Spring naar bijdragen

Materiaal speelgoed/bedjes

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn konijnen zo’n te leuk Ikea poppenbed gekocht en heb iemand gevonden die daarvoor het beddengoed maakt. Nu wil ik zeker weten dat er materiaal wordt gebruikt wat geschikt is voor konijnen. Ik heb knaaggrage konijnen en wil niet dat het ongeschikt is. De opties die ze aangeeft voor het matras:

- polyether schuimrubber (volgens mij niet geschikt omdat ik een langharig konijn heb)

- fiberfill 

Ik hoor graag wat er geschikt is. Ook als het niet genoemd is. 

Groetjes Iris 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beide is niet goed als ze er van eten. Wat voor materiaal word er voor de buitenkant gebruikt? Als de buitenkant stevig genoeg is, en ze de binnenkant dus niet kunnen slopen, is het prima. Maar als je echt slopende konijnen hebt zou ik geloof ik niet snel voor dit soort beddengoed kiezen, maar eerder voor bijvoorbeeld een hennepmat die je op maat knipt voor er op/in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eten ze zo'n hennepmat eigenlijk op of slopen ze die alleen maar, @Evee? Mijn moppies zitten nu in en op hun huisjes op oude handdoeken die ze geweldig vinden maar wel stelselmatig slopen door er kleine gaatjes in te bijten. Is de kans groot dat ze op die matten gaan plassen en keutelen? Dan doen ze op de handdoeken helemaal niet dus dat is wel fijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@JokeC Dat wisselt, het is gewoon uitproberen wat werkt bij jouw konijnen.

Mijn konijnen graven er vooral in en plukken er een hoop pluis vanaf, maken er echt een projectje van, maar eten er maar minimaal van. Er zijn ook konijnen die er niets mee doen. En er zijn ook konijnen die er van eten (is niet erg, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze daardoor dan geen hooi / normaal voedsel meer eten).  Ik gebruikte ze dan vooral als bodembedekking die toch gelijk ook wat verrijking geeft en waarop ze goed grip hebben om te lopen.

Er op keutelen deden ze hier niet toen ik ze in gebruik had. Alleen slopen dus, als ze daar fit genoeg voor waren. Maar ik gebruikte ze vooral bij zieke en oude konijnen. Ik gebruik ze dus niet dagelijks, heb ook geen binnenkonijnen tenzij er zieken / bejaarden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites