Ga naar inhoud

Ondergewicht


Punky punk

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, 

 

Om met de deur in huis te vallen, ik denk dat Punk ondergewicht heeft. Hij valt de laatste tijd niet meer aan op zijn biks -hij is wel goed hooi blijven eten- en ik kan zijn ribben wel heeel goed voelen, een beetje te goed naar mijn gevoel. Ik heb al achter oorzaken gezocht, en achter oplossingen. Even ter informatie; ik geef in de ochtend en in de avond 15 gram biks. De laatste tijd had hij in de ochtend altijd biks in zijn bakje liggen. Dus dacht ik, ik geef geen meer bij. Misschien een domme zet. Ik weet het. In de avond gaf ik dan wel zijn normale portie. Omdat het bakje dan leeg was. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Onbeperkt biks geven, tot hij op gewicht is? 20 gram in zijn bakje leggen in plaats van 15? Een andere brok zoeken? Ik weet het niet meer...

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een mogelijkheid om hem te wegen? Weet je wat hij ongeveer gewogen heeft toen hij goed op gewicht was? Zijn de keutels en plasjes nog in orde? Eet hij zijn groenten en kruiden wel even graag als altijd? Zie je verandering in gedrag, hoe hij zit of ligt, hoe hij beweegt, dat soort dingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei JokeC:

Heb je een mogelijkheid om hem te wegen? Weet je wat hij ongeveer gewogen heeft toen hij goed op gewicht was? Zijn de keutels en plasjes nog in orde? Eet hij zijn groenten en kruiden wel even graag als altijd? Zie je verandering in gedrag, hoe hij zit of ligt, hoe hij beweegt, dat soort dingen?

WoW! Veel vragen ineens! 

 

Heb je een mogelijkheid om hem te wegen?

Ik doe het met een gewone, digitale keukenweegschaal. Ik heb al vaak moeite gedaan om hem op die weegschaal te krijgen. Maar hij vertikt het. 

 

Weet je wat hij ongeveer gewogen heeft toen hij goed op gewicht was?

Nee, sorry. Ik kreeg hem niet op de weegschaal

 

Zijn de de keutels en plasjes nog in orde?

Ja

 

Eet hij zijn groenten en kruiden wel even graag als altijd?

Daar moet ik, jammer genoeg, nee op antwoorden. Hij eet ze wel op. Maar hij valt niet aan terwijl dat anders een oorlog was tussen het bord en hem.

 

Zie je verandering in zijn gedrag?

Een beetje, hij beweegt minder. Zou dat komen omdat hij te weinig voeding binnen heeft?

 

Echt erg bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik zou niet met zijn voeding aan de slag gaan voordat je weet wat er aan de hand is. 

Misschien eens bijhouden wat hij eet op een dag, hoeveel hij drinkt, of hij meer of minder plast, zijn gewicht...

Bedankt voor je reactie! Zou ik wel eens kunnen doen ja. Morgen ben ik naar school. Maar overmorgen kan ik wel bijhouden. Ah nee, dan ga ik naar de manege. Ach ja, jammer dan. Liever Punky dan de manege! Heb daar toch geen plichten. Overmorgen hou ik zijn voeding bij. En morgen buiten de schooluren- zal ik ook eens kijken. 

 

Zou het een optie zijn om te gaan kijken vannacht naar hem. Of het opeens spoed is geworden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben dat in de periode dat ze verharen ook weleens. Als Punky erg verhaard zouden de haren die hij binnen krijgt bij het wassen wel tot verstopping kunnen leiden. Goed in de gaten houden dus en misschien borstelen of met een natte hand aaien om zoveel mogelijk losse haren bij hem weg te halen.

 

Hoe gaat het nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei mammafelina:

Mijn konijnen hebben dat in de periode dat ze verharen ook weleens. Als Punky erg verhaard zouden de haren die hij binnen krijgt bij het wassen wel tot verstopping kunnen leiden. Goed in de gaten houden dus en misschien borstelen of met een natte hand aaien om zoveel mogelijk losse haren bij hem weg te halen.

 

Hoe gaat het nu?

Hij heeft zijn biks van vanmorgen nog steeds is zijn bakje liggen. Er zijn nog maar een paar hapjes uit. Zijn portie biks van gisterenavond heeft hij mooi opgegeten.

 

Punky verhaart inderdaad heel erg. Misschien zal het daaraan liggen. Ik borstel hem wel elke dag. Toch maar een bezoekje aan de DA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het slechte eten kan door het verharen komen.

Ruim 1 jaar geleden at Koos ook slecht tot niet.

Ik ben met hem toen bij de DA geweest welke Koos een injectie gegeven heeft.

Sindsdien eet hij weer goed.

Als je het niet vertrouwd kun je de DA gaan bezoeken maar als Punky wel goed hooi eet lijkt het me niet meteen noodzakelijk.  😉

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Koosje:

Het slechte eten kan door het verharen komen.

Ruim 1 jaar geleden at Koos ook slecht tot niet.

Ik ben met hem toen bij de DA geweest welke Koos een injectie gegeven heeft.

Sindsdien eet hij weer goed.

Als je het niet vertrouwd kun je de DA gaan bezoeken maar als Punky wel goed hooi eet lijkt het me niet meteen noodzakelijk.  😉

 

 

Bedankt voor je reactie!! Maar slecht eten is niet ondergewicht hebben toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Koosje:

Ik zie liever een slank konijn dan een dikke.

Als de ribben echt uitsteken kan dat duiden op ondergewicht.

Als je de ribben kunt voelen is dat volgens mij gewoon normaal.

Ja, maar je kunt ze wel heel gied voelen! Normaal kan ik de ribben ook voelen. Maar nu veeeeek duidelijker. En laat ik je er even op wijzen. Ik DENK nog steeds dat Punky ondergewicht heeft. Bedankt voor je reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .