Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hoi ik ben Lisette.

We zijn in april 2020 begonnen met 2 konijntjes. Na eerst uitgebreid onderzoek te hebben gedaan naar huisvesting etc. Maar ook naar allergie. We zijn in ons huishouden (mij man en ik en 3 kids) namelijk allergisch voor alle dieren. En toch enorme dierenliefhebbers.

Konijnen buiten werd het dus, allergie is dan wel onder controle te houden. Grote ren gebouwd en Flip (toen bijna 1) en Pip (toen bijna 2) een koppeltje opgehaald. Onze buiten konijntjes 💚

Afgelopen zomer had ik een berichtje naar de beheerder van vermiste dieren gedaan dat mocht er een konijn gevonden worden dat tijdelijk opvang nodig had ik alle spullen wel in huis had. Zo kreeg ik een berichtje eind juli dat er een konijn al een paar dagen op straat liep. Mensen in de buurt hadden hem tijdelijk opgevangen maar die hadden een hond. Ze zijn op zoek gegaan naar de eigenaar en dat bleken buurtgenoten te zijn.

Die hadden een konijn gekregen van familie voor hun dochters omdat ze gingen verhuizen maar wilden helemaal geen konijn. Hij was al 2x eerder ontsnapt of 'vrijgelaten' Of die mensen hem niet wilden hebben. Afgesproken werd dat wij hem zouden ophalen 1 augustus voor tijdelijke opvang. 31 juli kregen we een berichtje van de buren van die mensen dat hij alweer op straat liep of we hem eerder op konden halen de hitte kwam eraan.

Uiteindelijk opgehaald en de eigenaar vond het goed dat hij bij ons kwam.

Dit is het verhaal van Charlie het liefste, leukste en grappigste konijn dat we ooit hebben gezien! Niemand bleek bizar genoeg allergisch en we werden verliefd dus hij mocht blijven! Hij was ongeveer 3 a 4 maanden oud en is nu ongeveer 8 a 9 maanden. Inmiddels volledig ingeënt en gecastreerd. Ook heeft hij een vriendinnetje waarvoor de eigenaren niet meer konden zorgen Floortje. Nadat Charlie over de ren was gesprongen hebben we hem maar weggehaald. Nu lopen ze 24/7 los.

Link naar bericht
Deel via andere websites