Spring naar bijdragen

Hulp gevraagd: Invullen enquête afstudeeronderzoek

Recommended Posts

Zouden jullie allemaal zo lief willen zijn om deze enquête in te vullen? De enquête is bestemd voor WhatsApp gebruikers woonachtig in Nederland en gaat over humor tijdens de coronacrisis. Het invullen neemt ongeveer tien minuten in beslag. Ik heb in totaal 1000 respondenten van jong tot oud nodig, dus als jullie wellicht ook nog familieleden of partners hebben die een handje zouden willen helpen dan ben ik daar enorm blij mee!

https://rug.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_6s7eLg7AKSD8k73

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, met plezier gedaan, hopelijk heb je snel duizend respondenten. Straks vullen alle 33000 BunnyBunch leden de enquête in en heb je het enige onderzoek ter wereld onder konijnenliefhebbers over iets wat niets met konijnen te maken heeft. 😁

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei JokeC:

Zo, met plezier gedaan, hopelijk heb je snel duizend respondenten. Straks vullen alle 33000 BunnyBunch leden de enquête in en heb je het enige onderzoek ter wereld onder konijnenliefhebbers over iets wat niets met konijnen te maken heeft. 😁

Hahaha ik ga 'm ook delen op Facebook vanavond dus er zullen wel bovengemiddeld veel konijnenliefhebbers bij zitten ja 😂

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tot hoe lang geef je de tijd om hem in te vullen? De vragen over de invloed van de maatregelen is natuurlijk erg afhankelijk van de maatregelen op dat moment. Nu zal er de komende twee weken niet veel veranderen, maar het kan wel invloed hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei happy211:

Tot hoe lang geef je de tijd om hem in te vullen? De vragen over de invloed van de maatregelen is natuurlijk erg afhankelijk van de maatregelen op dat moment. Nu zal er de komende twee weken niet veel veranderen, maar het kan wel invloed hebben.

Hangt er even van af hoe lang het duurt om voldoende reacties te verzamelen, maar wat je zegt is natuurlijk zeker waar en belangrijk. In die zin mazzel voor mij dat de lockdown verlengd is 😅 ik wilde het graag direct na de kerstvakantie starten zodat er nog twee lockdown weken waren, maar mijn begeleider reageerde nou net één keer heel laat (had het al een week voor de kerstvakantie gestuurd voor laatste goedkeuring). Nu gaat de lockdown nog wel zo lang duren dat het niet eens haalbaar is om langer dan dat te wachten, dus nu is het niet echt een issue meer. Een alternatief was anders geweest om te proberen ongeveer evenveel voor/na lockdown reacties te verzamelen zodat je dat ook als factor mee kunt nemen. Want persoonlijk vermoed ik dat de maatregelen nog veel meer invloed hebben dan op alleen wat met de maatregelen vraag getest wordt. Als je erg veel moeite hebt met de maatregelen zou dat zich ook kunnen vertalen naar hoeveel zorgen je je maakt en wellicht (dát hoop ik nu juist te ontdekken met het onderzoek 😁) bijvoorbeeld ook op of je humor over iets juist wel of niet acceptabel vindt.

bewerkt door Dollie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels zijn er ruim 600 (!!!) reacties binnen! Ik loop er alleen wel tegenaan dat het percentage mannen inmiddels gedaald is tot rond de 10... Iemand nog creatieve ideeën waar ik mannen kan vinden? 😁

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dollie:

Inmiddels zijn er ruim 600 (!!!) reacties binnen! Ik loop er alleen wel tegenaan dat het percentage mannen inmiddels gedaald is tot rond de 10... Iemand nog creatieve ideeën waar ik mannen kan vinden? 😁

Een voetbal-forum? 😅

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend heeft hem braaf ingevuld. Volgens mij vinden vrouwen dit soort dingen over het algemeen leuker dan mannen. Waar dat door komt geen idee. Zelf kan ik bijna geen vragenlijst aan me voorbij laten gaan, of dat nou een enquête of quiz is. Het ergste is als je een lijst hebt ingevuld en dan je e-mail moet achterlaten om het resultaat te zien. Dat doe ik dan dus niet, maar zo frustrerend! 

Anyway. Stereotyperend, maar mannen zitten vaak op fora over computers, gadgets, voetbal etc. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeeej dankjewel vriend van Eefje 😎 ik heb ook het idee dat vrouwen sneller geneigd zijn zoiets wel even te doen voor iemand anders, maar misschien is dat een vooroordeel. Ik vul zelf regelmatig enquêtes in, juist omdat ik weet hoe moeilijk het is om aan reacties te komen 😅 en natuurlijk komt het nu ook omdat ik via de gebruikte kanalen vooral vrouwen bereik (dit forum, opvang Facebook, mijn directe netwerk; mijn schoonzusje heeft fanatiek gedeeld onder studie/sportgenoten maar doet een studie met voornamelijk vrouwelijke studenten en sport in een vrouwenteam, mijn moeder is onder collega's gaan lobbyen maar werkt in de zorg dus weer veel vrouwen).

Link naar bericht
Deel via andere websites