Ga naar inhoud

Voedster rijd op ram


Rosaliescout

Aanbevolen berichten

Goede avond! 

 

Ik heb in oktober mijn (leeftijd onbekend, ong 5+ jaar) ex-ram gekoppeld aan een 4,5 jarige voedster uit de opvang. 

 

In het begin reden ze vaak op elkaar om te bepalen wie de dominante was. Maar na een tijd hield dat op. Tot de voedster sinds een paar weken begonnen is met elke keer op de ram te rijden.

 

Ze begint dan met een bepaald geluidje en gaat dan als een gek achter hem aan. Hij rent vaak weg of doet niks. Dit is niet de gehele dag door. Ze slapen, eten ook samen en wassen elkaar. Maar het zijn wel een aantal momenten. 

 

Sinds kort is mij ook opgevallen dat ze dit doet als hij aan het eten is. Waardoor hij dus weggaat en minder eet. Hij is ook aan het afvallen.

 

Ik denk dat het een combo is van deze situatie. En misschien zijn tanden. Die zijn laatst al geslepen en de dierenarts dacht dat de achterste wel goed waren maar ik ga er nog een keer naar laten kijken. 

 

Lang verhaal! Maar... heeft iemand enig idee wat ik kan doen??? Ik weet dat haar castreren een optie zou zijn. Maar ik las ook dat dat het probleem niet altijd verhelpt. Omdat het stofje ook in haar hersenen en op andere plekken zit? En vinden ze elkaar daarna nog wel leuk? 

 

Alvast bedankt!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castreren helpt meestal wel bij dit gedrag. Niet dat ze het nooit meer zal doen, het is normaal dat dit af en toe gebeurt, maar het haalt het obsessieve er meestal wel af hoor! Het is sowieso verstandig om te laten doen, om baarmoederkanker te voorkomen. Dat krijgen heel veel voedsters op latere leeftijd. Dergelijk gedrag kan er ook op wijzen dat er al problemen met de baarmoeder zijn. Ik zou dus zeker een afspraak maken voor castratie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .