Ga naar inhoud

Vreemde stretch-beweging


lolalisa

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week maakt mijn konijn een vreemde beweging. Het is geen stuiptrekking, maar eerder een stretch. Hij trekt z’n hoofd naar z’n linkerschouder, best ver naar achter en al-tijd links. Een soort nek stretch lijkt het. Soms doet hij ook z’n pootjes omhoog zoals je normaal een konijn z’n gezicht ziet wassen. Maar dan heeft hij dus z’n hoofd in z’n nek. Ik heb het in ieder geval nooit eerder gezien bij mijn konijnen..

 

Ik merk niet veel verandering qua gedrag, hij rent/springt zoals gewoonlijk en eet en drinkt ook normaal. Ik dacht nog, zou het begin EC kunnen zijn, maar hij drinkt niet bijzonder veel meer en hij heeft ook geen schuin hoofd.

 

Hij doet het 1 a 2 x per dag. En mijn vriend dacht dat het misschien zou kunnen komen door benauwdheid van een te warme temperatuur binnen. Maar goed dan hadden we in de zomer dit al eerder moeten zien denk ik..

 

Iemand een idee of dit kwalijk is of doen meerdere konijnen zo’n nek-stretch? 

 

Ik denk sowieso morgen (maandag) even de dierenarts te bellen, maar wil ook niet met te kleine dingen aankloppen. Dus ik ben even benieuwd of jullie je zouden zorgen maken.

aangepast door lolalisa
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Lienappelsien:

Het komt mij ook niet bekend voor. Misschien heeft hij last van een spier of een gewricht? Omdat het ook altijd naar dezelfde kant is. 

 

Ja, misschien een gekke sprong gemaakt of iets? Hij loopt 24/7 los en maakt daar goed gebruik van. Veel rennen en springen etc. ik zie ‘m wel minder vaak keihard sprinten en grote binkies doen, dus misschien heeft ie ergens last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien last van zijn oor? Jeuk ofzo? Ik ken het ook niet zoals jij het omschrijft.. bij geen van mijn 5 konijnen ooit gezien dus misschien toch even bellen. Lastige is je kan het ook niet snel filmen want je hebt niet de hele dag de camera op hem gericht. Hoop dat het niks ergs is.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Boefje:

Misschien last van zijn oor? Jeuk ofzo? Ik ken het ook niet zoals jij het omschrijft.. bij geen van mijn 5 konijnen ooit gezien dus misschien toch even bellen. Lastige is je kan het ook niet snel filmen want je hebt niet de hele dag de camera op hem gericht. Hoop dat het niks ergs is.

Hij kriebelt niet vaker aan z’n oor dan normaal. Heb inderdaad even gecheckt, maar zie niks raars. Maar ik ben natuurlijk ook geen dierenarts, dus ik bel morgen wel even voor de zekerheid. Ik hoop dat het ook niks ernstigs is 🥺

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .