Ga naar inhoud

Avondklok konijn uitlaten


Skipenpip

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik kreeg hier zojuist een hele goede opmerking van mijn moeder, je mag nog wel je huisdier uitlaten, dus ook je konijn!( voor de mensen die nu gaan zeggen dierenbeul, het ligt heel erg aan het karakter van je konijn of hij het leuk vind, en je moet natuurlijk zorgen dat je het konijn geen pijn doet. Ik wil hier geen discussie over konijnen uitlaten beginnen) Je mag dus wel nog buiten komen tijdens die avondklok om je huisdier uit te laten, dan kan je dus toch nog even een wandelingetje maken. Ik ga de laatste dagen wel eens wandelen met tommie omdat we nu tijdelijk geen tuin hebben, hij vind het heel leuk! Veel wandelplezier!

 

Groetjes

image.png.93d877af2b9679c0a5e50c6eb73da099.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen discussie wil moet je dat niet posten op een konijnenforum. Een tuigje kan gevaarlijk zijn omdat je konijn bij onverwachtse bewegingen door bijv schrikken zijn rug kan breken. Plus hij kan aangevallen worden door katten of honden of iets giftigs eten. Dus mensen hier de tip geven om toch met je konijn aangelijnd naar buiten te gaan tijdens avondklok is niet erg handig. 

  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Boefje:

Als je geen discussie wil moet je dat niet posten op een konijnenforum. Een tuigje kan gevaarlijk zijn omdat je konijn bij onverwachtse bewegingen door bijv schrikken zijn rug kan breken. Plus hij kan aangevallen worden door katten of honden of iets giftigs eten. Dus mensen hier de tip geven om toch met je konijn aangelijnd naar buiten te gaan tijdens avondklok is niet erg handig. 

Oja en als je konijntje een binnenkonijn is mag die nu ook niet naar buiten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 20-1-2021 at 16:10 zei Marjoleink:

Je moeder heeft ongelijk, op de website van de rijksoverheid staat expliciet dat je je hond mag uitlaten. Een konijn mag dus niet.

En buiten dat: doe het alsjeblieft niet. Als je konijn ergens van schrikt, dan hangt het zichzelf op.

 

 

Of breekt zijn/haar rug... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .