Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, wij hebben een onverwacht nestje. Ik lees dat ze met ongeveer 3 weken hooi, brokken en groenvoer kunnen gaan mee eten. Maar die onbeperkte brokken, hoe doe ik dat? Dat moeder mee eet is niet zo erg denk ik, maar moeder heeft ook een vriend (die is geholpen en ook niet de vader) en die zal ook van die brokken gaan eten denk ik? Dan krijgt hij toch veel te veel? Hoe doen we dit? Groetjes!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er hoort geen ram bij het nest te zitten, die moet apart. De voedster en jongen mogen wel ruim brokken., maar niet onbeperkt want er moet ook nog steeds goed hooi gegeten worden. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
49 minuten geleden zei RBS01:

Maar het is haar maatje? Als ik ze uit elkaar haal heeft ze nog meer stress toch? 

Ja dat klopt wel, maar rammetjes kunnen gevaarlijk zijn voor de jongen! Volgens mij zelfs tot dood bijten aan toe als je pech hebt. Een rammetje hoort echt niet bij een nestje. Pas als de jongen bij mama weg kunnen kan je mama weer koppelen met je rammetje (op neutraal terrein, eventjes helemaal opnieuw). De stress voor mama weegt hier even niet op tegen de risico's voor de jongen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .