Ga naar inhoud

Dunya en Baloe spam


Aanbevolen berichten

Kwam er toevallig achter idd en die keutels zijn zo bijzonder, maarja, ik dacht echt dat die van Dunya waren. Niet dus en gisteren stonk Baloe ook enorm, was een bdk aan zijn vacht blijven hangen.

De dierenarts zegt idd even een kuurtje panacur om te kijken of dat het is, had gelukkig nog een dicht flesje fenbendrops in huis. Zij zeggen een kuur van drie dagen, maar ik doe het gewoon twee welen. Dat beschrijft Wilhelminapark ook en weet ik nog van toen ik Otje moest behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, bij hond of kat is 3 dagen voldoende. Maar bij konijn is langer de standaard. Dat is omdat ze met de blindedarmkeutels opeten zichzelf makkelijk herbesmetten. En in de periode dat je behandeld zou ik ook elke dag het hok poetsen, keutels elke dag zo veel mogelijk weghalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huuuu, wurrumpies, als die rotzakjes het probleem zijn dan heb je goede kans dat je over 2 weken het lek boven water hebt. Poetsen, poetsen, poetsen, poetsen dat alle eventuele engerdjes geen kans hebben je moppies te herbesmetten. Behandel je nu allebei met een kuurtje? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, ze herbesmetten zichzelf dan steeds. Ik ga inderdaad maar elke dag het hok goed schoonmaken en keutels weghalen. Bij Otje was dat lastig vanwege vloerbedekking, maar hij is er ook vanaf gekomen. Ik behandel Dunya mee, ik ga ervan uit dat zij ze ook heeft. Dat is trouwens echt een strijd hoor, wat een dramaqueen. En eigenlijk zouden we het vanwege stress en benauwdheid bij haar niet doen, maar nu moet het wel voor Baloe. Gelukkig is die benauwheid echt wel minder, de stress niet.

Zouden jullie het hok gewoon steeds soppen met allesreiniger of ook echt ontsmetten? Dat laatste lijkt me niet heel handig om elke dag te doen haha. Ik hoop zo dat dit het is! Kan het me haast niet voorstellen, maar blijkbaar komen pijnklachten en verminderde eetlust toch wel vaker voor bij een wormbesmetting. Vieze dingen zijn het, brr!

@Pablo&Lola haha, panacuurtje 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaa Baloe heeft net voor het eerst in 1,5 maand een paar flinke stukjes witlof en andijvie op!!! Hoe blij kan je zijn 😉

Ik zie overigens geen wormpjes in het toiletje, moet je die zien als je ze fenbendrops geeft bij wormen of kan het zijn dat ze zo snel opdrogen dat je ze niet ziet? Lijkt me toch sterk als hij er veel heeft? Of ook omdat hij zijn bdk met dode wormpjes weer opeet ofzo?

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een update!

Dunya lijkt best stabiel. Ze is levendig en eet goed. Ze is wel vrij rustig, maar voor nu voldoende actief en haar gewicht stijgt gelukkig langzaam aan. 

 

Baloe blijft een beetje een raadsel. Afgelopen vrijdag kreeg ik net nadat ik zo enthousiast was over dat hij andijvie en witlof gegeten had de schrik van mijn leven. Van het ene op het andere moment was hij compleet in paniek en waren zijn achterpoten volledig verlamd. Hij sleepte ze achter zich aan en bewoog zich met zijn voorpootjes vooruit. Wist niet waar hij het zoeken moest, ging steeds verliggen (met pootjes opzij, alsof hij relaxed was, was hij dus absoluut niet) en maakte rare bewegingen met zijn kontje, alsof hij veel pijn had. Dat was rond 17:45 en gelukkig nam mijn dierenarts de telefoon nog op. In overleg besloten om een hoge dosis phen-pred naast de fenbendrops te gaan geven, omdat ik natuurlijk niet meer langs kon komen voor een injectie vitamine B en dexamethason. Nog voordat ik de phen-pred wilde geven, een half uurtje later, deed hij weer helemaal normaal. Gewoon weer rennen, springen, wassen, weg paniek. Heel erg raar dus, maar ik ben er wel heel blij mee dat zijn achterlijf dus niet ineens helemaal verlamd is. Of dat nou een soort acute EC is die doordat ik al met fenbendrops gestart was niet helemaal door kon zetten of dat hij heel veel pijn aan zijn darmen/kontje had door wormpjes die eruit moesten, geen idee. Ik moet iig nog twee weken phen-pred blijven geven helaas. Hij gaat er in ieder geval wel vreselijk goed van eten, want meneertje zit de hele ochtend al lekker hooi te knabbelen. Dat is dan wel weer fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, raar he. Ik heb het op film staan. Het leek echt precies op Otje toen hij verlamd was door EC. Geen idee of er opeens even een zenuw klem kan komen te zitten. Je zou het haast denken. In ieder geval blij dat hij nu weer normaal doet en ook als een gek gaat eten (hoewel dat denk ik een bijwerking van de phen pred is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hier het filmpje van wat Baloe dus afgelopen vrijdag deed. Heel raar. Het gaat nu nog steeds goed gelukkig en meneertje krijgt een enorme eetlust van de phen-pred. Er wordt als een idioot hooi gegeten, dus ik denk dat de keutels ook eindelijk weer wat groter zullen worden. Toen ik net op de bank zat, zaten mijn voeten volgens hem in de weg. Hij duwde ze dus steeds aan de kant, toen kreeg ik een beetje in mijn voet en vervolgens maakt die koekenbakker een binkie. Lekker dan, als je huisdier zo blij wordt van in je voeten bijten!😂

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er eigenlijk niet als een verlamming uit want hij springt ook gewoon in zijn bakje. Het lijkt in mijn ogen erop alsof hij last heeft van iets. Jeuk ofzo of pijn en hij drukt met zijn kontje op de grond en het lijkt idd alsof hij niet weet waat hij het moet zoeken. Misschien dat hij daarom zo kruipt omdat hij daarmee de jeuk of pijn weg kan krijgen. Tenmimste dat is het gevoel wat ik erbij krijg als ik het zo zie. Je zou het zo kunnen ervaren als een verlamming dat klopt.. maar dat rijmt niet met andere bewegingen die hij maakt. 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het had wel een beginnende verlamming kunnen zijn dat er een zwakkere achterhand is. Nu ik erover na denk had mijn Bailey dat ook. Iets zwakker en trager bewegen van achterkant toen hij EC had. Maar het feit dat Baloe ineens weer normaal was zo van het 1 op ander moment zegt me dat het wat anders lijkt te zijn. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Boefje:

Het ziet er eigenlijk niet als een verlamming uit want hij springt ook gewoon in zijn bakje. Het lijkt in mijn ogen erop alsof hij last heeft van iets. Jeuk ofzo of pijn en hij drukt met zijn kontje op de grond en het lijkt idd alsof hij niet weet waat hij het moet zoeken. Misschien dat hij daarom zo kruipt omdat hij daarmee de jeuk of pijn weg kan krijgen. Tenmimste dat is het gevoel wat ik erbij krijg als ik het zo zie. Je zou het zo kunnen ervaren als een verlamming dat klopt.. maar dat rijmt niet met andere bewegingen die hij maakt. 

Ja klopt toen ik het terugkeek dacht ik dat ook. Het is niet helemaal verlamd, maar toen ik hem pakte was die achterkant wel helemaal slap. Jeuk of iets had ik nog niet aan gedacht, zou ook nog kunnen ja!

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei JokeC:

De vlag kan uit! Wat heerlijk dat je moppie weer beter is. Als stokstaartje met dat wiebelneusje....zo leuk!

En vindt Baloe het leven nu ook weer leuker met een opgewekte Dunya?

Ja de vlag gaat inderdaad uit! Ze is echt zo'n leuk ding! Ze is natuurlijk nog wel ziek, als in dat ze niet genezen is, maar ze voelt zich duidelijk weer goed!

Baloe vindt het altijd wel prima geloof ik. Hij is een beetje vervelend, als ze lekker languit ligt te "pannenkoeken" (zo noemen we dat hier haha), gaat hij op haar rug lopen graven of probeert te rijden. Verder liggen ze ook eindelijk weer lekker tegen elkaar aan hoor en ze floppen ook regelmatig tegen de ander aan. Het hooi eten gaat bij die stouterd nog niet super, maar voor de rest gaat er genoeg in. Heb maar fibafirst gekocht voor als hij zo slecht hooi blijft eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baloetje is ook weer zo goed als helemaal de oude! Waarschijnlijk waren het dus toch wormpjes die hem de das om gedaan hebben. De kanjers hebben vanmorgen voor het eerst sinds lange tijd alle biks in één keer opgegeten en Baloe eet ook alle groentes die hij lekker vindt weer. Er wordt zelfs weer hooi gegeten! Niet zoals een normaal konijn zou doen (hij begint eind v/d middag pas aan hooi), maar hij is nooit een geweldige hooi-eter geweest. Dunya wel, die houdt er echt van, maar die krijgt nu best wat extra's vanwege haar ondergewicht. De afgelopen dagen hoorde ik Baloe regelmatig zoemend achter Dunya aan rennen, tot grote ergernis van Dunya haha. Ze gromde zelfs even naar Baloe en op een gegeven moment was ze het zo zat dat ze ging piepen, wat ze bij de koppeling ook deed. Gelukkig zijn ze wel hartstikke lief samen hoor, Baloe is gewoon een stouterd die niet zo veel van vrouwen begrijpt. Niet erg tactisch om je verliefdheid kenbaar te maken door op de rug van je vrouwtje te gaan krabben/graven, toch?

  • Vind ik leuk 4
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ze leefden nog lang en gelukkig.....🥳 Drie vlaggen uit, 🏳️‍🌈 voor Dunya, 🏳️‍🌈 voor Baloe en 🏳️‍🌈 voor jou. Wat fijn dat het je toch ook gelukt is om erachter te komen wat hem mankeerde. Sherlock Holmes had het je niet verbeterd. 👍

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .