Ga naar inhoud

Tips voor een konijnvriendelijke dierenwinkel?

Aanbevolen berichten

Hey! 

Ik zit met iets in mijn hoofd en ben benieuwd hoe jullie daarin staan en of jullie nog ideeën hebben. Afgelopen week ben ik van stad verhuisd. Daardoor nieuwe dierenwinkel, en nu kwam ik er bij eentje die allemaal dieren verkocht. Dat gaat me aan mijn hart. Ze hadden goede schuilhokjes, maar ze verkochten letterlijk alles. Konijntjes, cavia's, muizen, hamsters, vogels, vissen. Twee konijntjes waren nog zó klein. Eentje was wel een stuk groter. Een kleine probeerde volgens mij melk te drinken bij het grotere konijn - te vroeg weggenomen dus. De andere was ook echt bizar klein, en keek me telkens aan. Ik heb er serieus over na zitten denken dit beestje te kopen. Maar dan zetten ze er gewoon weer een nieuwe neer. Nu heb ik een paar vragen...

1) Wat zou ik kunnen doen om ze over te halen dit niet meer te doen? Op een positieve manier. Ik ga zelf soms bijv ook op marktplaats en dan stuur ik mensen een aardig berichtje dat ze hun konijntje beter voor zeker 10-15 euro op Marktplaats kunnen zetten (en niet gratis) ivm slangeneigenaren. Dat gaat me ook aan het hart. Meestal passen ze het meteen aan.

En ik denk erover dit bedrijf nu te mailen of bellen, wellicht om mee na te denken over mogelijkheden. Zoals samenwerken met een opvang of asiel, waarbij ze nog steeds een commissie kunnen krijgen. En als ze diertjes hebben die niet verkocht worden, of ziek zijn, ze die bij mij kunnen neerzetten, zodat ze in ieder geval niet bij een slangeneigenaar komen (en dan kan ik zorgen dat ze een goed huis krijgen). Kennen jullie voorbeelden hiervan die goed werken? Zolang de wet het accepteert, zal het toch op deze manier moeten.

2) Doen jullie weleens dingen om konijntjes en andere kleine beestjes te beschermen?

Argh, het gaat me echt aan het hart met die beestjes. Ze kunnen niet voor zichzelf opkomen.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ben ik even blij dat de dichtstbijzijnde dierenwinkel bij mij in de buurt een goede is! Zeker als ik jullie verhalen lees... Ze verkopen geen dieren, geen konijnenknaagstenen, en toen ik voor het eers

Toch blijf ik met die mensen in gesprek gaan. Ik had een collega met een konijn in een hokje achterin de tuin. Daar mocht helaas geen tweede konijn bij van zijn vrouw, maar het beestje heeft toen wel

Misschien moet de welkoop zijn adviezen eens aanpassen.....

Ik snap je gedachte, maar de konijntjes uit winkels redden houd de handel alleen maar in stand. Een een asiel gaat geen commissie betalen aan een winkel om hun konijnen uit te plaatsen, want punt 1 zijn ze zelf de controle kwijt om de eigenaar te kiezen en ten tweede hebben ze elke cent hard nodig. De meeste konijnenopvangen hebben ook niet heel veel moeite met uitplaatsen, op een enkel konijn na, maar meer moeite met de hoeveelheid afstandsdieren kunnen aannemen die aangeboden worden.

Heb je dit artikel al wel eens gelezen?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/dierenwinkel-konijn

De aanpak die ik heb om dit te stoppen is bewustwording bij mensen creëren. Dat doe ik met deze website.

Konijnenbelangen heeft lange tijd certificaten uitgegeven aan winkels die geen konijnen verkochten, maar dat doen ze volgens mij niet meer, ook omdat er winkels waren die zo een certificaat kregen, maar dan een jaar later toch weer dieren gingen verkopen.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

De pagina ken ik inderdaad en weet het helaas. Daarom kreeg ik het niet uit mijn hoofd. Maar je hebt gelijk, kopen helpt niet, en commissies van opvangen dus ook niet (wat overigens goed is, dat ze konijntjes snel "kwijtraken"). Ik ga dan denk ik maar gewoon een keer contact opnemen. De kans is klein dat ze er iets mee doen, aangezien heel veel dierenwinkels er al mee zijn gestopt, maar wie weet vinden ze het wel belangrijk om er iets mee te doen. 

Ja, Bunnybunch is natuurlijk een heel erg goede manier :-). En eens dat het begint met bewustwording creëren. Dat doe ik ook zoveel mogelijk. Maar in de tussentijd lijden er wel nog steeds veel beestjes onder, en die probeer ik ook zoveel mogelijk te helpen.

Daarom steun ik de PETA al jaren, en doneer ik regelmatig iets kleins aan andere dierenorganisaties. Ik schrijf voor Amnesty, wil ook vegan en dierenbedrijven gaan aanschrijven, ben samen met een meisje een tour door Nederland aan het opzetten met haar dierenschilderijen en mijn spoken word (om letterlijk een stem te zijn voor een dier) die in restaurants komen te hangen (daar wil ik ook foldertjes van opvangen enzovoort bij leggen), eet veganistisch, ik wil bij de dierenambulance gaan hier en heb nu bewust een tussenhuis gekocht met mijn vriend, omdat we willen sparen voor grond om daar gewonde en mishandelde dieren op te vangen.

Dus ik probeer echt zoveel mogelijk te doen en via spoken word ook juist bewustwording te creëren op een positieve manier. Maar dat is wel lange termijn en soms wou ik dat ik wat meer op de korte termijn kon doen, voor beestjes die het nu nodig hebben.. (ook met dierenproeven, bijvoorbeeld). Maargoed, dat gaat soms niet. Dat kan pas echt als de wetten worden aangepast :-(.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben ook konijntjes uit de dierenwinkel..

een erkende fokker is ook niet altijd 100% garantie, heb ik bij mensen gezien.

maar ik denk dat ik ooit in de toekomst, bij een fokker ga kijken.

ik heb soms echt hartpijn , wanneer ik de konijntjes zie liggen  in de grote bakken.

• Vind ik leuk 1
  • Verward 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

De politiek in gaan dan maar 😉 Dan krijg je invloed op de wetten in Nederland. "Nadeel" is wel dat we een democratie zijn waar veel partijen samen zitten, en dus ook partijen die juist pro vleesproductie en jacht zijn, dieren als producten zien, en tegen klimaatveranderingen. En die hebben ook een stem.

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei Evee:

De politiek in gaan dan maar 😉 Dan krijg je invloed op de wetten in Nederland. Nadeel is wel dat we een democratie zijn waar veel partijen samen zitten, en dus ook partijen die juist pro vleesproductie en jacht zijn en tegen klimaatveranderingen.

Haha, ja denk er soms over. Maar daar heb ik niet de geschikte opleiding voor, denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begrijp je helemaal Elliebel, ik wil ook heel graag iets kunnen doen om dit soort praktijken tegen te gaan. Kan me er zo boos om maken hoe mensen soms met dieren omgaan en dat ze amper beschermd worden door de wet. Toch ongelofelijk dat dat gewoon mag in dierenwinkels, is nog erger dan de plofkippen waar ik me ook al jaren kwaad om maakte en nu pas eens iets aan gedaan wordt na jaren. Net als de nertsenfokkerijen.

Het is moeilijk om het verschil te maken, maar wel heel goed dat je het zo probeert! Ik probeer ook kleine verschilletjes te maken: eet al vanaf kind af aan vegetarisch en heb nu ook mijn konijntjes uit het asiel. Maar al die mensen die gaan voor een schattig babykonijntje uit de dierenwinkel, pfff het is om moedeloos van te worden. Meewerken aan de broodfok, te vroeg bij de moeder weggehaald, vaak verkeerde geslachtsbepaling en iig verkeerde info met als gevolg dat die beestjes later niet matchen of de zorg tegenvalt en in het asiel belanden, of nog erger, gedumpt worden. Of gehouden worden zonder aan de basisvoorwaarden van een konijn te kunnen voldoen.

Ik heb heel veel bewondering voor jou Evee met deze site en je voorlichting. Dat moet jou heel veel tijd kosten, naast je webwinkel en dat doe je puur om de zaken te veranderen en ik denk ook met succes. Ik zit hier nog niet zo lang op BB en het valt me al op hoe vaak mensen door verkeerde voorlichting en een impulsieve aanschaf uit de dierenwinkel (vaak onbewust) verkeerde keuzes hebben gemaakt. En iedere keer corrigeer je ze en help je ze vriendelijk op weg, terwijl er dan alweer ergens 2 jonge konijntjes ongeholpen bij elkaar zitten of nog erger 2 van hetzelfde geslacht. Lijkt me heel vermoeiend om maar te moeten blijven doen, zeker als mensen het niet aan willen nemen. Echt petje af voor je. Iedereen die je bereikt is er 1 en daarmee maak je toch een verschil, maar ik kan me voorstellen dat het veel energie en ook weleens frustratie kost 😉

aangepast door BaasjevanBrownie
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei Paty Kaplan:

Wij hebben ook konijntjes uit de dierenwinkel..

een erkende fokker is ook niet altijd 100% garantie, heb ik bij mensen gezien.

maar ik denk dat ik ooit in de toekomst, bij een fokker ga kijken.

ik heb soms echt hartpijn , wanneer ik de konijntjes zie liggen  in de grote bakken.

Ik vroeger ook hoor, en daar heb je ook gelijk in. Het beste kun je denk ik gewoon een diertje uit een opvang of dierenasiel halen. 

In mijn ogen is er ook geen goed of fout vanuit de aankoper, want ze worden daar nou eenmaal aan je aangeboden en jij bent op zoek (of wordt dan geraakt, net zoals ik dus deze week bij een van die kleintjes). Dat is logisch :). De oorzaak ligt bij degenen die de beestjes aanbieden. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei elliebel:

Haha, ja denk er soms over. Maar daar heb ik niet de geschikte opleiding voor, denk ik.

Er is niet één geschikte opleiding om de politiek in te gaan. Er is geen minimale eis voor opleiding of intelligentie, je hoeft in Nederland geen zakken vol geld mee te nemen om er te komen.  Juist omdat ze alle lagen van de bevolking vertegenwoordigd willen hebben, hoewel dat in de praktijk wel lastig is hoor, want je word al snel geconfronteerd met politieke stukken die niet in jip en janneketaal geschreven zijn. Maar veel mensen die in de politiek belanden, zijn daar niet specifiek voor opgeleid, maar via een omweg terecht gekomen. Vaak juist omdat ze in hun eerdere carrière iets meegemaakt hebben wat ze niet vinden kunnen en daar verandering of verbetering in willen aanbrengen, omdat ze iets een stem willen geven. 

En je hoeft ook niet gelijk landelijk te gaan, je kan lokaal beginnen, en stiekem heb je daar al best invloed op dingen. Zo kun je bijv. in je eigen gemeente dan ter sprake brengen dat de gemeente financiële  bijdrages moet leveren aan het opvangen van gevonden konijnen in die gemeente. Wat opvangen helpt het werk goed te kunnen doen. Je hebt invloed op het beleid voor vergunningen voor veehouderij. Dat soort dingen.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
26 minuten geleden zei elliebel:

In mijn ogen is er ook geen goed of fout vanuit de aankoper, want ze worden daar nou eenmaal aan je aangeboden en jij bent op zoek (of wordt dan geraakt, net zoals ik dus deze week bij een van die kleintjes). Dat is logisch :). De oorzaak ligt bij degenen die de beestjes aanbieden. 

Het ligt er aan, als je uit gemak / eigenbelang (want ik wil dat het konijn er perfect uit ziet en jong is) alsnog naar een dierenwinkel of fokker gaat terwijl je weet dat dat niet goed is, dan vind ik het wel verwijtbaar. 

Maar de meeste mensen weten gewoon niet beter dan dat je voor een dier naar de dierenwinkel gaat. Toch is honden en katten verkopen in winkels hier al wel langere tijd niet meer gebruikelijk. Waarom is het zo lastig om het voor de rest van de dieren ook te veranderen?

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei Evee:

Er is niet één geschikte opleiding om de politiek in te gaan. Er is geen minimale eis voor opleiding of intelligentie, je hoeft in Nederland geen zakken vol geld mee te nemen om er te komen.  Juist omdat ze alle lagen van de bevolking vertegenwoordigd willen hebben, hoewel dat in de praktijk wel lastig is hoor, want je word al snel geconfronteerd met politieke stukken die niet in jip en janneketaal geschreven zijn. Maar veel mensen die in de politiek belanden, zijn daar niet specifiek voor opgeleid, maar via een omweg terecht gekomen. Vaak juist omdat ze in hun eerdere carrière iets meegemaakt hebben wat ze niet vinden kunnen en daar verandering of verbetering in willen aanbrengen, omdat ze iets een stem willen geven. 

En je hoeft ook niet gelijk landelijk te gaan, je kan lokaal beginnen, en stiekem heb je daar al best invloed op dingen. Zo kun je bijv. in je eigen gemeente dan ter sprake brengen dat de gemeente financiële  bijdrages moet leveren aan het opvangen van gevonden konijnen in die gemeente. Wat opvangen helpt het werk goed te kunnen doen. Je hebt invloed op het beleid voor vergunningen voor veehouderij. Dat soort dingen.

Thanks. Ik ben 1,5 jaar geleden al geswitcht van carrière na 10 jaar. Ben nu net 30. Ben nu part-time docent, inderdaad ook omdat ik geloof dat educatie ons belangrijkste wapen is, en schrijfster, waarmee ik wel probeer echt positieve discussies te creëren voor taboes in de samenleving. Maar wie weet kan ik het combineren. Ik ga me er dan toch eens in verdiepen. Lokaal zou inderdaad ook nog kunnen, dan kan ik in ieder geval in een stad al proberen iets te veranderen. Ik laat het je weten als er ooit wat uitkomt ;). 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei elliebel:

Toch kunnen we daar als consument wel degelijk invloed op uitoefenen, want als er geen vraag is, zal uiteindelijk ook het aanbod afnemen. Alleen dan moeten er wel meer mensen van doordrongen zijn dat je konijnen beter bij de opvang kunt halen. En daar draagt dit forum inderdaad aan bij. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de konijnen die in dierenwinkels niet verkocht worden is vast ook een functie. Ik was een paar jaar geleden in de dierentuin en daar gaven ze de gieren konijnenkopjes. Ik ga er een beetje van uit dat dit dieren zijn die niet verkocht zijn. Net als dat de haantjes vanuit de industrie ook als voer gebruikt worden. Voor alles is wel een functie bedacht.

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei Evee:

Het ligt er aan, als je uit gemak / eigenbelang (want ik wil dat het konijn er perfect uit ziet en jong is) alsnog naar een dierenwinkel gaat terwijl je weet dat dat niet goed is, dan vind ik het wel verwijtbaar. 

Maar de meeste mensen weten gewoon niet beter dan dat je voor een dier naar de dierenwinkel gaat. Toch is honden en katten verkopen in winkels hier al wel langere tijd niet meer gebruikelijk. Waarom is het zo lastig om het voor de rest van de dieren ook te veranderen?

Eens @Evee en @Marjoleink. Ik beredeneerde vooral vanuit de laatste groep die naar de dierenwinkel ging zonder af te weten van dierenopvangen. In het geval ze dit wel weten, snap ik het ook niet helemaal.

En ook eens: waarom is het zo lastig om het voor de rest van de dieren ook te veranderen? Dat geldt ook voor bijvoorbeeld koeien en varkens ten opzichte van andere dieren. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken iemand die slangen houdt, hij haalt iedere maand de niet verkochte konijntjes van de dierenwinkel hier op en voert aan de slangen. Bood ons toen ook een nieuw konijn aan toen die van ons een dure operatie nodig had. Dan zou hij die van ons aan zijn slangen voeren 😥 uiteraard gewoon de operatie gedaan.

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei elliebel:

Hey! 

Ik zit met iets in mijn hoofd en ben benieuwd hoe jullie daarin staan en of jullie nog ideeën hebben. Afgelopen week ben ik van stad verhuisd. Daardoor nieuwe dierenwinkel, en nu kwam ik er bij eentje die allemaal dieren verkocht. Dat gaat me aan mijn hart. Ze hadden goede schuilhokjes, maar ze verkochten letterlijk alles. Konijntjes, cavia's, muizen, hamsters, vogels, vissen. Twee konijntjes waren nog zó klein. Eentje was wel een stuk groter. Een kleine probeerde volgens mij melk te drinken bij het grotere konijn - te vroeg weggenomen dus. De andere was ook echt bizar klein, en keek me telkens aan. Ik heb er serieus over na zitten denken dit beestje te kopen. Maar dan zetten ze er gewoon weer een nieuwe neer. Nu heb ik een paar vragen...

1) Wat zou ik kunnen doen om ze over te halen dit niet meer te doen? Op een positieve manier. Ik ga zelf soms bijv ook op marktplaats en dan stuur ik mensen een aardig berichtje dat ze hun konijntje beter voor zeker 10-15 euro op Marktplaats kunnen zetten (en niet gratis) ivm slangeneigenaren. Dat gaat me ook aan het hart. Meestal passen ze het meteen aan.

En ik denk erover dit bedrijf nu te mailen of bellen, wellicht om mee na te denken over mogelijkheden. Zoals samenwerken met een opvang of asiel, waarbij ze nog steeds een commissie kunnen krijgen. En als ze diertjes hebben die niet verkocht worden, of ziek zijn, ze die bij mij kunnen neerzetten, zodat ze in ieder geval niet bij een slangeneigenaar komen (en dan kan ik zorgen dat ze een goed huis krijgen). Kennen jullie voorbeelden hiervan die goed werken? Zolang de wet het accepteert, zal het toch op deze manier moeten.

2) Doen jullie weleens dingen om konijntjes en andere kleine beestjes te beschermen?

Argh, het gaat me echt aan het hart met die beestjes. Ze kunnen niet voor zichzelf opkomen.

Ik herken het precies. Of niet alleen de dieren zelf die ze er verkopen, of producten die ronduit gevaarlijk voor ze zijn. Ik heb al een paar keer aan een medewerker verteld, maar daar kunnen zij natuurlijk niets mee. Hoop dan dat ze dat aan iemand doorgeven die daar wel over gaat, maar dat zal wel weer niet. Zo zaten er laatst ook twee kleine konijntjes in een piepklein kooitje. Of nog erger, één konijn in een hamsterkooi. Kon zich amper bewegen. En dat zetten ze dan neer in een dierenwinkel... Dus ik heb ze kort uitgelegd hoe slecht dat wel niet was, maar heb niet het gevoel alsof ik daarmee iets bereik. Voelt bijna als een verloren strijd

• Verdrietig 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mee eens, probeer ook altijd op te komen voor diertjes, maar dat levert nog weleens discussies op. Vaak kijken ze je aan alsof je gek bent. Familie van mij hebben een konijn alleen in een kooitje. Ik heb aangegeven dat een konijn een soortgenootje nodig had en dan krijg je het antwoord: hij krijgt veel aandacht van mij. Uitleggen dat dat niet hetzelfde is helpt, want ze hebben ook geen ruimte voor een 2e in dat kleine kooitje. En een ren hebben ze niet nodig, want hij is nu ook gelukkig. Hij komt niet ongelukkig over. Dat soort antwoorden krijg je dan. 😡 Terwijl ze notabele een boerderij hebben. Mijn tante (woont ook op een boerderij) had vroeger een Vlaamse Reus zelfs in een hok van 1m. Ik haalde hem er altijd meteen uit als ik als kind op visite kwam, maar eigenlijk hadden we misschien wel de dierenbescherming moeten bellen. Als die er al iets aan gedaan zouden hebben. 

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei BaasjevanBrownie:

Mee eens, probeer ook altijd op te komen voor diertjes, maar dat levert nog weleens discussies op. Vaak kijken ze je aan alsof je gek bent. Familie van mij hebben een konijn alleen in een kooitje. Ik heb aangegeven dat een konijn een soortgenootje nodig had en dan krijg je het antwoord: hij krijgt veel aandacht van mij. Uitleggen dat dat niet hetzelfde is helpt, want ze hebben ook geen ruimte voor een 2e in dat kleine kooitje. En een ren hebben ze niet nodig, want hij is nu ook gelukkig. Hij komt niet ongelukkig over. Dat soort antwoorden krijg je dan. 😡 Terwijl ze notabele een boerderij hebben. Mijn tante (woont ook op een boerderij) had vroeger een Vlaamse Reus zelfs in een hok van 1m. Ik haalde hem er altijd meteen uit als ik als kind op visite kwam, maar eigenlijk hadden we misschien wel de dierenbescherming moeten bellen. Als die er al iets aan gedaan zouden hebben. 

Tsja, mijn nichtje heeft een cavia in een veel te kleine kooi, maar vindt het "onzin" om groter te kopen. Ik denk niet dat zulke mensen zullen veranderen zolang het niet verboden is...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch blijf ik met die mensen in gesprek gaan. Ik had een collega met een konijn in een hokje achterin de tuin. Daar mocht helaas geen tweede konijn bij van zijn vrouw, maar het beestje heeft toen wel een ren gekregen. En dat maakt zijn leven niet ineens goed, maar wel net even minder slecht.

Ik heb nu weer een collega die in mijn ogen werkelijk alles fout doet. Stapje voor stapje ben ik hem aan het bewerken. Ik kan ook niet in mijn eentje de hele wereld redden, maar alles wat ik voor die konijnen kan verbeteren is pure winst.

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Ik ken iemand die slangen houdt, hij haalt iedere maand de niet verkochte konijntjes van de dierenwinkel hier op en voert aan de slangen. Bood ons toen ook een nieuw konijn aan toen die van ons een dure operatie nodig had. Dan zou hij die van ons aan zijn slangen voeren 😥 uiteraard gewoon de operatie gedaan.

Dit soort horrorverhalen dus 😞. Moet daar bijna van overgeven als ik eraan denk, germ.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Marjoleink:

Toch blijf ik met die mensen in gesprek gaan. Ik had een collega met een konijn in een hokje achterin de tuin. Daar mocht helaas geen tweede konijn bij van zijn vrouw, maar het beestje heeft toen wel een ren gekregen. En dat maakt zijn leven niet ineens goed, maar wel net even minder slecht.

Ik heb nu weer een collega die in mijn ogen werkelijk alles fout doet. Stapje voor stapje ben ik hem aan het bewerken. Ik kan ook niet in mijn eentje de hele wereld redden, maar alles wat ik voor die konijnen kan verbeteren is pure winst.

Eens. En ik heb om me heen gezien dat mensen dan toch langzaam kunnen veranderen. Niet iedereen, maar stapje voor stapje kun je toch weer voor 1 konijntje het leven beter maken. Daar zal het beestje je eeuwig dankbaar voor zijn :). 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minuten geleden zei Marjoleink:

bewerken, haha, dat zeg je leuk.

ja ik blijf het ook proberen. Nu ook weer een mail naar welkoop gestuurd, omdat ik daar op de verpakkingen van de brokken had gezien dat het dierlijk vet bevat en anti-coccidiose middel. Maarja of ze er wat mee doen..

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook bij bol.com allemaal slechte reviews geplaatst bij die konijnentuigjes. Maar het zijn er zoveel dat je er haast niet door komt. 

En idd mensen proberen van goed info te voorzien op de hoop dat ze er iets van oppikken. Hier reageert ook iedereen: oh jullie konijnen hebben wel een heel groot hok (ren), terwijl het eigenlijk maar het minimale is en ik in een volgend huis juist veel groter wil nog.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Ja ik blijf het ook proberen. Nu ook weer een mail naar welkoop gestuurd, omdat ik daar op de verpakkingen van de brokken had gezien dat het dierlijk vet bevat en anti-coccidiose middel. Maarja of ze er wat mee doen..

Waarschijnlijk niet, maar als je het niet doet dan verandert er zeker niks. Getver, dierlijk vet in konijnenvoer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik per ongeluk in een dierenwinkel beland waar ze dieren verkopen ga ik wel het gesprek erover aan. Ik leg ze ook uit dat ik niets bij hen zal kopen zolang zij dieren verkopen. Of ze er iets mee doen geen idee. Het enige dat je volgens mij kunt doen is geen praktijken ondersteunen waar je het niet mee eens bent en ze ook laten weten dat dat de reden is dat je geen klant bent. 

Als de vraag stopt zal het aanbod ook stoppen. Het betekent voor mij dus dat ik werkelijk niets koop bij die winkels. Geen voer, geen speeltjes, geen bodembedekking, niets. Ik boycot ze zolang die stakkers er zitten. 

Stichting konijnenbelangen had eerder ook brieven die je aan medewerkers kunt geven, maar ik denk dat er echt pas wat verandert als ze het in hun portemonnee voelen of zelf morele bezwaren krijgen. 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .