lizzie1981 Geplaatst: 8 februari 2008 Delen Geplaatst: 8 februari 2008 Hoi Volgende week willen we Snickers en Bo gaan koppelen. Ik zal eerst even uitleggen hoe de situatie is. S. komt uit een dierenwinkel (mijn eerste nijn) en is nu 7 maanden oud. Hij weegt 1,2 kg. Het is geen raszuiver konijn. Bo is een NHD die we bij een fokker gekocht hebben (we kopen trouwens ook nooit meer een nijn uit de winkel!). Bo is nu al 3 weken bij ons, volgende week dus 4 en dan is ze 13 weken oud. Ze groeit echt goed, weegt nu 610 gram (is dat trouwens goed?).Bo en Snickers staan al de volle drie weken met de hokken bij elkaar in de kamer, dus zijn wel een beetje gewend aan elkaar. S. heeft een groot buitenhok waar ze straks beide binnen in komen te zitten. Bo heeft nog een kleiner hok. Ze mogen nu dagelijks om de beurt los in de kamer. Snickers was de eerste dagen heel fanatiek en sprong zelfs op de kooi van Bo, ook keutelde hij het hele huis onder! Bo darentegen zoekt S heel erg op. Ze legt gewillig haar kopje door de tralies waar S dan aan likt/ knabbelt (dt kan ik niet goed zien). We hebben ook wel eens S aan Bo laten ruiken toen Bo bij mijn vriend op schoot zat, maar het was overduidelijk dat S alleen wilde rijden, dus dat was niet zo'n slimme actie. Volgende week willen we dus gaan koppelen maar daarover heb ik wat vragen:- we willen in de keuken koppelen (ongeveer 10 m2) en willen daar ook wat schuilplekjes 'bouwen' en eten en drinken neerzetten.- de keuken koppelt wel aan de kamer dus beide hebben ze daar wel eens gelopen, het zijn plavuizen dus die ga ik vooraf heel goed schrobben ivm geurtjes.- nou leek het mij slim om, als de koppeling in de keuken goed gaat, de ruimte groter te maken door de kamer erbij te betrekken. Tegelijkertijd willen we dan beide khokken gewoon open zetten zodat ze zelf kunnen kijken waar ze binnen willen en of ze samen naar binnen gaan. Kan dit?? Of zoek ik dan juist problemen op?Want ik durf ze eigenlijk niet in een dichte kooi samen te zetten zomaar ineens.... We hebben het hele weekend volgende week leeg gelaten en helemaal niets gepland zodat we echt 2 dagen thuis kunnen zijn. Omdat we een behoorlijke huiskamer hebben (42 m2) dachten we ze daar gewoon samen los te laten (nadat ze in de keuken gewend zijn) en dan gewoon te kijken wat er gebeurd.'Ben benieuwd wat jullie voor ideetjes hebben. Het is dus zo dat de nijnen al 3 weken in elkaars buurt zitten en elkaar ook door de tralies kunnen likken. ALvast heel erg bedankt voor jullie reacties en ik ga nu nogmaals op zoek naar hoe ik hier foto's kan plaatsen want dat is me in die maanden nog steeds niet gelukt!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 8 februari 2008 Delen Geplaatst: 8 februari 2008 Is het mogelijk om ze de eerste nacht gewoon in de keuken te laten? Dat is sowieso het beste eigenlijk, dan zitten ze minstens 24u op zgn neutraal terrein nl. Een keuken is normaalgezien redelijk eenvoudig konijnenproof te maken,maar zorg zeker dat alle elektrische aparaten uit de weg zijn en ze aan geen snoeren kunnen bijten. Ik zou ze niet "een hok laten kiezen" ... Het beste is om hen alleen het hok van de ex-ram nog aan te bieden, wat goed proper gemaakt is en ontdaan van alle geurtjes.Voedsters zijn normaal nog net iets territorialer dan rammetjes en je hebt altijd het risico dat ze dat nog steeds als haar hok ziet en ze hem daar gaat uitjagen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 februari 2008 Delen Geplaatst: 8 februari 2008 610 gram is erg licht in gewicht vind ik voel je geen botjes op haar rug en kont?Ik zou pas gaan koppelen als ze 4 maanden is zeker met z,n klein gewicht.Dan kan ze meer weerstand bieden.Als ze nu te veel stress krijgt an de koppeling en stopt met eten ben je verder van huis. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 februari 2008 Delen Geplaatst: 8 februari 2008 Mijn nhd jong van nu 6 weken weegt 600 gram? dus weet je het zeker ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2008 hoi bedankt voor je reactie! Daar heb ik helemaal niet aan gedacht maar het is natuurlijk een super goed idee om ze een dag en nacht in de keuken te laten lopen! Er lopen nergens draden of andere knaag dingen, we hebben een hoge keuken en er staat alleen een prullenbak in de keuken (die zetten we zo weg).niet aan gedacht maar een heel goed idee! Thanks!En dan kan ik mooi Snickers zijn grote hok goed schoonmaken! Ik zal proberen hieronder wat foto's te plaatsen, eentje van snickers (zwart) een een van Bo (madagascar) nou het lukt weer niet!!! Ik snap er niks van,,,,ga het nog wel een keer proberen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2008 hoi ja ze weegt echt 610 gram....ze was ook wel de kleinste uit het nest.Wat is dan normaal voor 11 weken?Je voelt haar botjes wel een beetje maar ze heeft een dikke vacht.Ze krijgt minimaal 25 gram biks per dag en onbeperkt hooi. Ook soms een klein stukje groen.... Ik dacht juist dat ze zo goed groeide en zoveel aankwam! Toen we haar kochten woog ze met 8 weken ongeveer 350 gram! En we hebben haar van de fokker! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 februari 2008 Delen Geplaatst: 8 februari 2008 Ik zou haar maar eerst eens meer gaan voeren!!!Zeker 50 tot 60 gram per dag.En weeg haar elke dag op de zelfde tijd.Dat je ziet dat ze aankomt.Dit is niet goed zo kwa gewicht.Maar is het dan een ras konijn wat je met fokker bedoelt.Ik zou haar zeker meer bix geven dat heeft ze gewoon nodig om eerst op gewicht te komen.Ik schrik hier een beetje erg van eigelijk.Dat dit nu pas aan het licht komt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 februari 2008 Delen Geplaatst: 8 februari 2008 S. komt uit een dierenwinkel (mijn eerste nijn) en is nu 7 maanden oud. Hij weegt 1,2 kg. Het is geen raszuiver konijn. Bo is een NHD die we bij een fokker gekocht hebben (we kopen trouwens ook nooit meer een nijn uit de winkel!). Bo is nu al 3 weken bij ons, volgende week dus 4 en dan is ze 13 weken oud. Ze groeit echt goed, weegt nu 610 gram (is dat s komt uit de dieren winkel is 7 maanden is dat snikkers die eigelijk 13 weken word of ben ik nu een beetje in de war.sorry hebben we het over 2 of 3 konijnen.1200 gram voor die van 7 maanden vind ik ook weinig in gewicht of het moet een echte kleur dwerg zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2008 Het gaat om twee konijnen: Snickers, 7 maanden oud, gekocht als dwergkonijn, maar in een dierenwinkel gekocht dus ik denk niet raszuiver. Hij is nu 2 weken geleden gecastreerd en hij woog voor de castratie 1300 gram. Ik heb wel het idee dat hij na de castratie wat zwaarder is geworden, maar niet veel meer. Hij voelt goed aan als ik hem oppak en je voelt geen botten. Bo, raszuivere NHD, hebben we gekocht bij een fokker in Tilburg. Bo was toen 8 weken oud. Ze was wel de kleinste en had ook een ontstoken oogje gehad. Dit was weer goed genezen maar ze was echt mini. Ik heb haar net gewogen en ze weegt 578 gram. Ze voelt wel wat bottig maar ik dacht dat dat kwam omdat ze nog zo klein is!!! Ze is zo lief en groeit naar mijn mening echt heel goed. Maar als ik je reactie lees, schrik ik best wel!Ik dacht dat ik haar genoeg gaf en dat ze het goed deed. Ze ziet er wel gelukkig uit en als ze los is maakt ze ook steeds binky's. Ze ziet er niet dun uit omdat ze een behoorlijk dikke vacht heeft.Nogmaals zal ik proberen foto's te plaatsen, dan kunnen jullie haar zien. Ik zal dit proberen in mijn foto-album te doen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2008 bo is nu 11 weken oud. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 februari 2008 Delen Geplaatst: 8 februari 2008 Voor bo de nhd kan ik je wel een gewicht geven voor 11 wekenWat moet wegen.chips ze moet 900 gram wegen!!!!Ik zal je pben Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2008 ik heb foto's op mijn album gezet hier dan kan je even kijken! Vind je dat ze er slecht uit ziet?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Debbie Geplaatst: 8 februari 2008 Delen Geplaatst: 8 februari 2008 shit.. das wel schrikken ja :blink:Zo zie je maar weer.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 8 februari 2008 Delen Geplaatst: 8 februari 2008 och jeee zeg....das schrikken!!! heel veel succes!!! en goed gaan groeien hoor \bo! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten