Noedel Geplaatst: 2 februari 2021 Delen Geplaatst: 2 februari 2021 Goedendag, Ik heb hier helaas geen tip voor omdat dierenwinkels dit helaas blijven doen maar vond het verhaal over slangen wel grappig ik heb 15 jaar geleden slangen gehad en haalde idd konijnen van marktplaats om te voederen (mijn excuses) nu heb ik zelf 2 konijnen die super lief zijn en nu ook een nestje hebben het eerste wat ik zei geef ze liever aan iemand waarvan ik zeker weet dat die er goed voor is dan dat ik ze op marktplaats zet en idd als ik ze er op zet voor 15 a 20 euro 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 2 februari 2021 Delen Geplaatst: 2 februari 2021 4 minuten geleden zei Noedel: Goedendag, Ik heb hier helaas geen tip voor omdat dierenwinkels dit helaas blijven doen maar vond het verhaal over slangen wel grappig ik heb 15 jaar geleden slangen gehad en haalde idd konijnen van marktplaats om te voederen (mijn excuses) nu heb ik zelf 2 konijnen die super lief zijn en nu ook een nestje hebben het eerste wat ik zei geef ze liever aan iemand waarvan ik zeker weet dat die er goed voor is dan dat ik ze op marktplaats zet en idd als ik ze er op zet voor 15 a 20 euro Je begrijpt hopelijk dat je door jouw konijnen een nest te laten krijgen ook niet bepaald positief bijdraagt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noedel Geplaatst: 2 februari 2021 Delen Geplaatst: 2 februari 2021 5 minuten geleden zei Eefje: Je begrijpt hopelijk dat je door jouw konijnen een nest te laten krijgen ook niet bepaald positief bijdraagt? Nee ik weet het wij hadden dachten we 2 vrouwtjes en ook stom van ons na de koop en op geloof van de verkoper 2 vrouwtjes gekocht en zelf thuis niet meer na gekeken nu naar 6 maanden kwamen wij er achter dat 1 een rammelaar was die hebben we meteen laten castreren dit was al te laat gelukkig hebben wij al wel een goed onderkomen voor de jongen en 2 houden we zelf Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 2 februari 2021 Delen Geplaatst: 2 februari 2021 2 minuten geleden zei Noedel: Nee ik weet het wij hadden dachten we 2 vrouwtjes en ook stom van ons na de koop en op geloof van de verkoper 2 vrouwtjes gekocht en zelf thuis niet meer na gekeken nu naar 6 maanden kwamen wij er achter dat 1 een rammelaar was die hebben we meteen laten castreren dit was al te laat gelukkig hebben wij al wel een goed onderkomen voor de jongen en 2 houden we zelf Gelukkig! Was even bang dat het opzet was! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noedel Geplaatst: 2 februari 2021 Delen Geplaatst: 2 februari 2021 7 minuten geleden zei Eefje: Gelukkig! Was even bang dat het opzet was! Hehe nee dat niet het is natuurlijk wel nu ze er zijn dat we het super leuk vinden en er alles aan doen om ze goed op te laten groeien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 2 februari 2021 Delen Geplaatst: 2 februari 2021 2 uur geleden zei Noedel: Goedendag, Ik heb hier helaas geen tip voor omdat dierenwinkels dit helaas blijven doen maar vond het verhaal over slangen wel grappig ik heb 15 jaar geleden slangen gehad en haalde idd konijnen van marktplaats om te voederen (mijn excuses) nu heb ik zelf 2 konijnen die super lief zijn en nu ook een nestje hebben het eerste wat ik zei geef ze liever aan iemand waarvan ik zeker weet dat die er goed voor is dan dat ik ze op marktplaats zet en idd als ik ze er op zet voor 15 a 20 euro Aah als konijnenliefhebber komen dit soort verhalen wel binnen. Je voerde ze toch hopelijk wel dood? Wij hadden ook een kennis met slangen en die voerde ze levend, echt vreselijk vond ik dat! Zo’n beestje in doodsangst die geen kant op kan. Ik waarschuw nu ook zoveel mogelijk mensen op marktplaats om hun konijn niet gratis aan te bieden, maar het is onbegonnen werk om dat bij te houden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 3 februari 2021 Delen Geplaatst: 3 februari 2021 Mijn konijnen stonden ook gratis op marktplaats, ik moet er niet aan denken dat ze in doodsangst in een slangenkooi rond zouden rennen, brr! HazelSoltar 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noedel Geplaatst: 3 februari 2021 Delen Geplaatst: 3 februari 2021 8 uur geleden zei BaasjevanBrownie: Aah als konijnenliefhebber komen dit soort verhalen wel binnen. Je voerde ze toch hopelijk wel dood? Wij hadden ook een kennis met slangen en die voerde ze levend, echt vreselijk vond ik dat! Zo’n beestje in doodsangst die geen kant op kan. Ik waarschuw nu ook zoveel mogelijk mensen op marktplaats om hun konijn niet gratis aan te bieden, maar het is onbegonnen werk om dat bij te houden. Sorry toen voerde ik ze ook levend we waren nog jong laten we maar zeggen maar nu ga ik 100x per dag naar me konijnen om aan te halen hehe🤣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka Geplaatst: 4 februari 2021 Delen Geplaatst: 4 februari 2021 Ik loop hier ook regelmatig tegenaan. Net voor kerst bijvoorbeeld, was ik in een winkel vd boerenbond geweest omdat ik snel iets nodig had. Daar zat een konijn in een glazen bak, hij kon zich net keren. Op een stapel hooi, waar duidelijk steeds gewoon een nieuwe laag op werd gelegd (dus niet eerst de oude smerige laag eruit), en verder geen hooibakje/ruif. Het bakje water was erg smerig met keuteltjes erin. Toen heb ik daar een medewerker op aangesproken, maar dat werd me niet in dank afgenomen. In ieder geval voor elkaar gekregen dat ie nog vers water kreeg. Maar dat ging niet van harte. En de andere medewerkers en klanten stonden duidelijk te kijken alsof je maar een zeur bent. Ik ben met een kwaaie kop naar buiten gelopen en heb ze nog maar even nageroepen dat ik van plan was iets te kopen maar me bedacht heb. Maar ze denken waarschijnlijk ‘voor elke zeurende klant hebben we er 10 die niet zeuren’. Ik heb daar ook veel last van gehad, kon het niet uit mijn kop zetten. Ik lag er een paar nachten wakker van. Ik heb toen ook overwogen om het beestje uit zijn lijden te halen, maar inderdaad, niet gedaan omdat ik weet dat er dan weer een nieuwe voor in de plaats komt. Daarna kwam die lockdown, dus ik denk dat ie ook als slangenvoer geëindigd is. Ik had al eerder een paar keer opmerkingen gegeven in winkels, ook wanneer ze onwetende klanten verkeerd voorlichtten. Sowieso heb ik vaak problemen in winkels met verkopers, mede daarom koop ik zoveel mogelijk online. Sommige online winkels verkopen bij mijn weten geen dieren, maar geven op hun site wel verkeerde informatie. Bijvoorbeeld dat je konijnen alleen kunt houden. Of ze verkopen te kleine hokken. Maar als ik die winkels ook allemaal op mijn zwarte lijst zou zetten, blijft er niets over. Want waar je volgens mij ook besteld, winkels hebben allemaal hun leveranciers/producenten die allemaal een groot deel van hun geld verdienen door te leveren aan winkels waar wel dieren worden tentoongesteld. Ik heb er ook een paar aangeschreven, met het verzoek de informatie op de site aan te passen. Een reageerde dan nog wel vriendelijk en beloofde het te gaan aanpassen, maar anderen reageren heel kort nietszeggend of niet. Ik heb ze daarna maar een mail gestuurd met dat ik van mijn plannen om bij hen te kopen afzie (en dat was echt zo), maar ik denk niet dat het effect heeft. Misschien hangen ze een printje bij hun bureautje om af en toe eens te lachen. Konijnenbelangen adviseerde mij inderdaad ook de standaard brief te gebruiken maar ik heb mijn eigen brieven geschreven. Ook in mijn directe omgeving zoveel slechte dingen gezien, zelfs ruzies erdoor gehad, maar sommige mensen zijn er echt niet voor geschikt. Persoonlijk vind ik dat men voor het houden van dieren een certificaat zou moeten kunnen overleggen (per diersoort), zodat je de basiskennis kent en begrijpt. Dat voorkomt dan ook impulsaankopen etc. Winkels zijn als de dood voor negatieve aandacht in de media. Het zou mooi zijn als Kassa of een dergelijk programma hier aandacht aan zou schenken. Als ik handig zou zijn met social media zou ik een Facebook pagina oprichten of iets dergelijks om ze publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Het moet iets zijn wat veel gewicht in de schaal legt. Als er dan veel negatieve reacties onder staan, heeft het misschien effect. Of misschien allemaal massaal brieven en emails gaan schrijven. Op een gegeven moment valt het kwartje misschien. Of Google reviews, die hebben ook veel invloed. Daar zit ik momenteel aan te denken, want ik heb een heel lijstje winkels. Maar je moet daar mee oppassen. Voor je het weet heb je een schade-claim aan je broek. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 4 februari 2021 Delen Geplaatst: 4 februari 2021 1 uur geleden zei Marcovka: Ik loop hier ook regelmatig tegenaan. Net voor kerst bijvoorbeeld, was ik in een winkel vd boerenbond geweest omdat ik snel iets nodig had. Daar zat een konijn in een glazen bak, hij kon zich net keren. Op een stapel hooi, waar duidelijk steeds gewoon een nieuwe laag op werd gelegd (dus niet eerst de oude smerige laag eruit), en verder geen hooibakje/ruif. Het bakje water was erg smerig met keuteltjes erin. Toen heb ik daar een medewerker op aangesproken, maar dat werd me niet in dank afgenomen. In ieder geval voor elkaar gekregen dat ie nog vers water kreeg. Maar dat ging niet van harte. En de andere medewerkers en klanten stonden duidelijk te kijken alsof je maar een zeur bent. Ik ben met een kwaaie kop naar buiten gelopen en heb ze nog maar even nageroepen dat ik van plan was iets te kopen maar me bedacht heb. Maar ze denken waarschijnlijk ‘voor elke zeurende klant hebben we er 10 die niet zeuren’. Ik heb daar ook veel last van gehad, kon het niet uit mijn kop zetten. Ik lag er een paar nachten wakker van. Ik heb toen ook overwogen om het beestje uit zijn lijden te halen, maar inderdaad, niet gedaan omdat ik weet dat er dan weer een nieuwe voor in de plaats komt. Daarna kwam die lockdown, dus ik denk dat ie ook als slangenvoer geëindigd is. Ik had al eerder een paar keer opmerkingen gegeven in winkels, ook wanneer ze onwetende klanten verkeerd voorlichtten. Sowieso heb ik vaak problemen in winkels met verkopers, mede daarom koop ik zoveel mogelijk online. Sommige online winkels verkopen bij mijn weten geen dieren, maar geven op hun site wel verkeerde informatie. Bijvoorbeeld dat je konijnen alleen kunt houden. Of ze verkopen te kleine hokken. Maar als ik die winkels ook allemaal op mijn zwarte lijst zou zetten, blijft er niets over. Want waar je volgens mij ook besteld, winkels hebben allemaal hun leveranciers/producenten die allemaal een groot deel van hun geld verdienen door te leveren aan winkels waar wel dieren worden tentoongesteld. Ik heb er ook een paar aangeschreven, met het verzoek de informatie op de site aan te passen. Een reageerde dan nog wel vriendelijk en beloofde het te gaan aanpassen, maar anderen reageren heel kort nietszeggend of niet. Ik heb ze daarna maar een mail gestuurd met dat ik van mijn plannen om bij hen te kopen afzie (en dat was echt zo), maar ik denk niet dat het effect heeft. Misschien hangen ze een printje bij hun bureautje om af en toe eens te lachen. Konijnenbelangen adviseerde mij inderdaad ook de standaard brief te gebruiken maar ik heb mijn eigen brieven geschreven. Ook in mijn directe omgeving zoveel slechte dingen gezien, zelfs ruzies erdoor gehad, maar sommige mensen zijn er echt niet voor geschikt. Persoonlijk vind ik dat men voor het houden van dieren een certificaat zou moeten kunnen overleggen (per diersoort), zodat je de basiskennis kent en begrijpt. Dat voorkomt dan ook impulsaankopen etc. Winkels zijn als de dood voor negatieve aandacht in de media. Het zou mooi zijn als Kassa of een dergelijk programma hier aandacht aan zou schenken. Als ik handig zou zijn met social media zou ik een Facebook pagina oprichten of iets dergelijks om ze publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Het moet iets zijn wat veel gewicht in de schaal legt. Als er dan veel negatieve reacties onder staan, heeft het misschien effect. Of misschien allemaal massaal brieven en emails gaan schrijven. Op een gegeven moment valt het kwartje misschien. Of Google reviews, die hebben ook veel invloed. Daar zit ik momenteel aan te denken, want ik heb een heel lijstje winkels. Maar je moet daar mee oppassen. Voor je het weet heb je een schade-claim aan je broek. Ik begrijp je helemaal, ik heb datzelfde machteloze gevoel bij al die onrechtvaardigheid. En idd, je wordt vaak als zeur gezien en niet serieus genomen. Het is eigenlijk belachelijk dat wij voor schut staan en een drempel over moeten om er wat van te zeggen. Dat zou andersom moeten, zij zouden zich zo moeten schamen en ongemakkelijk moeten voelen om wat ze doen. M’n man heeft ook liever dat ik m’n mond houd ipv weer een discussie aanga, zeker bij vrienden. Het is ook lastig om de balans te vinden tussen het opnemen voor het konijntje en het niet tussen je vriendschap laten komen. En idd die gewetensvraag; ik vond een dagje intratuin ook altijd gezellig met m’n moeder, maarja daar verkopen ze ook konijntjes.. Ik koop dan wel geen dierenproducten daar, maar toch. Voor de konijnen bestel ik alles online, ik wil geen winkels steunen die aan verkeerde praktijken doen. En stro/ hooi bij de boer of de plantenhal. Hennepvezel nu bij Welkoop gehaald, daar verkopen ze gelukkig geen dieren meer. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka Geplaatst: 4 februari 2021 Delen Geplaatst: 4 februari 2021 Ik heb toch het idee dat je bij veel winkels dezelfde produkten kunt kopen (van dezelfde producent), dus maakt het niet veel uit waar je het koopt. In fysieke winkels zal het meer effect hebben als je er niets koopt. Maar inderdaad de machteloosheid is zeer frustrerend. En dan is dat alleen nog in dit land, wat er in veel andere landen met dieren gebeurd wil je niet weten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 7 februari 2021 Delen Geplaatst: 7 februari 2021 Ben ik even blij dat de dichtstbijzijnde dierenwinkel bij mij in de buurt een goede is! Zeker als ik jullie verhalen lees... Ze verkopen geen dieren, geen konijnenknaagstenen, en toen ik voor het eerst langskwam om hooi te kopen vroeg de eigenaar eventjes door naar m'n konijnen (hoeveel ik er had, buiten/binnen en hoeveel ruimte), ook vertelde hij mij meteen dat hooi heel belangrijk was voor hun darmen en tanden. Wat ik natuurlijk allemaal al wist, maar beter herhalen dan nooit geweten! Ook van het weekend was ik er weer, vroeg de vrouw die er stond of ze buiten zaten, omdat ik anders met de deze kou wat maatregelen moest nemen qua winddicht maken van het hok en extra stro moest plaatsen, maar gelukkig zitten mijn beestjes heerlijk in onze woonkamer 😊 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 7 februari 2021 Delen Geplaatst: 7 februari 2021 58 minuten geleden zei Miekmoek: Ben ik even blij dat de dichtstbijzijnde dierenwinkel bij mij in de buurt een goede is! Zeker als ik jullie verhalen lees... Ze verkopen geen dieren, geen konijnenknaagstenen, en toen ik voor het eerst langskwam om hooi te kopen vroeg de eigenaar eventjes door naar m'n konijnen (hoeveel ik er had, buiten/binnen en hoeveel ruimte), ook vertelde hij mij meteen dat hooi heel belangrijk was voor hun darmen en tanden. Wat ik natuurlijk allemaal al wist, maar beter herhalen dan nooit geweten! Ook van het weekend was ik er weer, vroeg de vrouw die er stond of ze buiten zaten, omdat ik anders met de deze kou wat maatregelen moest nemen qua winddicht maken van het hok en extra stro moest plaatsen, maar gelukkig zitten mijn beestjes heerlijk in onze woonkamer 😊 O wat super, dit is hoe iedere dierenwinkel eigenlijk zou moeten zijn, he? Mooi voorbeeld! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 7 februari 2021 Delen Geplaatst: 7 februari 2021 Jazeker, vind ik ook! Ben ook blij dat ik er niet ver voor hoef te fietsen 😅 25L toiletbedekking, wilgen rollen en een paar zakken hooi is toch wel veel op de fiets! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 17 februari 2021 Delen Geplaatst: 17 februari 2021 Misschien moet de welkoop zijn adviezen eens aanpassen..... 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 februari 2021 Delen Geplaatst: 17 februari 2021 Niet alleen de zak, ook de inhoud... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 17 februari 2021 Delen Geplaatst: 17 februari 2021 Echt he? En heb ze gemaild, maar hoor niets meer terug.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elliebel Geplaatst: 19 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2021 Op 25-1-2021 at 17:31 zei BaasjevanBrownie: Net reactie gehad van de konijnenwinkel (telefonisch), over het gebruik van tuigjes verschillen we van mening. Zij denkt dat het onder begeleiding wel veilig is en een verrijking kan zijn voor konijnen die geen ren hebben. Daar kwamen we helaas niet uit. Wel was ze het met me eens dat een ren prioriteit moet hebben en het niet mag lijken alsof een tuigje dat kan vervangen, dus ze is wel bereid haar info aan te passen. Wat goed!! Sorry, ik was even afwezig hier. Alle kleine beetjes helpen, nice! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elliebel Geplaatst: 19 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2021 Op 31-1-2021 at 13:21 zei happy211: Dat is het harde eraan, dat interesseert hun niet meer want ze hebben het geld van de verkoop al binnen. En als het dier dan na 3 ongelukkige jaren sterft (vaak door darmproblemen door de slechte voeding), dan komen die mensen gewoon weer een nieuw babykonijntje kopen. Dat zijn de harde businessplannen die management maakt, en die worden dan uitgevoerd door 16 jarige weekendhulpen die ook niet beter weten. True, ik heb laatst de directeur van Jumpers een bericht gestuurd... want daar begint het. Maar niks terug ontvangen 😞 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 3 minuten geleden zei elliebel: Wat goed!! Sorry, ik was even afwezig hier. Alle kleine beetjes helpen, nice! Voor alsnog heeft ze het nog steeds niet aangepast op de website. Telefonisch wel beloofd.. 🙁 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elliebel Geplaatst: 19 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2021 Op 3-2-2021 at 00:23 zei BaasjevanBrownie: Aah als konijnenliefhebber komen dit soort verhalen wel binnen. Je voerde ze toch hopelijk wel dood? Wij hadden ook een kennis met slangen en die voerde ze levend, echt vreselijk vond ik dat! Zo’n beestje in doodsangst die geen kant op kan. Ik waarschuw nu ook zoveel mogelijk mensen op marktplaats om hun konijn niet gratis aan te bieden, maar het is onbegonnen werk om dat bij te houden. Pff ja, ik vind dit ook wel een heftig verhaal :(. Grappig en fijn dat je ook op Marktplaats mensen waarschuwt. Ik doe dat ook erg vaak haha. Heb een standaardbericht. Meestal reageren mensen wel fijn dat ze goed zullen opletten of ze verhogen de prijs, soms ook niet. Ik verwijs ze ook door naar de pagina van BunnyBunch evt. om een opvang te vinden en zeker te weten dat ze goed terecht komen. Laatst kreeg ik een bericht van iemand: "Je bent nu al de zoveelste". Dat was ergens een opluchting, dat er meer mensen zijn die mensen erop attenderen. Mocht iemand het ooit willen delen, je mag het gerust gebruiken: Beste [naam], Ik hoop dat je het ok vindt dat ik dit stuur, anders beschouw dit gerust als niet verstuurd :-). Maar ik maak me dan altijd meteen zorgen haha. Er staat dat je vanaf [prijs] kunt bieden op jouw konijntje. maar er zijn helaas mensen die slechte dingen doen met huisdieren. Of eigenaren van slangen die bijvoorbeeld levende muizen en konijnen voeren. En die op marktplaats gratis (of voor een lage prijs euro) diertjes afhalen. Dus eigenlijk altijd goed om wat meer geld voor je konijntje te vragen. Of naar een opvang brengen. Dan krijgen ze sowieso een maatje en komen ze 100% goed terecht. Hier vind je daarover wat meer informatie: http://www.marktplaats.nl/gateway.html?url=https%3A%2F%2Fwww.bunnybunch.nl%2Finformatie%2Fkonijnenopvang-asiel-lijst Succes met een huisje vinden! Met vriendelijke groet, [naam] 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 (aangepast) Haha ik heb ook een paar keer die reactie gekregen, dat ik de zoveelste was. toen dacht ik ook meteen aan jou @elliebel. Voelt wel fijn om het niet alleen te hoeven doen 😉 19 februari 2021 aangepast door BaasjevanBrownie 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 Artikel in de quest, over de schrijnende situaties van huisdieren. Ik heb het hele artikel geplaatst onder het topic konijnen in het nieuws. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elliebel Geplaatst: 19 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2021 Op 4-2-2021 at 13:33 zei Marcovka: Ik loop hier ook regelmatig tegenaan. Net voor kerst bijvoorbeeld, was ik in een winkel vd boerenbond geweest omdat ik snel iets nodig had. Daar zat een konijn in een glazen bak, hij kon zich net keren. Op een stapel hooi, waar duidelijk steeds gewoon een nieuwe laag op werd gelegd (dus niet eerst de oude smerige laag eruit), en verder geen hooibakje/ruif. Het bakje water was erg smerig met keuteltjes erin. Toen heb ik daar een medewerker op aangesproken, maar dat werd me niet in dank afgenomen. In ieder geval voor elkaar gekregen dat ie nog vers water kreeg. Maar dat ging niet van harte. En de andere medewerkers en klanten stonden duidelijk te kijken alsof je maar een zeur bent. Ik ben met een kwaaie kop naar buiten gelopen en heb ze nog maar even nageroepen dat ik van plan was iets te kopen maar me bedacht heb. Maar ze denken waarschijnlijk ‘voor elke zeurende klant hebben we er 10 die niet zeuren’. Ik heb daar ook veel last van gehad, kon het niet uit mijn kop zetten. Ik lag er een paar nachten wakker van. Ik heb toen ook overwogen om het beestje uit zijn lijden te halen, maar inderdaad, niet gedaan omdat ik weet dat er dan weer een nieuwe voor in de plaats komt. Daarna kwam die lockdown, dus ik denk dat ie ook als slangenvoer geëindigd is. Ik had al eerder een paar keer opmerkingen gegeven in winkels, ook wanneer ze onwetende klanten verkeerd voorlichtten. Sowieso heb ik vaak problemen in winkels met verkopers, mede daarom koop ik zoveel mogelijk online. Sommige online winkels verkopen bij mijn weten geen dieren, maar geven op hun site wel verkeerde informatie. Bijvoorbeeld dat je konijnen alleen kunt houden. Of ze verkopen te kleine hokken. Maar als ik die winkels ook allemaal op mijn zwarte lijst zou zetten, blijft er niets over. Want waar je volgens mij ook besteld, winkels hebben allemaal hun leveranciers/producenten die allemaal een groot deel van hun geld verdienen door te leveren aan winkels waar wel dieren worden tentoongesteld. Ik heb er ook een paar aangeschreven, met het verzoek de informatie op de site aan te passen. Een reageerde dan nog wel vriendelijk en beloofde het te gaan aanpassen, maar anderen reageren heel kort nietszeggend of niet. Ik heb ze daarna maar een mail gestuurd met dat ik van mijn plannen om bij hen te kopen afzie (en dat was echt zo), maar ik denk niet dat het effect heeft. Misschien hangen ze een printje bij hun bureautje om af en toe eens te lachen. Konijnenbelangen adviseerde mij inderdaad ook de standaard brief te gebruiken maar ik heb mijn eigen brieven geschreven. Ook in mijn directe omgeving zoveel slechte dingen gezien, zelfs ruzies erdoor gehad, maar sommige mensen zijn er echt niet voor geschikt. Persoonlijk vind ik dat men voor het houden van dieren een certificaat zou moeten kunnen overleggen (per diersoort), zodat je de basiskennis kent en begrijpt. Dat voorkomt dan ook impulsaankopen etc. Winkels zijn als de dood voor negatieve aandacht in de media. Het zou mooi zijn als Kassa of een dergelijk programma hier aandacht aan zou schenken. Als ik handig zou zijn met social media zou ik een Facebook pagina oprichten of iets dergelijks om ze publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Het moet iets zijn wat veel gewicht in de schaal legt. Als er dan veel negatieve reacties onder staan, heeft het misschien effect. Of misschien allemaal massaal brieven en emails gaan schrijven. Op een gegeven moment valt het kwartje misschien. Of Google reviews, die hebben ook veel invloed. Daar zit ik momenteel aan te denken, want ik heb een heel lijstje winkels. Maar je moet daar mee oppassen. Voor je het weet heb je een schade-claim aan je broek. Bah, ik voel heel erg met je mee. En ik krijg nu weer buikpijn ook van die andere beestjes. Zouden ze door de lockdown echt als slangenvoer eindigen? Ik wil het niet weten :-(. Heel erg fijn dat je je zo inzet voor die beestjes. Uiteindelijk komt er ooit een dag dat we wel stappen kunnen maken voor de diertjes. Ik denk altijd dat mensen pas kunnen voelen hoe het voor een ander is als ze in staat zijn diep bij zichzelf te voelen. Of ze de ruimte hebben om andere dingen te voelen, zoals misschien een nieuwe baan, waardoor ze van zichzelf mogen gaan denken dat het niet ok is. Zo had ik vorige week een discussie met iemand die maar bleef zeggen dat iedereen die hij kende, proefdieren met respect behandelt. Maar in mijn mening blijft het: hoe kun je dieren met respect behandelen als zij daar in de eerste plaats al niet vrijwillig zitten? Nouja, dit is weer een heel andere discussie. Maar punt is: die persoon studeerde bijna af aan biomedische wetenschappen. Natuurlijk zal diegene nu zo'n mening hebben, want hoe kan hij anders bij zichzelf goedpraten dat hij bepaalde pijnlijke dierproeven goedkeurt? Ik hoop maar dat mensen ooit op een punt komen dat ze wel ruimte hebben om anders over dierenlevens na te gaan denken. Misschien dat zoiets als Kassa zou helpen. Maar uiteindelijk ligt het vooral en nog steeds in de wet die veranderd moet worden.. misschien moeten we een Bunnybunch politieke partij oprichten haha ;). 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka Geplaatst: 24 februari 2021 Delen Geplaatst: 24 februari 2021 Ja, ik ken ook iemand die een duif in een klein kooitje heeft zitten. Zit de hele dag op zijn stokje. En als ie zelf binnen moet blijven vanwege de lockdown dan wordt ie gek omdat de muren op hem afkomen. Heb ik hem ook al een paar keer op gewezen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten