Ga naar inhoud

Even voorstellen .

Nelis23
 Delen

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei Nelis23:

je zei dat je dierenarts aangaf dat ze niet gecastreerd kon worden? Dan sta je ook mooi te kijken lijkt mij!

Ik bedoelde dat mijn dierenarts zei dat het nooit zou kunnen dat ze anderhalf jaar oud waren. Hij wist zeker dat ze maximaal een jaar oud waren! Want hij kwam er achter nadat hij haar had opengemaakt 😬  Maar gelukkig wel oud genoeg om gecastreerd te kunnen worden dus.

30 minuten geleden zei Nelis23:

Wel goed dat je ze uit een opvang hebt, zielige ervan is dat ze daar dus als jonge konijntjes al terecht gekomen zijn. Maar een broertje en zusje is dan toch wel weer erg leuk!! 

Ja, dan hebben ze dus heel kort bij hun vorige eigenaren gewoond, voordat ze naar een opvang zijn verhuisd! Die mensen waren blijkbaar niet klaar voor konijnen... En inderdaad, ze zijn super schattig samen als broer en zus!

31 minuten geleden zei Nelis23:

Nelis komt uit de dierenwinkel, ik hoor mijn vriend nog zo zeggen “We gaan alleen kijken” 🙈 en nog geen uur later hadden wij een heel klein konijntje in huis. 

Ohh hahah dat is toch ook wat! Was hij toen nog jong?

32 minuten geleden zei Nelis23:

pleun hebben wij “gered” ze zat in een veel te klein hokje vol in de brandende zo’n.. helaas is ze afgelopen zomer bij ons binnen oververhit geraakt..

O jeetje. Gaat het nu wel weer goed met haar?

33 minuten geleden zei Nelis23:

Ik wist niet eens dat konijnen in de pubertijd konden komen... helaas zitten we er nu midden in. Oplaad kabels, behang en plinten zijn hun favoriete snack momenteel. Ik hoop heel hard dat het geen 1,5 jaar duurt 😂

Dat hoop ik ook voor je! Mijne zijn dus nog vrij jong, een jaartje oud ongeveer, maar echt puberen doen ze niet. Ze zijn vrij "zelfstandig". Natuurlijk zijn alle konijnen dat wel, maar vinden het veel leuker om met elkaar te spelen dan dat er mensen bij komen. Denk dat dat gedrag komt doordat ze dus zo jong al zijn gedumpt in een opvang.

35 minuten geleden zei Nelis23:

Pleun houdt het bij aaien op de grond. 
wij zijn nog druk bezig in haar echt hand tam te maken, schieten al goed op maar zijn er nog lang niet.

komen die van jou ook echt naar je toe dan als je eraan komt?

Ja dat tam maken kan best een tijdje duren! Want hoelang hebben jullie haar al? Mijne heb ik sinds juni 2020 en ook zij accepteren het aaien nog net. Ze komen wel meteen op me af gerend als ik een bepaald geluidje maakt, want dan weten ze dat ik eten bij me heb! 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
Op 26-1-2021 at 18:49 zei Bambi&Fendi:

Ik bedoelde dat mijn dierenarts zei dat het nooit zou kunnen dat ze anderhalf jaar oud waren. Hij wist zeker dat ze maximaal een jaar oud waren! Want hij kwam er achter nadat hij haar had opengemaakt 😬  Maar gelukkig wel oud genoeg om gecastreerd te kunnen worden dus.

Ja, dan hebben ze dus heel kort bij hun vorige eigenaren gewoond, voordat ze naar een opvang zijn verhuisd! Die mensen waren blijkbaar niet klaar voor konijnen... En inderdaad, ze zijn super schattig samen als broer en zus!

Ohh hahah dat is toch ook wat! Was hij toen nog jong?

O jeetje. Gaat het nu wel weer goed met haar?

Dat hoop ik ook voor je! Mijne zijn dus nog vrij jong, een jaartje oud ongeveer, maar echt puberen doen ze niet. Ze zijn vrij "zelfstandig". Natuurlijk zijn alle konijnen dat wel, maar vinden het veel leuker om met elkaar te spelen dan dat er mensen bij komen. Denk dat dat gedrag komt doordat ze dus zo jong al zijn gedumpt in een opvang.

Ja dat tam maken kan best een tijdje duren! Want hoelang hebben jullie haar al? Mijne heb ik sinds juni 2020 en ook zij accepteren het aaien nog net. Ze komen wel meteen op me af gerend als ik een bepaald geluidje maakt, want dan weten ze dat ik eten bij me heb! 😂

Haha hier doen ze ook alles voor snoepjes! Echt verschrikkelijk haha.

Nelis werd verkocht als 8 weken oud, niet wetende dat dat nog vrij jong is toen gekocht. Helaas schatte de dierenarts hem op 6 weken ongeveer. Wij hebben hem nml met de hand moeten “voeren” 

Hebben jou konijntjes de sneeuw van vorige week nog goed kunnen handelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Nelis23:

Nelis werd verkocht als 8 weken oud, niet wetende dat dat nog vrij jong is toen gekocht. Helaas schatte de dierenarts hem op 6 weken ongeveer.

Oh wow, dat is inderdaad heel jong! Had jij ook niet kunnen weten natuurlijk...

Wij hebben hem nml met de hand moeten “voeren”

Omdat hij zo jong was bedoel je?

Hebben jou konijntjes de sneeuw van vorige week nog goed kunnen handelen? 

Jawel, die leven buiten dus. Hun hele ren en hok waren ingesneeuwd, terwijl ik nog zo goed dacht alles af te hebben gedekt. Gelukkig had ik een hele bult met stro en hooi neergelegd waarin ze een holletje hadden gemaakt. Zaten ze dus toch nog droog in het nachthok 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-2-2021 at 22:52 zei Bambi&Fendi:

Oh wow, dat is inderdaad heel jong! Had jij ook niet kunnen weten natuurlijk...

Omdat hij zo jong was bedoel je?

Jawel, die leven buiten dus. Hun hele ren en hok waren ingesneeuwd, terwijl ik nog zo goed dacht alles af te hebben gedekt. Gelukkig had ik een hele bult met stro en hooi neergelegd waarin ze een holletje hadden gemaakt. Zaten ze dus toch nog droog in het nachthok 🙂

Klopt hij at nog niet voldoende zelfstandig waardoor bijvoeren met de hand noodzakelijk was. Gelukkig eet hij nu zoals het hoort haha. 

Fijn dat ze de sneeuw goed doorstaan hebben. Wat hooi en stro al wel niet kunnen doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago zei Nelis23:

Klopt hij at nog niet voldoende zelfstandig waardoor bijvoeren met de hand noodzakelijk was. Gelukkig eet hij nu zoals het hoort haha. 

Fijn dat ze de sneeuw goed doorstaan hebben. Wat hooi en stro al wel niet kunnen doen. 

Gelukkig ja.

Klopt! En nu op naar het mooie weer... Ik denk dat ze dat erger vinden dan kou. Gelukkig krijgen ze een nieuw, extra groot hok met meer beschutting voor de zomer. Want afgelopen zomer was dat een gedoe om ze maar genoeg schaduw te kunnen bieden... Maar dat is alweer erg vooruitdenken, eerst nog maar even de lente 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
Op 28-2-2021 at 22:33 zei Bambi&Fendi:

Gelukkig ja.

Klopt! En nu op naar het mooie weer... Ik denk dat ze dat erger vinden dan kou. Gelukkig krijgen ze een nieuw, extra groot hok met meer beschutting voor de zomer. Want afgelopen zomer was dat een gedoe om ze maar genoeg schaduw te kunnen bieden... Maar dat is alweer erg vooruitdenken, eerst nog maar even de lente 😁

Sorry voor mijn (hele) late reactie. 
Hier zijn ze ook fan van het mooie weer. Soms als de temperatuur niet teveel verschilt met binnen gaan ze even mee naar buiten en dan zien we ze springen haha.  Hoe is het met het nieuwe grotere hok? Zijn de voorbereidingen al gestart, of is deze inmiddels klaar? 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Op 19-4-2021 at 22:03 zei Nelis23:

Sorry voor mijn (hele) late reactie. 
Hier zijn ze ook fan van het mooie weer. Soms als de temperatuur niet teveel verschilt met binnen gaan ze even mee naar buiten en dan zien we ze springen haha.  Hoe is het met het nieuwe grotere hok? Zijn de voorbereidingen al gestart, of is deze inmiddels klaar? 😄

Oh wat leuk dat ze mee naar buiten mogen! Los in de hele tuin of wel in een afgesloten ren?

Het nieuwe hok staat er inmiddels 😉 Ze hebben nu een stukje meer ruimte en ook plaats voor een grote zandbak, dus ze zijn helemaal blij! Hun blij, ik blij 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .