Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Beste lezers, 

Mijn konijntje Chichi heeft al een hele tijd last van vieze oogjes hier zijn we al meerdere keren mee naar de DA geweest. We maken het nu 2x per dag schoon met kamillethee maar helaas is er toch bij beide ogen een hard stuk ontstaan(zie foto). Heeft iemand een tip hoe je dit weg kan krijgen? Langer weken met kamillethee hebben we al geprobeerd dit werkt helaas niet.

Groetjes,

Stefanie

Mercy

Chichi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat heeft de dierenarts precies nagekeken?

Is er al eens een foto gemaakt van het hoofdje? Soms zie je dat dit soort oogproblemen ontstaan door problemen met de kieswortels, en dat zie je niet zomaar aan de buitenkant. Daar is echt een foto voor nodig.

Zijn er al oogzalfjes geprobeerd? Zo ja, welke? Niest het konijn wel eens? Is er snot?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Van alles, we zijn hier al heel lang mee bezig, meerdere foto’s gemaakt in Utrecht etc. Ze heeft chronisch snot. Dit behandelen we nu door elke dag haar neus te spoelen voor zo lang ze zich hier nog fijn bij voelt. Mevrouw is 7 en echt een konijntje met een eigen wil. We zijn al bij 3 verschillende dierenartsen geweest en hebben van alles geprobeerd maar het komt elke keer weer terug helaas. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Chronisch snot is vervelend en kan het inderdaad veroorzaken! Balen zeg!

Tja ik zou zeggen goed bijhouden maar als ik het zo lees doe je dat eigenlijk al door 2x per dag schoon te maken. Ik zou eigenlijk ook niet zo snel kunnen bedenken wat je nog meer kan doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites