Ga naar inhoud

ik hoor de buik van mijn konijn borrelen/knorren, is dit wel normaal???


Ronya

Aanbevolen berichten

hoi hoi,

mijn konijn heeft daar opeens ook last van. Sinds gister hebben we de konijnen binnen gezet omdat we hun hokje een beetje verbouwen.  Misschien heeft hij het al langer alleen horen wij het dan niet omdat hij buiten staat. 

Wij hebben 2 konijnen en we weten niet welke van de twee het geluid maakt, misschien zelfs allebei. Ik zit ook zo'n 2 meter van hun af maar  ik hoor het knorren. Een van die konijnen is een beetje schuw en zit in een hoekje, maar voor hem is dat normaal. Ook gaat hij echt niet eten als wij in zijn buurt zijn dus ik kan dit moeilijk oordelen. 

Moet ik hem misschien naar de huisarts brengen? zij weten wel wat ik moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe een buikgeluidje is niet abnormaal hoor. Bij mijn konijnen hoor ik het ook wel eens. En ook wel eens als ze gedronken hebben.

 

Als het echter heel veel meer geluid is dan anders, of juist doodse stilte, dan is er meestal wel iets aan de hand. Bijvoorbeeld een gasbuik bij hard borrelen of verstopping bij stilte.

 

Ik zou wel goed opletten dat beide konijntjes gewoon normaal eten en drinken, en dat ze normale keutels hebben. Eten ze ook niet als je brokjes, groenvoer of wat lekkers brengt en dan weer wegloopt, van een afstandje kijkt? Het is toch wel belangrijk om te kunnen zien of het konijntje eet.

 

Een huisarts zal je misschien wat raar aankijken als je er met een konijn staat, maar bij twijfel naar een dierenarts gaan is altijd verstandig 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .