Ga naar inhoud

Konijn af staan vanwege gebitsproblemen


Leila_04

Aanbevolen berichten

Hai, ik heb al 2 jaar een konijn gehad, laatst heb ik ontdekt dat hij last heeft van gebitsproblemen. Dit wil ik natuurlijk wel oplossen maar ik heb een lage budget. Ik heb de DA gebeld en ik heb begrepen dat de kosten over mijn budget heen gaat. Heeft iemand tips?

aangepast door Evee
Topic verplaatst & titel aangepast zodat duidelijk is wat het betreft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor gebitsproblemen zijn het? Niet alle behandelingen zijn heel duur, maar sommige problemen komen wel vaker terug. 

 

ik denk dat de opties zijn:

Verzekeren (hoewel dat vaak lastig is als het dier al ziek is, dat kun je beter vooraf doen, en dan krijg je ook niet 100% vergoed),

 

Sparen (dat kost alleen wel tijd, en bij gebitsproblemen is dat er meestal niet. Het is voor konijnen aan te raden om een dierenarts buffer van 500 euro te hebben voor een koppeltje, en dat weer aan te vullen op het moment dat je er van gebruikt hebt. )

 

Geld lenen van iemand uit de omgeving,

 

Rond bellen of het bij andere dierenartsen goedkoper is of dat je daar in termijnen mag betalen. Konijnkundigheid is belangrijk, maar er kan soms best wel wat prijsverschil zijn tussen dierenartsen. Het kan best wel een paar tientjes schelen om rond te bellen. 

 

Afstaan bij een opvang kan ook. Dan nemen zij het dier over en zorgen ze dat het behandeling krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .