Ga naar inhoud

Vrouwtje is schijnzwanger en heeft ruzie met mannetje


Kitty_Stella

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 jonge konijnen 1 er van is een mannetje ( gecastreerd) van 1 jaar en een vrouwtje van bijna 1 jaar ( in maart ) het vrouwtje is schijnzwanger en maakt ruzie met het mannetje. Het mannetje is een konijn dat normaal zeer rustig en verdraagd veel maar als het hem te veel wordt is gaat hij hem ook niet laten doen. Hij gaat soms waar het nestje is maar dat is geen probleem. Eenmaal ze in de ren zijn durven ze ruzie te maken. En met ruzie bedoel ik elkaar bijten en achtervolgen. Ik heb ze even uit elkaar gezet maar weet niet zeker wat te doen. Kan iemand mij helpen? 
 

alvast bedankt 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Kitty_Stella:

Ik heb 2 jonge konijnen 1 er van is een mannetje ( gecastreerd) van 1 jaar en een vrouwtje van bijna 1 jaar ( in maart ) het vrouwtje is schijnzwanger en maakt ruzie met het mannetje. Het mannetje is een konijn dat normaal zeer rustig en verdraagd veel maar als het hem te veel wordt is gaat hij hem ook niet laten doen. Hij gaat soms waar het nestje is maar dat is geen probleem. Eenmaal ze in de ren zijn durven ze ruzie te maken. En met ruzie bedoel ik elkaar bijten en achtervolgen. Maar er zijn ook momenten dat het goed gaat en ze elkaar kusjes en knuffels geven. Ik heb ze even uit elkaar gezet maar weet niet zeker wat te doen. Kan iemand mij helpen? 
 

alvast bedankt 😊

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je dame laten castreren. Geeft geen garantie, maar wel een aardige kans dat de scherpe randjes van haar gedrag af gaan. Het is sowieso verstandig, omdat dames vaak op latere leeftijd baarmoederkanker ontwikkelen. Daarom zeg ik ook castratie, de eierstokken en baarmoeder helemaal er uit.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .