Gijs en Luna 8 Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari Mijn konijnen hebben de beschikking over onbeperkt hooi alleen naar mijn mening eten ze niet genoeg hooi. Heeft er iemand tips om ze meer hooi te laten eten?? Ze hebben allebei hun eigen lievelingsplekje waar ze hun hooi eten. Ze krijgen iedere ochtend om 7.30 vers hooi en om 16 uur wordt het bijgevuld met nieuw vers hooi. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Marjoleink 2336 Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari Eten ze veel biks, waardoor ze minder trek hebben in hooi? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Gijs en Luna 8 Geplaatst: 24 januari Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 10 minuten geleden zei Marjoleink: Eten ze veel biks, waardoor ze minder trek hebben in ze krijgen iedere ochtend groenvoer en iedere avond +/- 80 g totaal aan biks voor 2 konijnen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Gijs en Luna 8 Geplaatst: 24 januari Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 11 minuten geleden zei Marjoleink: Eten ze veel biks, waardoor ze minder trek hebben in hooi? Tussendoortjes zoals appel ben ik mee gestopt want ik weet dat dit ook opleveren dat ze minder hooi eten Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Marjoleink 2336 Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari Hoeveel wegen ze bij elkaar? 80 gram is voor dwergkonijnen heel veel, maar voor Vlaamse reuzen heel weinig. Afhankelijk van het merk is 15 tot 20 gram per kilo konijn meestal een mooie hoeveelheid. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Evee 7184 Geplaatst: 25 januari Delen Geplaatst: 25 januari In dit artikel staan ook veel tips, ik weet niet of je dat al gevonden had? https://www.bunnybunch.nl/informatie/hooi en https://www.bunnybunch.nl/informatie/hooi-soorten-voor-konijnen 1 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Gijs en Luna 8 Geplaatst: 25 januari Auteur Delen Geplaatst: 25 januari (aangepast) 16 uur geleden zei Marjoleink: Hoeveel wegen ze bij elkaar? 80 gram is voor dwergkonijnen heel veel, maar voor Vlaamse reuzen heel weinig. Afhankelijk van het merk is 15 tot 20 gram per kilo konijn meestal een mooie hoeveelheid. Samen wegen ze 4.21kg die 80g krijgen ze ook maar 1x op een dag de rest van de dag is het groenvoer en hooi ze zijn ook niet te dik. Dit check ik regelmatig 25 januari aangepast door Gijs en Luna Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Mijntjesnijntjes 9 Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari Je kan verschillende soorten hooi proberen, bijvoorbeeld kruidenhooi! Ook kun je hooi stomen om de geur aantrekkelijker te maken voor de konijnen 1 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.