Ga naar inhoud

Konijn met wormen?


WOKKY

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Ik heb vanavond zoals zo vaak een keutelcheck gedaan. Ik heb iets heel raar gevonden en nu vermoed ik wormen.

https://photos.app.goo.gl/ysacx42C2TgyzVJNA

 

Maar ik heb geen echt raar gedrag bij ze gemerkt. Ze eten zoals altijd, drinken goed, misschien een tikje minder actief. Ik maak sowieso morgen een afspraak bij de dierenarts.

 

Is het normaal dat je zoiets toevallig ontdekt in een keutel of zou het ook iets anders kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijken idd pinwormen. Konijnen hoeven daar geen last van te hebben en kunnen verder gewoon normaal gedrag laten zien, maar als je het niet behandelt kunnen ze er flink last van krijgen (darmen). Even naar de dierenarts met wat keutels on zeker te weten dat het om pineormen gaat. Je krijgt dan waarschijnlijk een kuurtje panacur.

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij aan bij het advies van Jamesthebunnybutler. Even wat keutels langsbrengen bij de dierenarts voor onderzoek, dan kunnen ze vaststellen welke wormensoort het is en een voor konijnen geschikt ontwormingsmiddel voorschrijven dat tegen de juiste soort(en) werkt.

 

Fijn dat je niets merkt aan het eetgedrag en de gezondheid verder! Dan ben je er op tijd bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig vandaag laatste keer de fenbendrops moeten geven. Nadat de eerste keer zo goed gelukt was, vonden ze het opeens toch niet meer zo lekker 😒

Ne vandaag heb ik ze weer moeten pakken,wat bij Shep een hele strijd is. Ze is veel te slim daarvoor 😋. Alleen heb ik haar daarvoor in een met hooi gevulde doos laten kruipen, die ik achteraf omgekiept heb in de ren.

 

Nu 7uur later herinner ik mij dat in die doos 4 open nietjes zaten, en ik weet niet meer of ik ze er uit gehaald heb. Nu kan ik mij eigenlijk niet indenken dat de nijntjes een open nietje zouden eten, maar ik maak mij wel grote zorgen nu. 🙁

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Marjoleink:

En je kunt die nietjes niet meer vinden? Doos controleren, ren leeghalen....?

Allemaal gedaan, nergens te vinden. Net met een dierenarts gesproken, haar leek het onwaarschijnlijk dat ze er zouden opgegeten hebben. Maar natuurlijk als ik zie dat iemand pijn heeft, onmiddellijk een röntgenfoto laten maken.

 

Maar ik ben dus 4 nietjes kwijt. Ik kan mij ergens al niet voorstellen dat ze er 1 gegeten hebben, laat staan alle 4. Maar het zou toch veel prettiger voelen mocht ik er 1 ergens buiten de ren terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .