Ga naar inhoud

Zindelijk maar toch ook niet


D. Hoes

Aanbevolen berichten

Hallo Bunny Friends!

 

ik heb even een vraag en hopelijk is mijn Vlaamse reus niet de enige die dit doet.

 

Guus is zindelijk, we hebben binnen en buiten een grote kattenbak met houtkorrels en dat gaat goed! 
 

alleen ... als meneer in slaap valt ... laat hij alles gewoon gaan. Ik hoor dan op een begeven moment “pok, pok” op de houten vloer en voor je het weet slaapt ie in zn eigen zee van keutels.

 

is dit normaal? Of is dit te trainen dat hij dit niet doet en het op een of andere manier gewoon ophoudt tijdens zn slaap. 
 

hebben anderen ook een konijn die dit doet? 
 

Ik sta open voor alle tips! 

aangepast door D. Hoes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bunny Friends!

 

ik heb even een vraag en hopelijk is mijn Vlaamse reus niet de enige die dit doet.

 

Guus is zindelijk, we hebben binnen en buiten een grote kattenbak met houtkorrels en dat gaat goed! 
 

alleen ... als meneer in slaap valt ... laat hij alles gewoon gaan. Ik hoor dan op een begeven moment “pok, pok” op de houten vloer en voor je het weet slaapt ie in zn eigen zee van keutels.

 

is dit normaal? Of is dit te trainen dat hij dit niet doet en het op een of andere manier gewoon ophoudt tijdens zn slaap. 
 

hebben anderen ook een konijn die dit doet? 
 

Ik sta open voor alle tips! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei D. Hoes:

we hebben binnen en buiten een grote kattenbak met houtkorrels en dat gaat goed! 

Heb je hem zowel binnen als buiten? Hoe doe je dat dan?

 

27 minuten geleden zei D. Hoes:

alleen ... als meneer in slaap valt ... laat hij alles gewoon gaan. Ik hoor dan op een begeven moment “pok, pok” op de houten vloer en voor je het weet slaapt ie in zn eigen zee van keutels.

 

is dit normaal? Of is dit te trainen dat hij dit niet doet en het op een of andere manier gewoon ophoudt tijdens zn slaap. 
 

hebben anderen ook een konijn die dit doet? 

Mijn konijnen doen het nergens anders dan hun toilet, dus zelf geen ervaring mee. Maar ik heb wel eens gehoord van mensen dat hun konijn keutelt in hun slaap Volgens mij is dat voor konijnen wel normaal. Als hij wel gewoon getraind is en het netjes op het toilet doet als hij wakker is, denk ik niet dat hij er controle over heeft wanneer hij slaapt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei D. Hoes:

Hij slaapt (nog) binnen maar is overdag ook graag buiten en daar hebben we ook een kattenbak.

Ohh oké. Veel konijnen die buiten leven hebben een dikke wintervacht waardoor ze het binnen ongelooflijk warm krijgen, of andersom; zonder wintervacht krijgen ze het buiten heel koud. Maar hij slaapt alleen binnen?

 

5 minuten geleden zei D. Hoes:

Maar ik ben bang dat het gewoon een trekje is dst ie zo ontspannen is dst hij alles de vrije loop laat 😜

Haha dat denk ik ook... Weinig aan te trainen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Bambi&Fendi:

Ohh oké. Veel konijnen die buiten leven hebben een dikke wintervacht waardoor ze het binnen ongelooflijk warm krijgen, of andersom; zonder wintervacht krijgen ze het buiten heel koud. Maar hij slaapt alleen binnen?

 

Haha dat denk ik ook... Weinig aan te trainen.

 

Nee hij slaapt binnen , we waren te laat met hem naar buiten doen dus van het voorjaar gaan we langzaam wennen 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wennen moet je wel voorzichtig zijn. Je konijn heeft geen wintervacht, dus je laat hem zeg maar zonder jas buiten spelen. Dat kan alleen als het buiten ongeveer even warm is als binnen.

Vanaf eind mei kan je binnenkonijn gewoon naar buiten verhuizen. Dan is het 's nachts ook warm genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .