Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Gisteren moesten wij helaas ons konijn Keesje (v) laten inslapen.
Het was heel onverwacht.

Op zondagavond had mijn vriend Kees uit haar hok gehaald en leek er in eerste instantie niks aan de hand.

Toen pakte hij haar op en begon ze te gillen. 

Bij haar billen hing ineens een stuk vel los en leek het op een grote wond.

We hebben gelijk een afspraak gemaakt bij de DA en haar maandag op consult gebracht.

Daar vertelde de DA dat het een wond was die ze kon opereren en dat het waarschijnlijk kwam door een gevecht tussen haar en Ferb (m) ons andere konijn.

Kees was nog heel jong, nog maar 7 maanden, dus we dachten dat het allemaal goed zou komen.

We hebben haar dinsdagochtend gebracht en we zouden haar aan het eind van de middag weer kunnen ophalen.

Tijdens de operatie belde de DA dat de wond veel groter bleek dan in eerste instantie gedacht en dat het ze het niet goed konden opereren.

Als ze het wel zou doen zou ze nog maar een hele kleine kans hebben om te overleven en zou ze bij de DA moeten blijven voor wondverzorging etc.

De DA gaf aan dat het eigenlijk een onbegonnen zaak was en toen hebben we ervoor gekozen om haar te laten inslapen.

Dat is gister gebeurd. 

Ik merk dat zowel mijn vriend als ik echt in de rouw zijn, we hebben ook het gevoel alsof het onze schuld is.

We waren er niet bij toen Kees en Ferb hebben gevochten maar in het verleden hebben ze dat nooit echt gedaan.

De laatste tijd zat Ferb wel eens achter Kees aan maar we hadden dit echt niet verwacht, anders hadden we ze wel uit elkaar gehouden.

We vinden het ook moeilijk om het te accepteren dat het echt komt door vechten en mijn vriend heeft vooral het gevoel dat het zijn schuld is omdat hij haar pakte en het toen leek alsof de huid los kwam, dus dat het door zijn toedoen was.

Ik geloof dat niet, ook de DA heeft bevestigd dat het echt komt door vechten en niet door oppakken.

Het was echt een gruwelijk einde na zo'n korte tijd bij ons maar ze was echt zo'n lief en leuk konijn.

Ze kwam altijd onze handen of wang likken en maakte binkies door de kamer.

We gaan haar echt ontzettend missen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat erg. Op die leeftijd gaan konijnen puberen, en dan kan het dus ineens misgaan. Dat weet je vooraf niet. Mijn konijnen gingen elkaar ineens te lijf, toen de leider van de groep even niet in orde was, dat had ik ook niet verwacht.Je kunt niet alles voor zijn, dus voel je niet schuldig.

Sterkte met het verlies van Kees.

Link naar bericht
Deel via andere websites