Ga naar inhoud

Kleine keutels 💩


Baileythebunny

Aanbevolen berichten

Hey! Ik heb een vraagje. Ik kwam er net achter dat bailey zn keutels kleiner zijn als normaal.. ik heb gegoogled en daar komt uit dat t een beginnende verstopping kan zijn. Maar daar staat ook bij dat ie dan niet meer eet. Hij eet gewoon nog goed en drinkt ook goed voor zover ik zie. Iemand een idee wat het kan zijn? Heb de DA wel gebeld maar kreeg de voicemail van de spoedlijn.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij nog eet is een goed teken, maar kleine keutels kan idd op een beginnende verstopping duiden. Belangrijk is nu dat hij veel vezels en genoeg vocht binnenkrijgt. Veel hooi en vochtige groentes (als hij dat gewend is). Als je lijnzaadbrokjes in huis hebt kun je er daar eentje van geven. Verder echt even goed in de gaten houden en meteen naar een konijnkundige dierenarts bellen als zijn gedrag verandert of als hij helemaal stopt met keutelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad goed in de gaten houden, opletten dat hij genoeg drinkt en dus ook voldoende vocht binnenkrijgt. Vezelrijke bladgroentes voeren als hij er aan gewend is.

 

En inderdaad naar de dierenarts bellen als je meer dingen gaat merken, helemaal stoppen met keutelen, stoppen met eten, gedragsveranderingen, pijn. 

 Voordeel is dat als het je vroeg opvalt je het soms met vocht en vezels zelf nog wel opgelost krijgt en erger kan voorkomen.

En lukt dat niet, dan kun je er vroeg genoeg bij zijn met het dierenartsbezoek, waardoor het nog geen ernstige verstopping is maar met de beschikbare middelen die de dierenarts heeft meestal nog goed verholpen kan worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .