Ga naar inhoud

Gezien op marktplaats 2021

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Heb jij een advertentie gezien op marktplaats of andere online verkoopsites en wil je die onder de aandacht brengen bij de andere Bunnybunchers? Dan kan dat in dit topic. 

Het mogen advertenties zijn waarin je iemand wijst op een koopje voor dierbenodigdheden, maar het kan ook om konijnen of andere dieren gaan. Of juist om iets heel geks, wat je onder de aandacht wil brengen. In dit topic mag het allemaal, als je je maar aan de forumregels  houd. 

Je mag linken naar de advertentie, hoewel het wel de bedoeling is om wel even erbij te typen waar het er over gaat, soms worden advertenties namelijk verwijderd van de verkoopwebsite. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/vogels-toebehoren/m1621308411-speelgoed-voor-vogels-kan-je-voer-in-doen-nieuw-in-doos.html?previousPage=lr

Ik heb vanavond in Spijkenisse de trixie snack kubus gekocht voor drie euro en ze heeft er nog 2 te koop. Wie weet wilt een van jullie hem ook wel. Nieuw in de verpakking. Zie link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
17 minuten geleden zei Annasbeestenbende:

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/knaagdieren-en-konijnen-hokken-en-kooien/m1668345363-konijnenhok-met-konijn.html

ik wordt hier zo verdrietig van 😢

een konijn gratis op te halen met het hok erbij omdat de kinderen er niet meer naar omkijken 😢

Als ik zoiets zie stuur ik een vriendelijk berichtje met de tip om het konijn naar de opvang te brengen. Soms krijg ik een onbeschoft berichtje terug of reageren mensen niet. Af en toe krijg ik een bedankje en waren mensen er niet van op de hoogte dat het ook een optie is.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Mira11:

Als ik zoiets zie stuur ik een vriendelijk berichtje met de tip om het konijn naar de opvang te brengen. Soms krijg ik een onbeschoft berichtje terug of reageren mensen niet. Af en toe krijg ik een bedankje en waren mensen er niet van op de hoogte dat het ook een optie is.

Ik doe dat ook vaak idd, maar er is geen doorkomen aan, er staan honderden van zulk soort advertenties op.

En als ik er op een ander moment weer aan verder ga weet ik nooit zo goed welke ik al gehad heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Mira11:

Ik denk niet dat ik dat durf, sorry 😣 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Annasbeestenbende:

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/knaagdieren-en-konijnen-hokken-en-kooien/m1668345363-konijnenhok-met-konijn.html

ik wordt hier zo verdrietig van 😢

een konijn gratis op te halen met het hok erbij omdat de kinderen er niet meer naar omkijken 😢

Er staat ook ‘levering’ bij 😂 hoe willen ze een konijn opsturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ergens ook wel jammer dat opvangen geld vragen om konijnen aan te nemen. Eigenlijk zouden al die beestjes die er zo slecht bijzitten op marktplaats daar gewoon naar toe moeten, maar mensen reageren heel vaak terug dat ze dat niet willen doen, vanwege de kosten... 🙁

Ik snap dat opvangen het ook niet allemaal gratis kunnen doen, maar het zou het dierenwelzijn wel ten goede komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat twee kanten heeft, wel of geen adoptiebijdrage. Het maakt ook wel dat mensen er dan heel makkelijk vanaf komen, als in "gratis je afval bij een ander in de tuin dumpen". Helemaal als je bedenkt dat konijnen ook vaak met een verwaarloosd gezondheidsproblemen afgestaan worden ( als in, een nieuwe is goedkoper dan de dierenarts). Maar de opvang zit wel met de kosten. Plus vaccinatie, castatie, voer, bodembedekking, en investeringen in inventaris en materialen. 

Je zou eigenlijk een afstandsbijdrage moeten kunnen doneren voor iemand die het niet kan betalen bij een opvang. Dat als blijkt dat het echt een flink probleem is voor iemand, dat je dan uit dat potje kan compenseren. Maar het is lastig om in iemands portemonnee te kijken, dat mag niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is lastig. Ergens denk ik ook mensen die hun dier zo makkelijk willen dumpen kunnen dat maar beter doen (bij een opvang dan), want die zorgen er toch al vaak niet goed voor. Wat zou ik graag willen dat al die beestje van Mp er belanden en een kans op een goede toekomst krijgen na de veelal slechte start die ze hebben gehad.

Ik begrijp het heel goed dat de opvangen veel kosten maken, maar misschien zouden lagere afstandskosten de drempel wel wat minder hoog maken. De meeste mensen op Mp die ik aanspreek zijn vaak wel bereid een vraagprijs neer te zetten om te voorkomen dat ze als slangenvoer eindigen, maar als ik over een opvang begin, krijg je toch steeds: “dat is te duur.” En: “zoveel kost hij niet aan eten, dan kan ik hem beter houden” of: “ze zouden mij juist moeten betalen voor de kosten die ik aan dat beest heb gemaakt”. Ik weet dan ook niet meer zo goed hoe ik ze dan nog moet overtuigen. Kreeg van de week een mailtje, van een die hem naar de opvang ging brengen, maar daar staan tientallen van die andere reacties tegenover 😥

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/knaagdieren-en-konijnen-hokken-en-kooien/

Citaat

Mooi (buiten) konijnenhok met 3 verdiepingen.
Hok is nog in goede staat en net anderhalf haar oud.

Buitenmaten: 115,5 x 73 x 110 cm
Binnenmaten hok: 107 x 63 cm
Binnenmaten nachtverblijf: 37 x 60 cm

Het hok gaat inclusief konijnentjes weg.. helaas kunnen wij ze niet de aandacht geven die ze nodig hebben.. het gaat om 2 vrouwtjes (voedsters). Ze zijn altijd samen geweest en zijn nu 4 jaar. De witte is meer het knuffel konijn en de bruine is de onderzoeker en avonturier (heeft nooit zo van knuffelen gehouden). Helaas door het te kort aan knuffelen zijn beide diertjes wat vervreemd, maar ik verwacht geen moeite om ze weer geheel hand tam te krijgen. De witte laat zich bijvoorbeeld gewoon pakken.
Beide vinden het heerlijk om te springen in de tuin en genieten van vrije momenten. Als dit een mogelijkheid zou zijn zou dat dus top zijn :).

Geef jij onze konijntjes de aandacht die ze verdienen? 🙂

Het voer, hooi en stro wat we nog hebben mag natuurlijk mee voor niets.

Voor vragen of interesse stuur een bericht!

m1673034414-ferplast-konijnenhok-grand-lodge-met-2-lieve-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://link.marktplaats.nl/m1673159598?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Verkoopt meerdere konijnentuigjes.

Ik heb deze net een berichtje gestuurd dat ze er misschien niet van op de hoogte is, maar konijnentuigjes niet zo veilig voor konijnen zijn en waarom.

Werd me niet in dank afgenomen: ze wist heel goed hoe ze met haar konijnen om moest gaan. Heb teruggestuurd: maar weten je kopers dat ook? Waarop ze terugstuurt: dan koop jij ze toch allevier? Zijn we allebei van het gezeur af.

• Verward 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

https://link.marktplaats.nl/m1673159598?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Verkoopt meerdere konijnentuigjes.

Ik heb deze net een berichtje gestuurd dat ze er misschien niet van op de hoogte is, maar konijnentuigjes niet zo veilig voor konijnen zijn en waarom.

Werd me niet in dank afgenomen: ze wist heel goed hoe ze met haar konijnen om moest gaan. Heb teruggestuurd: maar weten je kopers dat ook? Waarop ze terugstuurt: dan koop jij ze toch allevier? Zijn we allebei van het gezeur af.

Ik schrijf ook als ik zoiets zie. Sommige mensen zijn vreselijk onbeschoft. Af en toe krijg ik een bedankje. Daar doe ik het voor, mensen die er wel wat mee doen.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Annasbeestenbende:

Ik heb ze even een berichtje gestuurd. Info gegeven over de optie van een konijnenopvang met een verwijzing naar de opvanglijst van Bunnybunch. Ik kreeg een vriendelijk berichtje terug dat ze meteen vanavond zou kijken en de mogelijkheid van een opvang niet wist. Ze bedankte me. Hopelijk gaat ze het ook echt doen.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • Evee prikte dit topic los

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .