Ga naar inhoud

Konijn alleen


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik had 2 konijntjes. 1 is gisteren overleden.

Nu heb ik er nog eentje. Ze is 9 jaar en heeft een groot buiten hok (5 bij 6m).

 

Ik kan niet een nieuw konijn nemen, dus blijft ze alleen.

 

Heeft iemand tips hoe ik het een beetje leuk voor haar kan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verdrietig dat je andere konijn is overleden. Sterkte, hoor.

Waarom kun je haar geen nieuw vriendje geven? In haar eentje zonder maatje in de winter buiten is wel heel erg hard voor haar. Wie moet haar nu warm houden en opletten als zij een dutje doet? Met wie kan ze nu gezellig samen eten of spelen? Ik snap dat het voor jou moeilijk is om al zo snel aan een nieuw maatje te moeten denken, maar voor de konijnen ligt dat echt anders. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval kun je jouw konijntje het beste naar een goede opvang brengen. Veel mensen zoeken juist naar een oud konijntje. Ze heeft dan een kans op een mooi huisje met weer een vriendje. Dat is het eerlijkst voor haar. Wil je dit niet, dan kun je contact opnemen met een opvang om tijdelijk een maatje te adopteren, met de afspraak dat dat konijntje terug gaat naar de opvang als jouw konijntje overlijdt. Het is niet fair om je konijn alleen te laten zitten. Er is ook een kans dat ze wel 13 jaar oud wordt. Wat gebeurt er dan met haar als je naar de uni gaat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn naar een opvang brengen kan ik denk niet aan... het is toch mijn konijntje...

 

En als ik een konijn vanuit een opvang haal, raak ik daar sowieso ook aangehecht en als er dan weer eentje doodgaat kom je weer in dezelfde situatie, een soort vizuele cirkel zeg maar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer.. dan blijven de keuzes afstaan aan een goede opvang of alleen houden over. Je weet hoe ik daar tegenover sta, maar de keuze is aan jou. We kunnen je wel adviseren over goede opvangen. Er zijn er een aantal die het heel goed voor elkaar hebben en waar de kans dat ze snel en nieuw huisje met maatje vindt heel groot is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben besloten een binnehok voor gaar te kopen zodat ze bij mij op de kamer kan. We zetten haar dan eerst op zolder zodat ze aan de temperatuurverschillen kan wennen. Wnr ik huiswerk maak en sws 's nachts is ze dan niet alleen.

Heeft iemand tips voor goede binnenhokken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een ruime ren adviseren in plaats van een binnenhok. Een goede ren met een paar schuilplekjes en toiletjes is prima en veel prettiger voor konijnen, alle hokken zijn te klein die standaard te koop zijn. Een konijn heeft minstens 2 vierkante meter leefruimte nodig, een koppel 4 vierkante meter. En dat is vlakke ruimte waar ze altijd in kunnen, dag en nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

update: vrienden van mijn ouders hadden een rammetje die in dezelfde situatie zat. we hebben ze voorzichtig bij elkaar gezet en ze zijn gek op elkaar. nu woont ze dus daar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op verzoek van TS is het account verwijderd, ik zal dit topic dus een slotje geven.

 

 

Ik hoop wel dat het konijn goed terecht is gekomen, dat de ram gecastreerd was, en zelfs als dat zo is, een koppeling  is niet in een paar uurtjes gedaan.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .