Ga naar inhoud

Bunny-twins!

Aanbevolen berichten

Ik ben wel eens benieuwd, wie er hier allemaal "konijnen-tweelingen" hebben, dus een konijn hebben wat ontzettend veel lijkt op het konijn van een ander forumlid!

Bij raskonijnen is dat zo moeilijk niet, maar asielkonijntjes zijn over het algemeen geen raskonijnen en komen in alle soorten, maten en kleuren voor. Ik ben dus wel eens benieuwd wie identieke konijntjes heeft!

Hier dus mijn konijnen, met dan de vraag wie heeft er konijntjes die er precies op lijken? Plaats ook gerust een foto van jouw konijnen zodat anderen kunnen kijken we de tweeling heeft!

Ik heb op deze pc niet enorm veel foto's staan, dus even in de archieven iets gezocht!

Charlie (grijs) en Harold (bont)

Charlie is een grijs konijn van ongeveer 3 kg. Harold weegt 2 kg en is een beige gevlekt met wit, een beetje een mislukte hollander aftekening heeft hij.

hooi-eten-klein.jpg

Joris (NHD in kleur fawn, enige raskonijntje hier) en Brenda (wit bont, met blauwe oogjes)

joris-brenda-gekkebek.jpg

Betere foto van Brenda

IMG_20200919_105030_079.jpg

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Gijs mag dan wel net als meer konijnen helemaal zwart zijn, maar zijn "afgeronde" koppie met brede niet zo grote oren zijn toch wel onderscheidend van de rest van de zwarte konijnen? Mijn Mevrouwtje is ook helemaal zwart, maar lijkt voor geen meter op Gijs, want zij heeft grotere smallere oren, langer lijf, is groter, heeft een bijna wipneus aan het eind van een niet verdwergd koppie. Ach, ze zijn allemaal uniek voor ons toch?

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei JokeC:

Gijs mag dan wel net als meer konijnen helemaal zwart zijn, maar zijn "afgeronde" koppie met brede niet zo grote oren zijn toch wel onderscheidend van de rest van de zwarte konijnen? Mijn Mevrouwtje is ook helemaal zwart, maar lijkt voor geen meter op Gijs, want zij heeft grotere smallere oren, langer lijf, is groter, heeft een bijna wipneus aan het eind van een niet verdwergd koppie. Ach, ze zijn allemaal uniek voor ons toch?

Klopt hoor, zwart is niet per definitie een Gijs. Maar de stinkerds en Sergio zijn dat wel! 

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Eefje:

@Dolliekom maar door met de foto's van de stinkerds 😊 

En van wie is Sergio ook alweer? Dit hele topic staat straks vol met Gijsjes 🥰

IMG_20201013_121809.thumb.jpg.3c52b9c6b04c2c8c5e586ea5fb92ba6d.jpg

Heb even geen duidelijkere foto, al lijkt Gijs wel nog ronder en bredere oren dan Sergio te hebben. Sergio is qua lijf nu wel net zo bol, maar hij is nu een beetje te dik😅🙊🙈

IMG-20201109-WA0009.jpg

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei pakyakker:

Ik vind nog steeds mijn konijn Pluisje, die ik voor Vlekje had. Heel erg lijken op Rummikub van @JacinthaBrehler. Wel in de lichtere uitvoering. 

IMG-20140517-WA0005.jpg

Die lijkt ook wel wat op mijn Zoetje, alleen heeft Zoetje niet van die pluiswangen. En Zoetje heeft blauwe ogen.

Screenshot_20210122-155546~2.png

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
44 minuten geleden zei Punky punk:

Nee, het is @Bunny Rosalie. Haar konijntje. Rosalie waarschijnlijk, lijkt qua kleuren erg op Punky. Qua figuur zeker niet!

Haha ik zat al over je vorige berichtje na te denken tot ik dit zag 🤭 mijn konijntjes lijken inderdaad niet op Punky, Guusje is wel ook wit met wat vlekjes, maar beide oortjes rechtop en zeker niet zo leuk pluizig!

20210122_173004.jpg

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden zei Evee:

Ik ben wel eens benieuwd, wie er hier allemaal "konijnen-tweelingen" hebben, dus een konijn hebben wat ontzettend veel lijkt op het konijn van een ander forumlid!

Bij raskonijnen is dat zo moeilijk niet, maar asielkonijntjes zijn over het algemeen geen raskonijnen en komen in alle soorten, maten en kleuren voor. Ik ben dus wel eens benieuwd wie identieke konijntjes heeft!

Hier dus mijn konijnen, met dan de vraag wie heeft er konijntjes die er precies op lijken? Plaats ook gerust een foto van jouw konijnen zodat anderen kunnen kijken we de tweeling heeft!

Ik heb op deze pc niet enorm veel foto's staan, dus even in de archieven iets gezocht!

Charlie (grijs) en Harold (bont)

Charlie is een grijs konijn van ongeveer 3 kg. Harold weegt 2 kg en is een beige gevlekt met wit, een beetje een mislukte hollander aftekening heeft hij.

hooi-eten-klein.jpg

Joris (NHD in kleur fawn, enige raskonijntje hier) en Brenda (wit bont, met blauwe oogjes)

joris-brenda-gekkebek.jpg

Betere foto van Brenda

IMG_20200919_105030_079.jpg@Eeve ik zie dat mijn Lieve wat lijkt op jou Brenda! Hoe leuk 😊

F372735D-243E-4FCC-ABD4-3593B815292E.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden zei Dollie:

Bij de profielfoto van @Lienappelsien denk ik altijd dat het mijn Fred is:

ACtC-3ekOxQkRXdfwC6YHHRTI_xCgAy7POjTNzowvtjX81z_80N5_nGHunPwGpB0HRTsdMyLHaHakoyhTRfYdf8ztbfDi-hxNxN0ufJLfyzV-NKCRHhPAqYNsTOoEH2DE3SGSd7bw_U-df3TVHYTcvGX6JHD=w427-h640-no?authuser=0

ACtC-3ey5gXTQb_vHN8xjyljlDmK1CUkZsn46Xt_VnvKiQmL1OUDXpQ6ZNnqsPiBX3KT8DrgRV-QuErduhc_MGYHnuSrCjKvrM5Aykt9DsEXjzuiy64DkQF00SmVWz0R6bW4rj16Ml8zdR3W1vY0cEW8lZbo=w687-h915-no?authuser=0

En die van @JokeC lijkt sprekend op mijn konijn Nayan

No photo description available.

Leuk! Jouw Fred heeft inderdaad wat weg van mijn Jerry ❤️

Jerry:

865425471_Jerry1.JPG.c25ccbd6cee6f02bd5467e6dc518e2e0.JPG

73287072_Jerry2.JPG.6abdae1c1d54d39a066b1d76d4683dd8.JPG

Op deze 2 foto's zie je dat hij een dikke wintervacht heeft. De langharige kraag heeft hij pas een aantal jaar geleden opeens gekregen, daarvoor was hij helemaal kortharig. In de winter zijn zijn wangen ook dik behaard.

In de zomer ziet hij er best wel anders uit.

Afgelopen augustus:

1443489644_Jerryaug.thumb.JPG.6c2c9872d37821203fc4a6b06fbb9b45.JPG

Afgelopen juni:

2035750962_Jerryjuni.JPG.c92728d87925def1ffcacc195bc19139.JPG

Op de eerste foto zie je nog een stukje lichtgevende Do😉

De foto van mijn schermafbeelding is al een jaar of 7 oud

aangepast door Lienappelsien
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat Jerry ook iets meer oranje is. De kleur is altijd wat lastig goed op de foto te krijgen (de eerste en tweede foto zijn bijvoorbeeld allebei van dezelfde dag; vandaag). 

Maar leuk! Ik heb nog niet een konijn die zoveel op Jerry lijkt als Fred. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 22-1-2021 at 10:34 zei happy211:

Ik moet altijd even twee keer kijken bij de profielfoto van @Newby1981, omdat haar duo best wel lijkt op mijn duo: 1 japanner-kleurig konijntje (Artemis) en een witte met bruine tekeningen op het koppie (Apollo)🙂

20210122_103141_resized.jpg

Klein beetje een tweeling: 

IMG_4059-3.jpg.6da7de7b8d4f5d83bec5f979e0844228.jpg

Ook allebei met zo'n lekkere onderkin geloof ik??

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .