaan misschien groter geweest, tip voor volgende keer: maak daar duidelijke afspraken over. Spreek gewoon af dat als je een koppeling voor iemand doet, op konijnen past tijdens vakantie of wat dan ook, dat je bij ziekte naar de dierenarts gaat, en bespreek dan ook de vergoeding van de kosten. Dat je bijv. zonder overleg tot een bepaald bedrag kan gaan, en hogere kosten telefonisch overlegt. Het is makkelijker om daar afspraken over te maken op voorhand. Het diertje heeft de dagen bij jou in ieder geval zorg en liefde gekregen en je hebt de beste adviezen meegegeven aan de baasjes. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 29 januari 2021 Delen Geplaatst: 29 januari 2021 Ach wat rot, ik snap dat je je dan verantwoordelijk voelt/ meeleeft met zo’n konijn, terwijl het absoluut jouw schuld niet is. Je hebt immers gesignaleerd en aangegeven dat het verwaarloosd is en naar de da moesten gaan. Hebben ze dat uiteindelijk nog wel gedaan of is het beestje daarvoor al overleden? In dat laatste geval vind ik het vooral van die mensen slordig dat ze niet meteen gegaan zijn. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Line67 Geplaatst: 29 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2021 (aangepast) Ze heeft het diertje gisterochtend opgehaald en zou vandaag naar de da. Ik heb nog gezegd dat ze beter meteen kon gaan maar helaas. Vannacht is het overleden. 29 januari 2021 aangepast door Line67 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 29 januari 2021 Delen Geplaatst: 29 januari 2021 7 minuten geleden zei Line67: Ze heeft het diertje gisterochtend opgehaald en zou vandaag naar de da. Ik heb nog gezegd dat ze beter meteen kon gaan maar helaas. Vannacht is het overleden. Ach wat sneu, net te laat dus. Als de dierenarts al wat hadden kunnen doen nog. Eigenlijk hadden ze meteen langs de dierenarts moeten gaan toen ze dat beestje in slechte conditie kochten. Sneu voor dat beestje dat hij dan ook nog een spannende koppeling had in zijn laatste daagjes. Wie weet wat dat beestje ook allemaal heeft mee gemaakt bij zijn vorige baasje. En ik denk dat je nu ook wel blij bent dat jouw konijn niet naar deze mensen gaan, als ze zo laat pas signaleren dat er iets mis is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Line67 Geplaatst: 29 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2021 1 uur geleden zei BaasjevanBrownie: Ach wat sneu, net te laat dus. Als de dierenarts al wat hadden kunnen doen nog. Eigenlijk hadden ze meteen langs de dierenarts moeten gaan toen ze dat beestje in slechte conditie kochten. Sneu voor dat beestje dat hij dan ook nog een spannende koppeling had in zijn laatste daagjes. Wie weet wat dat beestje ook allemaal heeft mee gemaakt bij zijn vorige baasje. En ik denk dat je nu ook wel blij bent dat jouw konijn niet naar deze mensen gaan, als ze zo laat pas signaleren dat er iets mis is. Dat had ik ook niet meer gedaan hoor toen ik zag hoe dit beestje er aan toe was en zij dit niet hadden gesignaleerd. Ik begrijp ook niet zo goed dat wanneer je een konijn redt, je dan niet meteen naar de da gaat. Dat zou me een logische stap lijken. Maar ze dacht dat het wel mee viel hoor, gister dacht ze dat nog nadat ik zei dat ik het dier had nagekeken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten