Nelis23 Geplaatst: 17 januari 2021 Delen Geplaatst: 17 januari 2021 Hoi Allemaal. Wij hebben sinds een jaartje nu 2 hele lieve dwergkonijntjes. Nelis, een geholpen ram en Pleun een geholpen voedster. Beiden kunnen ze overdag vrij rond lopen door het huis, maar ze liggen het liefst onder tafel op hun kleedje te luieren. In de avond als wij beiden thuis komen van ons werk zoeken ze ons op en racen ze vol blijdschap door de kamer heen. Via dit forum hoop ik tips te mogen ontvangen en mee te kunnen lezen over hoe anderen kijken naar het houden van konijnen en de soms problemen die ze geven/ hebben. (Indien ik de eventuele problemen met hun gezondheid niet vertrouw kies ik ten alle tijden voor de dierenarts) 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BunnieHop Geplaatst: 17 januari 2021 Delen Geplaatst: 17 januari 2021 Welkom! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 17 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2021 6 minuten geleden zei BunnieHop: Welkom! Dankjewel ☺️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 17 januari 2021 Delen Geplaatst: 17 januari 2021 Welkom op BunnyBunch! Veel lees- en leerplezier en nooit twijfelen om een vraag te stellen, want veel leden zijn hier dol op het anderen wijzer maken en ondersteunen. 😁 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 17 januari 2021 Delen Geplaatst: 17 januari 2021 Welkom bij Bunnybunch! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 17 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2021 3 uur geleden zei JokeC: Welkom op BunnyBunch! Veel lees- en leerplezier en nooit twijfelen om een vraag te stellen, want veel leden zijn hier dol op het anderen wijzer maken en ondersteunen. 😁 Dankjewel! komt vast en zeker goed! ☺️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 17 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2021 3 uur geleden zei Marjoleink: Welkom bij Bunnybunch! Dankjewel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 17 januari 2021 Delen Geplaatst: 17 januari 2021 Welkom! Je konijnen zien er super lief uit! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 18 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2021 11 uur geleden zei Bambi&Fendi: Welkom! Je konijnen zien er super lief uit! Aah dankjewel! Het zijn ook echte schatjes ❤️ Is het konijn op je eigen foto jou van jou? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 1 uur geleden zei Nelis23: Aah dankjewel! Het zijn ook echte schatjes ❤️ Is het konijn op je eigen foto jou van jou? Haha ja, dat is Bambi 🙂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 18 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2021 53 minuten geleden zei Bambi&Fendi: Haha ja, dat is Bambi 🙂 Wat een mooi konijntje! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 20 minuten geleden zei Nelis23: Wat een mooi konijntje! Dankje! Lekker fluffy in de winter ook 😊 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 18 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2021 1 uur geleden zei Bambi&Fendi: Dankje! Lekker fluffy in de winter ook 😊 Het is een buitenkonijntje? Die zitten, vindt ik, altijd mooier in hun dikke vacht! 😍 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 6 uur geleden zei Nelis23: Het is een buitenkonijntje? Die zitten, vindt ik, altijd mooier in hun dikke vacht! 😍 Yes, klopt! Ze woont samen met d'r vriend buiten en het lijken net leeuwtjes, ze hebben van die lekker wilde "manen". En jouwe zijn dus binnenkonijnen? Hebben ze dan een eigen kamer, of een afgezet stuk dat van hun is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 Welkom! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 Welkom Nelis en Pleun! en jullie baasje natuurlijk ook... 😉 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Welkom! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 19 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Op 18-1-2021 at 21:29 zei Bambi&Fendi: Yes, klopt! Ze woont samen met d'r vriend buiten en het lijken net leeuwtjes, ze hebben van die lekker wilde "manen". En jouwe zijn dus binnenkonijnen? Hebben ze dan een eigen kamer, of een afgezet stuk dat van hun is? Aah ja dat geloof ik graag. Zo houden ze zichzelf lekker warm! Die van mij hebben overdag de gehele beneden verdieping tot hun beschikking. Helaas komen ze vaak niet verder als hun matje waar ze op luieren samen, maar als wij dan thuis komen racen ze door de woonkamer als Ferrari’s 🤣. Als wij gaan slapen gaan ze hun kooi in. Het plan is om ze op den duur 24/7 lekker vrij rond te laten lopen maar nu dat ze vermoedelijk in de konijnen pubertijd zitten slopen ze nogal het een en ander en dat gebeurd vaak in de avond.. verder zijn het 2 lieverds hoor haha. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 19 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2021 22 uur geleden zei BaasjevanBrownie: Welkom! Dankjewel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 19 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2021 14 uur geleden zei Evee: Welkom! Dankjewel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 19 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2021 22 uur geleden zei DaniëlleV: Welkom Nelis en Pleun! en jullie baasje natuurlijk ook... 😉 Haha dankjewel! 🐰 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 50 minuten geleden zei Nelis23: Aah ja dat geloof ik graag. Zo houden ze zichzelf lekker warm! Die van mij hebben overdag de gehele beneden verdieping tot hun beschikking. Helaas komen ze vaak niet verder als hun matje waar ze op luieren samen, maar als wij dan thuis komen racen ze door de woonkamer als Ferrari’s 🤣. Als wij gaan slapen gaan ze hun kooi in. Het plan is om ze op den duur 24/7 lekker vrij rond te laten lopen maar nu dat ze vermoedelijk in de konijnen pubertijd zitten slopen ze nogal het een en ander en dat gebeurd vaak in de avond.. verder zijn het 2 lieverds hoor haha. Hahah mijne hebben ook een vaste "hang out spot". Ze zitten de hele dag bovenop hun huisje (die ik eigenlijk had gekocht zodat ze er in konden liggen... Maar erop is natuurlijk 10x leuker). En wat leuk dat de jouwe straks 24/7 vrij rond mogen lopen. Hoe oud zijn ze nu dan? Lekker aan het puberen hoor ik 😉 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 21 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Op 19-1-2021 at 23:27 zei Bambi&Fendi: Hahah mijne hebben ook een vaste "hang out spot". Ze zitten de hele dag bovenop hun huisje (die ik eigenlijk had gekocht zodat ze er in konden liggen... Maar erop is natuurlijk 10x leuker). En wat leuk dat de jouwe straks 24/7 vrij rond mogen lopen. Hoe oud zijn ze nu dan? Lekker aan het puberen hoor ik 😉 Hier ook tal aan spullen die niet zoals het hoort gebruikt worden haha. Zegt ook iets over mijn koop gedrag hierin, ik vindt iets leuker als dat zij dat zelf vinden 🤣. Nelis is nu ongeveer 11 maand en Pleun rond de 9 maand oud. Ze zitten beide in de “behang verkies ik boven brokken/ heb liever kamerplanten dan groente” fase... Hoe oud zijn die van jou en hoeveel heb je er? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 1 uur geleden zei Nelis23: Hier ook tal aan spullen die niet zoals het hoort gebruikt worden haha. Zegt ook iets over mijn koop gedrag hierin, ik vindt iets leuker als dat zij dat zelf vinden 🤣. Nelis is nu ongeveer 11 maand en Pleun rond de 9 maand oud. Ze zitten beide in de “behang verkies ik boven brokken/ heb liever kamerplanten dan groente” fase... Hoe oud zijn die van jou en hoeveel heb je er? Fijn is dat hè, de fase waarin ze liever aan andere dingen knabbelen 😂 Bij ons hebben we tal aan knaagspulletjes voor ze, maar toch eten ze liever van de wilgenboom (die daar eigenlijk niet voor is bedoeld). Ik heb er 2 en ze zijn ook rond een jaar oud, maar ik heb ze van een opvang, daar was hun leeftijd onbekend. De opvang schatte dat ze ongeveer anderhalf jaar oud waren, maar toen ik mijn voedster liet castreren zei de dierenarts dat dat nooit zou kunnen, en dat ze misschien net een jaar oud zou zijn. En mijn ram weet ik niet... Ze lijken erg op elkaar dus denk dat ze uit hetzelfde nest komen. Precies dezelfde vachtkleur, dezelfde lange haren rond de nek en dezelfde grootte. Zou zo maar kunnen dus 😉 Ik hoor van heel veel mensen dat hun konijnen echte draakjes worden in de puberteit, maar sinds ik de mijne heb, (sinds juni 2020, toen waren ze nog net geen jaar dus) hebben ze nooit stout gedaan. Wel knagen ze dus óveral aan, en soms willen ze gewoon niet geaaid worden 😂 Dan draaien ze heel snel hun kont naar me toe. Hoop dat dat dus gewoon een puberige houding is die straks wel weer over gaat. Vinden de jouwe het wel fijn om geaaid te worden? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nelis23 Geplaatst: 26 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2021 Wel mooi dat ze bij jou gewoon lekker buiten kunnen rond rennen. Hier gaan ze in de zomer als het temperatuursverschil niet te groot is met binnen ook mee naar buiten. Wij zitten zelf graag buiten en dus is dat extra buiten hok een mooie uitvinding om ze toch niet de hele dag alleen binnen te laten zitten.. helaas gaat ook daar het hok eraan ipv de speeltjes.. je zei dat je dierenarts aangaf dat ze niet gecastreerd kon worden? Dan sta je ook mooi te kijken lijkt mij! Wel goed dat je ze uit een opvang hebt, zielige ervan is dat ze daar dus als jonge konijntjes al terecht gekomen zijn. Maar een broertje en zusje is dan toch wel weer erg leuk!! Nelis komt uit de dierenwinkel, ik hoor mijn vriend nog zo zeggen “We gaan alleen kijken” 🙈 en nog geen uur later hadden wij een heel klein konijntje in huis. pleun hebben wij “gered” ze zat in een veel te klein hokje vol in de brandende zo’n.. helaas is ze afgelopen zomer bij ons binnen oververhit geraakt.. gekke ervan is dat ze de ruimte die ze binnen heeft niet gewend was volgens de dierenarts waardoor ze dus niet goed kon inschatten dat ze minder druk moest doen bij hoge temperaturen. In een klein hokje kon ze geen kant op dus moest ze wel, dat was sneu. Ik wist niet eens dat konijnen in de pubertijd konden komen... helaas zitten we er nu midden in. Oplaad kabels, behang en plinten zijn hun favoriete snack momenteel. Ik hoop heel hard dat het geen 1,5 jaar duurt 😂 Exht oppakken zijn ze hier geen fan van, aaien wel. Vooral Nelis is een echte knuffelkont als het hem uitkomt. Hij is wel enorm tam, maar bepaald zelf wat er moet gebeuren. Vaak als het erop aan komt accelereerd hij alles haha. Pleun houdt het bij aaien op de grond. wij zijn nog druk bezig in haar echt hand tam te maken, schieten al goed op maar zijn er nog lang niet. komen die van jou ook echt naar je toe dan als je eraan komt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.