Ga naar inhoud

keutels stinken heel erg


Paola Kisner Iviglia

Aanbevolen berichten

Hi, sinds gistren heb ik een konijntje op "proef". Het is een (op 4 november 2020) gecastreerd mannetje, voor mijn voedstertje. Hij heeft een aantal voor en en en aantal nadelen. Een van de nadelen is, dat zijn keutels ongeloofelijk stinken (sterke "bittere" geur), wat mij nog nooit voorgekomen is in 11 jaar konijnen en 5 konijnen verder. Hij heeft geen diarree. Eet Science Selective en een beetje kruiden, veel hooi. Sproeit niet. De opnprettige geur  kan een probleem zijn omdat ik hem binnen houd.  De hele verdieping van de kamer waar hij zit, stinkt ernaar. Kan het een kwestie van bacterieen zijn, dat verholpen kan worden, of is het zo dat bij sommige konijnen het gewoon zo is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het niet de blindedarmkeutels? Die stinken vaak wat erger door de blindedarmbacteriën. Die herken je doordat ze op een klein trosje lijken en ze zijn wat kleiner.

Als de gewone keutels stinken, betekent vaak niet veel goeds. Die horen niet te stinken. Het is natuurlijk niet jouw echte konijn dus ik snap dat je er niet mee naar de dierenarts kan... Kan je niet aan de eigenaar vragen of ze hem willen laten controleren door een dierenarts, voordat je hem eventueel wil overnemen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Paola Kisner Iviglia:

hij zit nu bij mij. Het zijn zijn gewone keutels groot en rond, die stinken. Ik kan maandag naar een dierenarts gaan, ook voor de check en vaccinaties. Hij komt van een opvang. dank voor jouw antwoord!

 

 

Aha super! Gewone ronde keutels horen idd niet te stinken... Dus hopelijk krijg je het wat duidelijker na de dierenarts check. Fijn dat dat kan!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is er nog maar net, waarschijnlijk zijn het territorium keutels. Die zien er normaal uit maar ze stinken. Dat gaat wel over als hij zijn territorium duidelijk heeft afgebakend. Maar bij een koppeling of andere onrust zal hij dat weer gaan doen. Ik ruik bij mijn nog niet stabiele koppel altijd direct als ik hun kamer inloop of er onrust is geweest. Dan stinkt het naar die keutels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .