Ga naar inhoud

Poep op penis


Francisca

Aanbevolen berichten

Nou, Tommie heeft weer een beetje urinebrand. Net voor de kerst moesten zijn tandjes weer even gedaan worden maar ik moest hem om 9.00 al brengen en hij is pas om 14.00 geholpen. Dus hij heeft enorm in de stress gezeten en nu heeft hij weer urinebrand, gelukkig weinig urinegruis in zijn blaas. Doe ik dus ook niet meer zo.

Maar hij heeft ook harde poep aan zijn penis vastgeplakt zitten en dat irriteert hem enorm. Hij probeerde het zelf weg te likken en knagen waardoor zijn penis nu ook dik en ontstoken is, hiervoor krijgt hij antibiotica. Maar de poep zit er nog, of weer... Ik krijg het niet weg en het is een gevoelige plek. Ik heb hem al een tijd onder de kraan gehouden met lauw water, er voorzichtig met een wattenstaafje wat olie op gesmeerd in de hoop dat het wat zachter zou worden. Maar niks helpt. Weet iemand nog tips?

Moet ik hem anders wat langer weken in een badje?

Geen idee trouwens hoe die poep daar gekomen is, misschien door een keertje wat dunnere poep waar hij in is gaan zitten. Die poep blokkeert ook een beetje zijn plasmogelijkheid wat weer lijdt tot meer viezigheid van onderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem inderdaad met zijn onderkant in een laagje lauwwarm water zetten. Dat weegt wel op tegen de dingen die je beschrijft.

Daarnaast zou je even naar gewicht, gewrichten en voeding kunnen kijken. Het klinkt alsof er wat blinderdarmkeutels blijven plakken. Misschien heb je een konijn die er gevoelig voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem vandaag in bad gedaan. In de wasbak met een doek op de bodem en een laagje lauw water. Water en doek tussendoor ook nog een keertje verschoont. Duurde ongeveer 3 kwartier. Poep werd zacht en met een beetje geklungel kon ik het er voorzichtig van zijn haartjes afknippen. Tommie had wel stress maar eenmaal weer terug op zijn kamer viel het mee.

 

Zijn eten is niet veranderd. Zij gewicht is ook goed. Hij kreeg wel diaree na de narcose van zin gebitsreiniging en misschien ook wel van de pijnstilling. Tommie kan niet zo goed tegen medicatie. Blindedarmkeutels eet hij eigenlijk altijd gewoon netjes op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .