Ga naar inhoud

4 maanden na koppeling berijd ram de voedster


Michelle92

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een vraag. Sinds 4 maanden heb ik een rammetje in huis voor mijn lieve voedster. Ze zijn gekoppeld en alles gaat helemaal goed. Ze knuffelen, wassen elkaar etc. Nu is het een paar keer in die 4 maanden voorgekomen (waar ik bij was) dat het rammetje de voedster gaat berijden. Wat ik hier vooral een beetje vreemd aan vind, is dat het asiel mij heeft verteld dat de voedster dominant is. Zij staat het ook niet bepaald toe. Niet dat ze agressief is naar hem maat ze rent wel weg. Dit duurt een minuut ongeveer, en dan houdt het weer op voor een paar weken. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, moet ik hier iets mee doen? Ik maak me geen zorgen, maar vind het vooral heel vreemd gedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

4 maanden is natuurlijk ook nog niet zo heel lang... Ik denk dat jouw ram toch nog zijn dominantie wil uiten. Hij wil af en toe de rangorde opnieuw uitmaken. Ik zou me er niet zo veel zorgen om maken, want het klinkt inderdaad alsof het niet agressief bedoeld is. Zijn ze nog jong?

Nina is bijna 2 jaar oud. De leeftijd van Boris was niet bekend bij het asiel maar sowieso volwassen en gecastreerd. Ik maak me er ook geen zorgen om hoor, ik weet dat Nina wat dat betreft haar mannetje wel staat en dat Boris een beetje een held op sokken is. Hij geeft het ook heel snel op ten opzichte van andere koppels waarbij ik dit in het begin heb gezien. Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Michelle92:

Nina is bijna 2 jaar oud. De leeftijd van Boris was niet bekend bij het asiel maar sowieso volwassen en gecastreerd. Ik maak me er ook geen zorgen om hoor, ik weet dat Nina wat dat betreft haar mannetje wel staat en dat Boris een beetje een held op sokken is. Hij geeft het ook heel snel op ten opzichte van andere koppels waarbij ik dit in het begin heb gezien. Bedankt voor je reactie!

Haha, dan zal het vast wel goed komen! Ze zijn nog redelijk jong, dus ik denk dat dat gedrag na een tijdje wel zal stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gebeurt dat ook. Mijn koppel is al een jaar of vijf, zes samen en mijn rammetje is de dominante, denk ik. Hij wordt heel vaak gewassen door zijn vriendin. Maar die vriendin vindt het zo af en toe nodig om op zijn hoofd te rijden. Volgens mij gebeurt dat bij alle koppels nog wel eens.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad dat je je geen zorgen hoeft te maken. Een beetje jagen en rijden kan bij elk koppel weleens gebeuren. Sommige koppels zijn heel lief samen, maar gaan vervelend doen bij het eten bijvoorbeeld en dan even flink jagen of zelfs even een beetje bijten. Ik heb het idee dat soms de onderdanige weleens wil proberen om dominant te worden, wat meestal dan dus niet lukt ;). Zo lang het bij kort rijden en jagen blijft is er weinig aan de hand, wel even blijven opletten dat ze niet echt lelijk naar elkaar gaan doen.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Okki:

Hier gebeurt dat ook. Mijn koppel is al een jaar of vijf, zes samen en mijn rammetje is de dominante, denk ik. Hij wordt heel vaak gewassen door zijn vriendin. Maar die vriendin vindt het zo af en toe nodig om op zijn hoofd te rijden. Volgens mij gebeurt dat bij alle koppels nog wel eens.

Bedankt voor de reactie! Het is wel een beetje een geruststellend gevoel dat het niet alleen bij mij gebeurd 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Ik denk inderdaad dat je je geen zorgen hoeft te maken. Een beetje jagen en rijden kan bij elk koppel weleens gebeuren. Sommige koppels zijn heel lief samen, maar gaan vervelend doen bij het eten bijvoorbeeld en dan even flink jagen of zelfs even een beetje bijten. Ik heb het idee dat soms de onderdanige weleens wil proberen om dominant te worden, wat meestal dan dus niet lukt ;). Zo lang het bij kort rijden en jagen blijft is er weinig aan de hand, wel even blijven opletten dat ze niet echt lelijk naar elkaar gaan doen.

Dat idee had ik ook inderdaad, dat hij het gewoon even wilde proberen, maar het alweer vrij snel opgeeft omdat ie door heeft dat het niet lukt.. in ieder geval bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .