Ga naar inhoud

Avondklok tip, voor het geval je met spoed naar een dierenarts moet


Evee

Aanbevolen berichten

Print alvast een eigen verklaring uit en leg die op een plek waar je er makkelijk bij kan of sla een zo goed als ingevulde versie op op je telefoon, zodat je alleen de datum en reden nog in hoeft te vullen als je met spoed naar een dierenarts moet met je konijn 's avonds. Dan hoef je je daar niet meer druk om te maken 🙂 Ook voor menselijke spoedgevallen kan dat handig zijn!

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

 

Wanneer is een ‘Eigen verklaring avondklok’ verplicht als u tijdens de avondklok buiten bent?
Dit is het geval wegens:

medische hulp aan zichzelf of een dier;

 

 

Alleen in een noodsituatie hoeft het niet. Maar als je zelf een noodsituatie hebt bel je als het goed is 112. 

Voor alles daar onder heb je toch een verklaring nodig. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.dapell.nl/nieuws/avondklok-in-nederland-vanaf-zaterdag-23-januari-21

 

Een dierenarts bij mij in de buurt heeft dit op hun website gezet, met een link naar het formulier van Rijksoverheid.

 

En voor de mensen die dichtbij de grens wonen, en zoals ik over de grens naar de dierenarts gaan, vind je hier ook dat document.

 

https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is volgens mij helemaal niet duidelijk of een ziek dier ook onder een noodsituatie valt (gezien de meeste wet- en regelgeving op het gebied van dieren zou ik eerder van níet uit gaan) en het kan als je aangehouden worden kostbare tijd schelen. Ik snap niet helemaal waarom mensen telkens zo reageren van 'ik ga dat echt niet doen', print dat ding nu even, vul het in, laat datum leeg. Kost je twee tellen om alsnog die datum in te vullen, kun je nog doen terwijl je de dierenarts belt. Je bent al genoeg geld kwijt als je tussen 21:00 en 04:00 uur naar de dierenarts moet xD

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei IreneM:

Je mag het volgens mij ook op je telefoon laten zien, dus je zou het ook alvast daar kunnen opslaan. 

Wel irritant dat dit soort dingen weer gewoon niet duidelijk zijn.

 

Ja, klopt, dat mag ook inderdaad. Ik vond even printen makkelijker maar dat is persoonlijk. Nog een gratis tip: Na het printen en invullen niet vergeten waar je 'm neergelegd hebt. (Geen persoonlijke ervaring mee hoor, ahum 😂)

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei IreneM:

Je mag het volgens mij ook op je telefoon laten zien, dus je zou het ook alvast daar kunnen opslaan. 

Wel irritant dat dit soort dingen weer gewoon niet duidelijk zijn.

 

Ja, op je mobiel laten zien mag ook. Staat ook in het eerste bericht hoor 😉

 

Volgens de regeltjes moeten ze gewoon een boete uitschrijven als je hem niet hebt in zo een situatie. Waarschijnlijk als ze zien dat het echt spoed is dat ze je wel laten gaan en hem niet uitschrijven. Maar aan een konijn zie je aan de buitenkant meestal niet zo heel snel dat ze flink ziek zijn (met een zieke hond die piept en jankt in je auto van de pijn bijvoorbeeld, is dat sneller duidelijk).  Ik zou het er met mijn konijnen dus niet op wagen en liever de boete voorkomen met het papiertje dat klaar ligt bij de voordeur.

 

Ik denk dat als je bezwaar maakt, en je je dierenartsfactuur kan laten zien, de kans groot is dat je hem uiteindelijk wel kwijtgescholden krijgt.  Maar dat lijkt mij meer werk dan vooraf een geprinte / opgeslagen versie klaarhebben voor het geval het nodig is en dat hele gedoe te voorkomen.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat toevallig, ik bedacht me gisteren opeens van "wat nou als je met spoed naar de DA moet" en nu kom ik dit topic tegen. Ik ga het straks uitprinten en ergens klaar leggen dat ik er snel bij kan. Eigenlijk slaat het nergens op want iedereen kan dat ding uitprinten en meenemen. Als er maar niet van die gekken zijn die toch op visite willen en hun dier meenemen inclusief verklaring en dat ze zogenaamd naar de DA moeten. Of zouden ze ook checken bij de betreffende DA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Marjoleink:

Ik kon hem op mijn telefoon wel invullen, maar niet opslaan, dus dat schiet ook niet op.

Nee, dat is ook niet handig inderdaad! Goed om even te checken of dat allemaal lukt op je telefoon. Daar moet je ook niet pas achter komen als je met spoed naar de dierenarts moet.

aangepast door Okki
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .