Ga naar inhoud

1 konijntje overleden wordt de andere nu eenzaam?


Louis

Aanbevolen berichten

Goeiedag! 

 

Ik maak me zorgen over mijn konijn. Het vrouwtje is jammer genoeg al even overleden. Maar nu maak ik mij zorgen, omdat ik minder veel tijd heb voor mijn konijn zeggen mensen tegen me dat ik hem moet weggeven. Ik weet waar hij teregt kan. Dat is iemand die heel veel konijntjes heeft. Is dit een groede beslissing om te doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu dat je andere konijn is overleden. Konijnen zijn groepsdieren, dus een maatje is wel essentieel voor ze. Als je zelf niet in staat bent er een nieuwe vriendinnetje bij te nemen kan hij beter ergens anders  heen waar hij weer samen kan zijn. Konijnen koppelen is echter nog niet makkelijk, omdat het moet klikken tussen ze (net als bij mensen) en het koppelen op neutraal terrein moet gebeuren. Bij een opvang koppelen ze vaak voor je en kun je er een vriendinnetje bij zoeken of toevertrouwen dat zij hem aan iemand anders zijn/ haar voedster koppelen. Ik weet niet hoe dat is bij diegene die jij kent? Heeft zij ervaring met koppelen? Want je kan hem er niet zomaar bijzetten.

aangepast door BaasjevanBrownie
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je konijn geen nieuw maatje kan of wil geven, zou ik je aanraden om hem af te staan aan een goede konijnenopvang. Dan weet je zeker dat er goed eisen worden gesteld aan een nieuwe eigenaar en er ook genoeg ruimte is. En natuurlijk dat hij een maatje krijgt. Zoals hierboven al geschreven is, kan je een konijn niet zomaar bij een groep andere konijnen zetten. Dat is daarom misschien niet de meest handige oplossing.

 

In welke regio woon je?

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .