Ga naar inhoud

2 ex-rammen vechten opeens.


BlWh01

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

Ik heb sinds augustus 2 dwergkonijntjes. Ze zeiden dat het vrouwtje en mannetje was, maar achteraf bij de dierenarts bleken het 2 rammen.

Deze zijn zo snel dat het mocht gecastreerd, omdat ik hier las dat dat het beste is bij 2 rammen, om de kans te verkleinen dat ze zouden vechten.

Ze waren alle twee zo afhankelijk van elkaar, altijd bij elkaar liggen en spelen.

2 weken geleden hoorde ik ze ruzie maken, kwam kijken en ze lagen in een balletje te vechten.

Heb ze direct apart gehouden (een 2de kooi en meer speelgoed gaan kopen, zodat ze alle2 een volwaardige plaats hebben).

Na een weekje apart te houden, ze nog eens bij elkaar proberen doen, De ene liep direct naar de andere, omdat hij zn maatje gemist had, maar de andere ging direct in de aanval en begon erachter te rennen en uiteindelijk waren ze weer aan het vechten. direct terug uit elkaar gehaald. 

Ook had ik eens voor info naar een konijnenopvang in de buurt gebeld, daar zeiden ze dat ze het sowieso gaan blijven doen en dat ik waarschijnlijk een wissel ga moeten maken met een voedster van daar, of 2 voedsters kopen , en ze elk apart houden. Maar daar heb ik helaas de ruimte niet voor. (Ik wou echt dat het kon, maar het is echt onmogelijk)

 

Ik loop er nu al 3 dagen echt niet goed van. Deze konijntjes zijn momenteel men alles, Ik heb ze genomen omdat ik alleen ben, en door deze corona werd ik serieus depri. Deze 2 konijntjes hebben me weer doen opfleuren, ik ben er continue met bezig, ze komen niets tekort. 

Ik kan niet zonder, Elke keer als ik denk dat ik eentje ga moeten afstaan in de opvang, begin in spontaan te huilen, ik mag er niet aan denken...

Maar ik besef ook wel dat ik waarschijnlijk zal moeten, Al hoop ik natuurlijk (tevergeefs?) dat dit nog goed komt.

 

Hebben jullie nog tips? Zou er nog iets kunnen werken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ergens besef ik het dat dit het enige is.

Maar het voelt zo harteloos, als falen.

Ik mag ze alletwee super , en een keuze maken is zo hartverscheurend.

Ook het achterlaten daar lijkt zo vies, zou je achteraf nog op bezoek mogen of is dat niet toegelaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu in tijden van corona werken ze alleen op afspraak. Welke opvang heb je gesproken? Met een beetje geluk vindt het konijn dat je daar achterlaat heel snel een huisje en kun je hem niet meer opzoeken, dat zou het fijnste zijn natuurlijk. Ik weet dat het bij knijn en Ko en bij de konijnenherberg vaak vrij snel gaat. Ik zou daar zelf wel op letten in jouw situatie, dat het een bekende en grote opvang is waar erg veel mensen heen gaan, zodat je konijn de beste kans heeft snel weer geadopteerd te worden. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, twee rammen gaan bijna nooit goed samen. Ze beginnen nu te puberen, krijgen een eigen mening over wie ze wel en niet aardig vinden. Als je geen ruimte hebt voor twee koppels is een ram omruilen bij een opvang eigenlijk je enige optie. Je kunt ze ook niet hun hele leven alleen laten zitten, dat is ook zielig.

Het is juist niet harteloos, want je geeft ze allebei wat ze nodig hebben, namelijk een goed thuis met een partner. Maar het is ongetwijfeld een hele moeilijke beslissing. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft je er niet schuldig over te voelen om een nieuw koppel samen te stellen. Je dacht het goed te doen met een voedster en een ram, maar ze hebben je de verkeerde informatie gegeven. Je hebt alles goed gedaan daarna, door ze te laten castreren en ze apart te houden toen ze gingen vechten.

Helaas zijn de konijnen toch geen match, daar kun je helaas niets aan doen. We gunnen ze natuurlijk allebei een leven samen met een fijn maatje. En het mooie is dat er nu een ander konijn uit de opvang bij jou ook een tweede kans krijgt op een mooi leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat diegene jou  niet heeft gegeven waar je om gevraagd hebt. Ik snap wel dat je niet graag een konijn af wil staan, maar ik denk dat je wel zal moeten als je geen ruimte hebt voor 2 koppels. Misschien ken je nog iemand die een van je konijnen wil? Dan kan je misschien nog eens langsgaan of updates krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .