Ga naar inhoud

Luz & Lewis spam

Pablo&Lola
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 19-3-2021 at 17:07 zei Pablo&Lola:

‘Waarom met speciaal voor konijnen ontworpen speeltjes spelen als je ook gewoon met stenen kan gooien?’, aldus Lewis (geluid aan).

😂 Maf konijn! De reactie van Luz is ook echt heel herkenbaar, zo reageert Lumi ook als Mars weer eens iets doet wat zij een beetje koekoek vindt.

Op 31-3-2021 at 22:39 zei Pablo&Lola:

Haha, dank je! Lewis is een clown, ik kan er niks anders van maken (en volgens mij doet hij het stiekem ook expres). Luz is gewoon een klein, lief schatje. 🙂

Wij hebben gewoon allebei hetzelfde duo rondlopen!

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort twee hooiruifjes, want ik ben het losse hooi in de ren een beetje zat (en de wilgenrol rolt bij wind alle kanten op), maar hoe weet ik zeker dat ze goed bij het hooi kunnen? Duwen jullie het hooi door de spijlen heen? Deze ruifjes hebben deksels, maar ik heb het gevoel dat ze beter eten als er geen deksel op zit, omdat ze dan ook van bovenaf erbij kunnen. Maar zonder deksel vind ik weer minder veilig. Tips?

AEFC8A11-65DB-48AE-8F9F-1535EEB0D418.thumb.jpeg.9f0e8adeceb16e4bc33e2698e4d394d2.jpeg

FC18E6C5-A06C-44D7-AAD7-1348B738CA3E.thumb.jpeg.b07e9c677ebf71e70aa4d397af88aaf5.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk zeg, ik heb in het hok de metalen trixie ruif, daar eten ze prima uit de voorkant, kunnen er door de tralie afstand ook goed bij.

Omdat ik hun wc buiten heb zocht een ruifje voor erboven die niet zou gaan roesten of wegrotten buiten. Hierdoor kwam ik uit op de Happypet. Maar die tralies zitten veel te dicht op elkaar, krijgen ze niets door, dus ze eten eigenlijk alleen van boven. Nu heb ik de helft van de spijlen eruit getrokken, maar ze eten nog steeds graag (op hun achterpootjes) van boven. Ik prop wel altijd wat hooi door de spijlen.

Ik zou het lekker zo laten, zie dat ze er ook lekker van kunnen eten nu vanaf het dak van het kerbl huisje.

Hoop alleen dat ze de houten spijlen bij jou niet weg gaan knagen, dat was mijn angst bij die hooiruif. Verder een ideaal ding zo te zien.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@BaasjevanBrownie Zie je de knaagafdrukken aan de zijkant niet? 😂 Ik heb inderdaad ook naar de metalen ruifjes gekeken, maar deze houten kon ik lekker makkelijk aan het huisje schroeven (die metalen versies hadden vaak alleen haakjes om ergens aan te hangen) en een deksel leek mij handig, maar de konijnen vinden dus van niet, haha. Maar bedankt, dan laat ik het zo!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Pablo&Lola:

@BaasjevanBrownie Zie je de knaagafdrukken aan de zijkant niet? 😂 Ik heb inderdaad ook naar de metalen ruifjes gekeken, maar deze houten kon ik lekker makkelijk aan het huisje schroeven (die metalen versies hadden vaak alleen haakjes om ergens aan te hangen) en een deksel leek mij handig, maar de konijnen vinden dus van niet, haha. Maar bedankt, dan laat ik het zo!

Kun je dan geen schroefogen erin draaien? Zo hebben wij die metalen ook opgehangen. 

B1E7C963-0D29-4D75-85C2-C42EBDA01732.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt leuke foto's van L&L! Altijd een genoegen om naar te kijken. 

Ik heb ook een ruif met deksel, maar ik heb kleinere konijnen en een grotere ruif zo te zien en zonder deksel dicht met halve tegel erop is het geen fijne combinatie voor mijn hart: ik heb toen ik deze toiletbak met ruif net had een keertje in totale paniek een kwartier naar Meneertje lopen zoeken, omdat hij niet aan kwam rennen samen met Mevrouwtje toen ik hen riep. Hij had het deksel omhoog gedaan en zat doodleuk in de ruif onder het hooi te smikkelen. Het deksel was achter hem dichtgevallen en ik heb hem gewoon niet gezien. Niet aan gedacht dat hij het deksel op kon wippen en de ruif in kon duiken. Maar jouw ruif loopt schuin af en is ondieper daardoor dus L&L kunnen er niet eens helemaal in, denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei JokeC:

Ik heb ook een ruif met deksel, maar ik heb kleinere konijnen en een grotere ruif zo te zien en zonder deksel dicht met halve tegel erop is het geen fijne combinatie voor mijn hart: ik heb toen ik deze toiletbak met ruif net had een keertje in totale paniek een kwartier naar Meneertje lopen zoeken, omdat hij niet aan kwam rennen samen met Mevrouwtje toen ik hen riep. Hij had het deksel omhoog gedaan en zat doodleuk in de ruif onder het hooi te smikkelen. Het deksel was achter hem dichtgevallen en ik heb hem gewoon niet gezien. Niet aan gedacht dat hij het deksel op kon wippen en de ruif in kon duiken. Maar jouw ruif loopt schuin af en is ondieper daardoor dus L&L kunnen er niet eens helemaal in, denk ik. 

Hoe heten jou konijnen eigenlijk? Tenzij je het liever niet op internet wilt zetten natuurlijk. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei JokeC:

Ha, dank je! Wat zal jij geschrokken zijn toen ie in de ruif zat. Zoiets verwacht je ook niet. 😮 Ik hoop maar dat L&L er niet in gaan zitten, want dat zal vast een stuk minder comfortabel zijn dan bij jouw Meneertje, haha. Ik had eerder, toen ik nog grote konijnen had, een giga metalen ruif aan de muur hangen. Maar toen Lewis net vijf minuten bij ons woonde, had hij zichzelf er al bijna aan opgehangen (spijlbreedte natuurlijk veel te groot voor zo’n klein konijn) en sindsdien ben ik een beetje huiverig voor ruiven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-4-2021 at 19:58 zei Pablo&Lola:

Oh, dat had misschien gekund ja. Nou ja, dan weet ik dat voor als deze opgeknaagd zijn. 😉

Ik heb ook gewoon metalen ruiven en met een tangetje de haakjes een kwartslag gedraaid, en dan een schroefje er door. Ik heb ze ongeveer zo gemonteerd als jij hebt en dat gaat altijd prima. Ik heb ze aan de elmato huizen zitten. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 metalen hooiruiven, hier uit de webshop, naast elkaar. Jerry’s vorige vriendinnetje Rosa ging graag in zo’n ruif zitten. Toen Jerry hier pas pas (bijna 8 jaar geleden) heeft hij dat ook een paar keer gedaan en zelfs Bonno die toen nog halfblind was heeft het een keer gepresteerd. Maar Rosa bleef het doen en ik vind dat ook griezelig met die achterpoten zo in de ruif, zeker als de hoeveelheid hooi minder wordt. Toen heb ik er een smal klepje op gemaakt. Het is smal, waardoor het hooi deels aan de voorkant/bovenkant nog uitsteekt. Ze eten daardoor nog steeds het liefst van bovenaf hooi, en gaan ook heel vaak op het smalle klepje zitten 🤣 Zelfs Do, die nog wat groter is. Het ziet er altijd komisch uit. 

Misschien kan je het klepje van jouw hooiruif aanpassen zodat er ook nog hooi uit kan steken?

Ik duw het hooi overigens niet door de tralies heen hoor. Dat zoeken ze zelf wel uit.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .