Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Lundi was een lief zwart-wit konijntje, heel schattig ook... 

Toen we weggingen om op vakantie te gaan, was Lundi niet zo lekker. Voor de zekerheid gingen we even met hem naar de dierenarts. Die zei dat er vrij weinig aan de hand was-tenminste, hij zei niks over dat het heel slecht met hem ging. Toch had ik ergens een onderbuikgevoel...

We waren geloof ik 3 dagen op vakantie in Duitsland toen ik te horen kreeg dat het goed met Lundi ging (een vriendin van mijn moeder verzorgde hem) ik was superblij! 

Een dag later wilde ik een foto sturen naar mijn neefje, maar tot mijn grote schrik stond er:'3 gemiste oproepen van...' Mijn ouders waren een stuk wandelen, ik was in het vakantiehuisje met mijn 2 zussen. Mijn zus belde terug en toen kreeg ik het vreselijke bericht: 'Lundi is er niet meer'... Ik ben naar boven gerend, heb overstuur naar mijn andere zus geschreeuwd en heel erg gehuild. Mijn ouders vonden het ook vreselijk voor mij.

Mijn vader en ik hebben daarna-nog op vakantie- geregeld dat ik 2 nieuwe konijntjes kon komen ophalen als we terug waren uit Duitsland. Ik was heel blij met Knabbel en Babbel-nu nog steeds, uiteraard!- maar het gemis zal altijd blijven denk ik... Lieve Lundi, je was mijn 1e konijntje. Ik bedank je voor zoveel mooie momenten. Ik houd van je!!!!

20190318_155745 (1).jpg

• Verdrietig 7
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden zei Babbeltje en Knabbeltje08:

Lundi was een lief zwart-wit konijntje, heel schattig ook... 

Toen we weggingen om op vakantie te gaan, was Lundi niet zo lekker. Voor de zekerheid gingen we even met hem naar de dierenarts. Die zei dat er vrij weinig aan de hand was-tenminste, hij zei niks over dat het heel slecht met hem ging. Toch had ik ergens een onderbuikgevoel...

We waren geloof ik 3 dagen op vakantie in Duitsland toen ik te horen kreeg dat het goed met Lundi ging (een vriendin van mijn moeder verzorgde hem) ik was superblij! 

Een dag later wilde ik een foto sturen naar mijn neefje, maar tot mijn grote schrik stond er:'3 gemiste oproepen van...' Mijn ouders waren een stuk wandelen, ik was in het vakantiehuisje met mijn 2 zussen. Mijn zus belde terug en toen kreeg ik het vreselijke bericht: 'Lundi is er niet meer'... Ik ben naar boven gerend, heb overstuur naar mijn andere zus geschreeuwd en heel erg gehuild. Mijn ouders vonden het ook vreselijk voor mij.

Mijn vader en ik hebben daarna-nog op vakantie- geregeld dat ik 2 nieuwe konijntjes kon komen ophalen als we terug waren uit Duitsland. Ik was heel blij met Knabbel en Babbel-nu nog steeds, uiteraard!- maar het gemis zal altijd blijven denk ik... Lieve Lundi, je was mijn 1e konijntje. Ik bedank je voor zoveel mooie momenten. Ik houd van je!!!!

20190318_155745 (1).jpg

Wat een ontzettend verdrietig verhaal.. ondanks het geluk wat Knabbel en Babbel je nu brengen, wens ik je veel sterkte met het verlies van Lundi ♥️

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel echt heel naar dat het op vakantie is gebeurt en je het zo ook niet hebt kunnen afsluiten. Weet je wel wat er uiteindelijk met hem aan de hand was? Hoe oud was hij? 

Dat zijn de moeilijkste momenten aan konijnen hebben, dat je vroeg of laat afscheid moet nemen terwijl je zo aan ze gehecht ben. Toen ik mijn eerste konijntjes verloor, wilde ik me nooit meer zo rot voelen en juist geen konijnen meer. Maar uiteindelijk ging het na jaren toch weer kriebelen.

Knap van je dat je meteen nieuwe konijntjes bent gaan zoeken. Hopelijk helpt het om het verdriet te laten slijten.

• Bedankt 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)
14 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Wel echt heel naar dat het op vakantie is gebeurt en je het zo ook niet hebt kunnen afsluiten. Weet je wel wat er uiteindelijk met hem aan de hand was? Hoe oud was hij? 

Dat zijn de moeilijkste momenten aan konijnen hebben, dat je vroeg of laat afscheid moet nemen terwijl je zo aan ze gehecht ben. Toen ik mijn eerste konijntjes verloor, wilde ik me nooit meer zo rot voelen en juist geen konijnen meer. Maar uiteindelijk ging het na jaren toch weer kriebelen.

Knap van je dat je meteen nieuwe konijntjes bent gaan zoeken. Hopelijk helpt het om het verdriet te laten slijten.

Lundi was 3 jaar geworden. Nee, we weten niet echt wat er aan de hand was met hem-ik neem het de dierenarts eigenlijk ook kwalijk. Misschien kon hij er niets aan doen-maar alsnog:hij zei niet van: 'Lundi is ziek' ofzo... 

Mijn ouders dachten dat het misschien beter was voor me als ik eigenlijk meteen nieuwe konijntjes zou krijgen (want als je telkens een leeg hok ziet is dat ook niet fijn😊) ik vond het erg leuk, maar het gemis was van Lundi was wel groot. Ik heb een herinneringdoosje: waar een brief in zit die ik die avond van het overlijden van Lundi geschreven had,een foto, een beeldje van hem en nog een paar haartjes van Lundi. Ook hebben we een grafje in de tuin met een steen uit Duitsland, waar altijd een bloem op ligt. 

Zo is hij nog een beetje bij ons😊

aangepast door Babbeltje en Knabbeltje08
Link naar bericht
Delen op andere sites

Aah dat is ook echt jong, wat vreemd zeg. Ik snap dat je dat de dierenarts kwalijk neemt als je nog langs bent geweest, al kunnen ze denk ook niet alles zien. Heb je daar verder wel goede ervaringen? Anders zou ik eens kijken voor een andere.

Mooi wat je gedaan hebt als herdenking.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@BaasjevanBrownieik was er eigenlijk nog nooit eerder geweest (bij die dierenarts) het was mijn 1e konijntje en Lundi had nooit echt klachten. Maar het was de dichtsbijzijnde en ik vond het anders een beetje zielig voor Lundi (hij was al heel gespannen om in de auto te zitten) en anders moest hij nog langer...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is ook lastig een goede dierenarts vinden. Wij gingen vroeger ook naar de dichtstbijzijnde, maar die rekenden heel veel geld en maakten ook niet altijd keuzes in het belang van mijn konijntjes en achteraf bleek ook fouten/ verkeerd advies. Via een vriendin ben ik bij mij huidige dierenarts terecht gekomen, wel wat verder rijden, maar hele lieve mensen die echt hart voor dieren hebben en ook vriendelijke prijzen hanteren. Dat is in Heenvliet.

Waar woon je ergens? Misschien is er wel iemand op bb die een goede dierenarts weet in de buurt bij jou?

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden zei Babbeltje en Knabbeltje08:

Bij mij is geloof ik hetzelfde verhaal-dierenarts gaf niet heel duidelijk advies en rekende veel geld...

Dat van Heenvliet lijkt me een goed idee!

Ik woon in Utrecht😊

Tips zijn idd welkom 😃

Wilhelminapark natuurlijk !

• Bedankt 1
  • Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .