Ga naar inhoud

Kleding bij honden

Aanbevolen berichten

Yoda heeft met deze kou een jas aan. Geen *ananas* jasje, maar een functionele jas: fleece binnenkant en waterafstotende stof aan de buitenkant. Helaas wel met bontkraagje, blijkbaar hoort dat als je een kleine hond hebt en je zoekt er een jas voor 🙄

Yoda heeft geen ondervacht, zijn haar is pas geschoren op 2 mm dus best wel kort. Gelukkig groeit het relatief snel, het is nu denk ik 1,5 cm. Maar dan nog, zo zonder ondervacht én laag bij de grond als Teckel heeft hij het best snel koud en staat dan ook te bibberen. En inmiddels is hij ook al ruim 11, dus alles wordt wat strammer.

Vanmiddag liep ik buiten met ze, kwam er een oudere vrouw langs. “Goh, weer zo’n modepopje met een jasje aan. Het heeft een vacht hoor!” 
Ik heb er maar niet op gereageerd. Geen zin in een discussie met zo’n kortzichtig type. 

Ben geen fan van je hond allerlei kleding aandoen, maar een functionele jas als dat nodig is, waarom niet..? 
Hoe staan jullie daar in? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik trek me heel wat aan van wat anderen denken, té veel😅, maar één ding waar ik dus écht niet van wakker lig is wat anderen denken van de kledij die ik mijn honden aantrek. Ik heb een hele schuif vol jasjes, sommige louter functioneel, de meeste heerlijk ludiek, maar wél comfortabel. Bovendien heb ik zelfs de functionele jasjes graag een beetje speciaal, zoals een regenjasje met tekenfilmfiguurtjes erop of een warme jas in knalroze met nog veel knalrozere pailetten. Het is míjn hond toch, en míjn geld, dus 😝

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind honden aankleden omdat je dat zelf leuk vindt niks, berm dan een barbie. Maar als het noodzakelijk is omdat hij zichzelf niet warm kan houden, dan is het toch allen maar fijn dat er jassen te krijgen zijn. Moet je je hond anders hele winter maar binnen houden? Gewoon schijt hebben aan andere mensen, hun mening is hun probleem, niet de jouwe.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook weleens denk "moet dat nou", ik besef nu dat dat deels onwetendheid is van mijn kant. Maar ik zal er nooit iets van zeggen, waarom zou ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk echt dat er moet worden gedacht aan wat de hond ervan vind en wat hij nodig heeft.

Mijn hond hebben we voor de grap wel eens wat aangetrokken, maar dat vond ze vreselijk (en ik trouwens ook 😂). Ik heb het niet zo op honden met kleding aan. De meesten vinden het alleen maar naar en proberen het van zich af te krijgen, zoiets is ook niet heel "natuurlijk".

Maar er zijn ook honden die het echt niets uitmaken... Dan kan het toch prima? Vooral als het een functie heeft zoals jij zegt. Voor de kou of regen bij honden die het nodig hebben zie ik geen probleem.

Zolang men hun hond dus niet pest met kleding die ze helemaal niet aan willen kan het toch prima.

57 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Vanmiddag liep ik buiten met ze, kwam er een oudere vrouw langs. “Goh, weer zo’n modepopje met een jasje aan. Het heeft een vacht hoor!” 
Ik heb er maar niet op gereageerd. Geen zin in een discussie met zo’n kortzichtig type. 

Wauw.. Ik ben zo iemand die dan bijna wel had willen uitleggen waarom... Maar ja, je bent niemand een verklaring verschuldigd. En als ze inderdaad zo kortzichtig zijn dan zullen ze het waarschijnlijk daarna nog niet begrijpen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik trek m'n hond uiteraard geen kledij aan als het niet nodig is, maar Bonnie bv is erg kouwelijk, maar gaat wel graag wandelen. Dan krijgt ze een jasje of truitje aan en ze is er maar wat blij mee ook, ze loopt de pootjes nog net niet vanonder het lijf wanneer ik haar haar truitje toon, en geloof me, ze wéét ook héél goed wanneer een jasje niet nodig is, dat maakt ze meteen duidelijk. 😂 Mààr dan zie ik niet in waarom het zo'n saai, 13-in-een-dozijn-functioneel jasje moet zijn, wanneer het ook een zalig leuk jasje kan zijn. 't Oog wil ook wat. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei JacinthaBrehler:

@Bambi&Fendi Yoda staat niet van blijdschap te springen hoor, als hij zijn jas aan moet. Maar inmiddels is hij ook niet meer aan het mopperen. Dat is al heel wat 😆

Haha dat valt dan al weer mee. Misschien heeft hij in de gaten dat die kou buiten dan toch wel een stuk minder is 😉

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik in de winter een hondje met winterjas aan buiten zie ( of die nou roze met glitter is of een neutrale kleur heeft) vind ik daar niet veel van eigenlijk. Ik ga er dan vanuit dat ze niet van regen of kou houden en het nodig hebben. De onze heeft een prima wintervacht maar er zijn genoeg 'warm weer hondjes' die echt een jasje nodig hebben. Het is alleen maar fijn dat die ook gewoon te koop zijn. Zelf draag je toch ook een winterjas? 

Ik heb wel wat meer moeite met de hippe zomertruitjes voor honden en de verkleedkleding die je op instagram enzo voorbij ziet komen. Dat is niet functioneel, en dan vind ik niet dat je dat je huisdier aan moet doen. Laat ze lekker hond/kat/konijn/egel/varken zijn, maak er geen pop of baby van. 

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .