Ga naar inhoud

veel blindedarmkeutels


BaasjevanKareltje

Aanbevolen berichten

Het allemaal

 

mijn konijntje Kareltje is een konijntje van iets meer dan een half jaartje. De laatste tijd merk ik dat hij enorm veel blindedarmkeutels legt. 

Dit gaat echt over zeker 12 per dag. Het konijntje eet het dan ook niet op. 

Hij eet, drinkt goed. 

Ik ben ondertussen al getopt met snackjes geven en weeg zijn korrels tot op de gram af. 

De blindedarmkeutels blijven echter in deze hoeveelheid komen. 

 

Iemand tips? Wat ka ik het beste doen?

aangepast door BaasjevanKareltje
spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het niet opeten ligt meestal toch aan de hoeveelheid biks, of hij is te dik om erbij te kunnen.

Hoeveel weegt je konijn? Welk merk biks geef je en hoeveel gram per dag?

Weet je zeker dat het allemaal blindedarmkeutels zijn? Van die glimmende trosjes? En zijn het dan 12 trosjes of 12 bolletjes?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kareltje krijgt 25 gram per dag verdeeld over 3 delen. Kareltje weegt iets meer dan 1,2 kg. Ik zie hem vaak aan zijn poepje dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Hij krijgt van het merk Versele-lage de biks van junior allemaal groene staafjes. Het zijn allemaal blindedarmkeutels. Ik heb foto's opgezocht het zijn echte glimmende trosjes in de vorm van worstjes of hoopjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram is hier ook super gevoelig voor. Hij krijgt dan ook heel weinig biks, denk zo'n max 15 gram per dag, hij weegt 1750 gram. Ook met groenten moet ik opletten. Groene bladgroenten zijn prima, maar alles waar wat extra in zit zoals wortel, verse of gedroogde kruiden mag hij maar minimaal, anders laat hij zijn bdks weer slingeren. Echt heel erg is het niet, goed ook niet. Het lijfje is er niet voor niets op ingericht dat ze het op moeten eten natuurlijk, dus op de lange termijn kan het zo niet blijven. Het is ook vies, het stinkt, kan in de vacht gaan plakken als ze er doorheen lopen en in de zomer trekt het vliegen aan, dus het is wel iets wat je zo goed mogelijk onder controle wilt krijgen.

Ik herken de hoeveelheid die jij omschrijft wel. Dat is hier alleen gebeurd toen mijn voedster weinig biks at en mijn ram alles opvrat. Het lag echt overal 🤢. Ik zou dus zeker fiks minderen met biks, maar wel opletten dat hij niet afvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .