BaasjevanBrownie Geplaatst: 24 januari 2021 Delen Geplaatst: 24 januari 2021 We waarschuwen hier (met de beste bedoelingen) veel mensen voor wat er allemaal fout kan gaan met konijnen houden. En zoals @Bambi&Fendi opmerkte lijkt het soms alsof we waarschuwen om het niet te doen, terwijl konijnen hartstikke leuk zijn. Dus daarom nu een topic met jullie leukste konijnen momenten. Ik vind het heerlijk als Ukkie op me afkomt en me helemaal af gaat likken, als ik eten of een aai kom brengen. Voelt toch super dankbaar en gewaardeerd. Zeker als je bedenkt dat ze hier 2 maanden geleden als enorme zenuwpees kwam (door de opvang gedumpt in het bos gevonden). Ik vind het geweldig zo haar vertrouwen te hebben gewonnen! Ook vind ik het heerlijk haar te horen knabbelen als ik haar aai. En dan Brownie, komt naar me toe rennen als ik hem roep en dan direct op me gesprongen (zelfs als ik nog amper zit) en helemaal tegen me opklimmen, zo schattig. Beetje ADHD beestje met teveel zelfvertrouwen, waar ik enorm om moet lachen. Dat ondeugende koppie en al die capriolen die hij uithaalt. Hoe slim hij is. Als ik aankom begint hij al met zijn kop te schudden en als ik in de ren ga zitten gaat hij als een malle om me heen rennen en binkies maken. Dat zijn toch heerlijke momenten. Wat zijn jullie favoriete momenten met jullie konijntjes? 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinda Geplaatst: 24 januari 2021 Delen Geplaatst: 24 januari 2021 Ik vind het heerlijk als ik 's avonds in de ren bij ze komt zitten. Dan komen ze allebei even snuffelen, even aaien en brokjes uit de hand, en dan ineens heeft Hos even z'n 10minuten binkie tijd. Dan schiet hij op de handdoek van links naar rechts en weer terug in de gekste en wildste sprongen, en dat echt een paar minuten lang! Krijg er toch wel het gevoel van dat hij blij is om me te zien 😊 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 24 januari 2021 Delen Geplaatst: 24 januari 2021 O, ja, bij mij wegen de leuke momenten veel zwaarder dan de minder leuke momenten. Konijnen zijn ontzettend leuk, als je ze goed verzorgd en ze zich lekker kunnen uitleven, heb je er zoveel plezier aan! Ik houd er bijvoorbeeld van als mijn konijnen vrij in de tuin los mogen lopen en met elkaar gaan racen, soms gaan ze zo hard dat de aarde (want ja, ze rennen ook gewoon lekker door de aarde heen), helemaal omhoog spat. Fantastisch om te zien. Of hoe ze samen op het dak van een klein huisje passen (wat eigenlijk maar voor 1 konijn is bedoeld), helemaal tegen elkaar aan gepropt en elkaar dan wassen. Mijn voedster Bambi likt altijd zo hard dat ze haar vriend Fendi er vaak per ongeluk vanaf duwt 😂 Het beste moment is toch wel wanneer ik voor de deur verschijn en ze me al in de gaten houden, dus meteen komen aangerend en op me klimmen, en dat terwijl ze eerst zo bang en schuw waren. Ze volgen me overal naar toe, en komen ook als ik ze roep. Echt heerlijke beestjes, en ik moet vaak om ze lachen, want ze doen aardig wat komische dingen. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbeltje en Knabbeltje08 Geplaatst: 25 januari 2021 Delen Geplaatst: 25 januari 2021 Knabbel en Babbel mogen 's ochtends en soms s' middags los😃 dat vinden ze heerlijk!! Vooral als het schemert gaan ze van die gekke sprongen maken, of heel hard racen 😂 Babbel zoekt echt alle verborgen plekjes op-heel diep in het hout,achter het tuinhuisje🤭 Lundi (mijn vorige konijntje) rolde ook weleens, omdat ze het zo fijn vond 🥰 Natuurlijk is het superlief als Babbel likt (ze lebbert je helemaal af 😁) en Knabbel vindt het heerlijk als je haar aait. Ook is het een leuk gezicht als Knabbel in de hooiruif zit 😜 het is ook heel schattig als Knabbel Babbel likt en Babbel helemaal met haar oogjes dicht gaat zitten 🥰 dan denk je echt: wauw, ik ben zo blij dat ik Knabbel en Babbel heb 😊🥰🥰🥰 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 januari 2021 Delen Geplaatst: 25 januari 2021 Ik had dit topic nog niet gezien en opende net een ander topic met poll met precies dezelfde vraag hahaha. Ik zal dat topic verwijderen. Moet ik alleen wel even wat anders bedenken. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 25 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2021 Dat is toevallig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 januari 2021 Delen Geplaatst: 25 januari 2021 Maar om de vraag te beantwoorden: ik vind konijnen ontzettend leuk omdat ze zulke sterke karakters hebben, echt een eigen individu zijn, maar ook de relaties tussen konijnen onderling vind ik leuk om te zien, dat kan echt van ware liefde tot pure haat gaan 😂 Daarbij vind ik ook het gedrag leuk: hoe snel ze dingen door hebben, nieuwe dingen ontdekken, hoe vakkundig ze sloop-projectjes ondernemen, hoe goed ze kunnen leren. Maar ook de binkies, race buien en bunnyflops zijn geweldig om te zien 😄 Met konijnen heb je altijd entertainment in de buurt! 2 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 25 januari 2021 Delen Geplaatst: 25 januari 2021 Ik geniet ervan als ik Fluffy en Pip lekker klef tegen elkaar aan zie liggen in de ren, als ze los lopen in de tuin en daarbij de hele tuin door racen en binkies maken, als Pip haar angst overwint en een aai komt halen en als Fluffy me uitgebreid komt knuffelen tijdens het eten geven of het schoonmaken van het verblijf. 3 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbeltje en Knabbeltje08 Geplaatst: 25 januari 2021 Delen Geplaatst: 25 januari 2021 Deze mevrouwtjes zijn de moestuin ingeslopen... maarja, er staat toch bijna niks meer in 😁 3 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 25 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2021 1 uur geleden zei Babbeltje en Knabbeltje08: Deze mevrouwtjes zijn de moestuin ingeslopen... maarja, er staat toch bijna niks meer in 😁 Wat een leukerds! Met die Kuifjes bovenop 😂 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 25 januari 2021 Delen Geplaatst: 25 januari 2021 Ik vind het gewoon fantastisch als Punky me komt begroeten, als hij aandacht komt vragen, als ik pogingen die om hem kunstjes te leren en hij er niets van snapt, als hij mij aankijkt met dat scheve koppie van hem, als ik de ijskastdeur niet meer gewoon kan opendoen of Punky staat al naast me, als hij komt kijken wat ik kom doen en ik het dan wel moet laten zien, als ik hem duidelijk probeer te maken dat hij OP de zetel kan en dat hij me dan aankijkt alsof ik Chinees spreek, als ik in de konijnenkamer kom en hij weeral is een room make-over heeft gedaan 🙄😂, ... Ik kan nog zo veel opnoemen. Dat beestje is mijn alles! 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gijs en Luna Geplaatst: 25 januari 2021 Delen Geplaatst: 25 januari 2021 Ik heb wel is dat ik dan thuis kom en ze al het hooi uit de bak gegooid hebben en in de bak gekropen zijn.😂 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbeltje en Knabbeltje08 Geplaatst: 8 februari 2021 Delen Geplaatst: 8 februari 2021 (aangepast) Knabbel kan er maar niet uitkomen waar die rare schoenen voor zijn 😅 8 februari 2021 aangepast door Babbeltje en Knabbeltje08 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 11 februari 2021 Delen Geplaatst: 11 februari 2021 (aangepast) Ik geniet de hele dag door van mijn lieverds. S'morgens staan ze samen voor het deurtje van de ren te wachten om uitgebreid geaaid te worden. Ze komen regelmatig langs en tikken me even aan met hun neusjes. Soms ook voor een aaitje. Ze maken me vaak aan het lachen met hun gekke fratsen. S'avonds als ik de deur naar de gang openzet vliegen de binkies om mijn oren en rent vooral Olaf heel hard door de kamer daarbij maakt hij hele mooie zigzag bewegingen en sprongetjes. Geweldig om te zien hoe hij is verandert sinds ik hem kreeg. Hij beet dagelijks een keer of 4/5. Nu nauwelijks meer en we zijn echte vriendjes geworden. Liz is een enorme lieverd en houd van uitdagen en spelletjes, ze is erg pienter. Ik geniet ook enorm als ik zie hoe gelukkig ze samen zijn. Ze wassen elkaar om en om. Een liggen vaak samen te chillen. Daar wordt je toch gewoon helemaal gelukkig van als je dat ziet! 11 februari 2021 aangepast door Mira11 4 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 11 februari 2021 Delen Geplaatst: 11 februari 2021 (aangepast) 1 11 februari 2021 aangepast door Mira11 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 11 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2021 23 minuten geleden zei Mira11: Ik geniet de hele dag door van mijn lieverds. S'morgens staan ze samen voor het deurtje van de ren te wachten om uitgebreid geaaid te worden. Ze komen regelmatig langs en tikken me even aan met hun neusjes. Soms ook voor een aaitje. Ze maken me vaak aan het lachen met hun gekke fratsen. S'avonds als ik de deur naar de gang openzet vliegen de binkies om mijn oren en rent vooral Olaf heel hard door de kamer daarbij maakt hij hele mooie zigzag bewegingen en sprongetjes. Geweldig om te zien hoe hij is verandert sinds ik hem kreeg. Hij beet dagelijks een keer of 4/5. Nu nauwelijks meer en we zijn echte vriendjes geworden. Liz is een enorme lieverd en houd van uitdagen en spelletjes, ze is erg pienter. Ik geniet ook enorm als ik zie hoe gelukkig ze samen zijn. Ze wassen elkaar om en om. Een liggen vaak samen te chillen. Daar wordt je toch gewoon helemaal gelukkig van als je dat ziet! Wat een schattige foto ook, kun je wel indienen voor de fotowedstrijd echte liefde. 🥰 Ik denk dat gezien hoe jij over ze praat dat ook echte liefde is 😉🥰 Heb ik ook hoor, helemaal dol op m’n bunny’s. 😍 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 11 februari 2021 Delen Geplaatst: 11 februari 2021 25 minuten geleden zei Mira11: 1 Is Olaf weer beter? Zo leuk als ze elkaar als kussentje gebruiken, al vraag ik me soms wel af of het konijn dat als kussentje gebruikt wordt ook lekker ligt. 🙂 Hier liggen ze ook vaak "haaks" t.o.v. van elkaar waarbij de ene zijn/haar koppie achter de oren van de ander over het nekkie heeft liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 11 februari 2021 Delen Geplaatst: 11 februari 2021 19 minuten geleden zei JokeC: Is Olaf weer beter? Zo leuk als ze elkaar als kussentje gebruiken, al vraag ik me soms wel af of het konijn dat als kussentje gebruikt wordt ook lekker ligt. 🙂 Hier liggen ze ook vaak "haaks" t.o.v. van elkaar waarbij de ene zijn/haar koppie achter de oren van de ander over het nekkie heeft liggen. Olaf wordt gewassen.🙂 Hij heeft nog steeds medicijnen. Dat probeer ik nu heel voorzichtig af te bouwen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 11 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2021 23 minuten geleden zei JokeC: Zo leuk als ze elkaar als kussentje gebruiken, al vraag ik me soms wel af of het konijn dat als kussentje gebruikt wordt ook lekker ligt. 🙂 Vast wel, bij mij duwt Ukkie zelf altijd haar koppie zo ver mogelijk onder Brownie, dus dat zal ze dan wel fijn vinden. Lekker beschut 😉 En als ze echt bang is zie je alleen nog maar haar kontje 😂 dan is Brownie haar verstopplek 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 11 februari 2021 Delen Geplaatst: 11 februari 2021 Aha, het was een wasbeurt en geen dutje! Voorzichtig optimisme, ik duim mee dat hij straks zonder medicijnen kan. 🤞 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 11 februari 2021 Delen Geplaatst: 11 februari 2021 5 hours ago zei BaasjevanBrownie: Wat een schattige foto ook, kun je wel indienen voor de fotowedstrijd echte liefde. 🥰 Ik denk dat gezien hoe jij over ze praat dat ook echte liefde is 😉🥰 Heb ik ook hoor, helemaal dol op m’n bunny’s. 😍 Dat kan ik echt uren over vertellen, Hahhaha. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 11 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2021 2 minuten geleden zei Mira11: Dat kan ik echt uren over vertellen, Hahhaha. Ja ik ook. Daarom zit ik nu op dit forum. Omdat mensen in mijn omgeving er doodmoe van worden, haha. Hier hebben we dezelfde liefde. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 11 februari 2021 Delen Geplaatst: 11 februari 2021 Zojuist zei BaasjevanBrownie: Ja ik ook. Daarom zit ik nu op dit forum. Omdat mensen in mijn omgeving er doodmoe van worden, haha. Hier hebben we dezelfde liefde. Hahahah, ja idd. Als mensen vragen hoe het met me gaat begin ik vaak over Olaf en Liz. Daarna vragen ze: maar hoe gaat het met jou? Het zijn toch wel een beetje mijn kindjes. Er is ook altijd wel wat liefs of grappigs te vertellen over ze. 😄 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 11 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2021 Zojuist zei Mira11: Hahahah, ja idd. Als mensen vragen hoe het met me gaat begin ik vaak over Olaf en Liz. Daarna vragen ze: maar hoe gaat het met jou? Het zijn toch wel een beetje mijn kindjes. Er is ook altijd wel wat liefs of grappigs te vertellen over ze. 😄 Herkenbaar, ik heb ook altijd wel wat over ze te vertellen. Zeg ook altijd dat ik ze een beetje als mijn kindjes zie, maar wij kunnen helaas ook moeilijk of misschien wel helemaal geen kindjes krijgen, dus dat vergroot het nog eens. Blij dat ik niet de enige gek ben 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 11 februari 2021 Delen Geplaatst: 11 februari 2021 Zojuist zei BaasjevanBrownie: Herkenbaar, ik heb ook altijd wel wat over ze te vertellen. Zeg ook altijd dat ik ze een beetje als mijn kindjes zie, maar wij kunnen helaas ook moeilijk of misschien wel helemaal geen kindjes krijgen, dus dat vergroot het nog eens. Blij dat ik niet de enige gek ben 😉 Vanwege mijn gezondheid kan ik ook helaas geen kinderen krijgen. Dus ik snap precies wat je bedoeld. Nu heb ik geen konijnen ipv kinderen. Ik ben altijd dierengek geweest. Mijn vader zegt nog altijd: als we je je gang hadden laten gaan had je een hele dierentuin gehad toen je kind was. Daar had hij wel gelijk in. 😄 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten