Ga naar inhoud

Afstand dierenarts


IreneM

Hoe ver weg is de dierenarts?  

115 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe lang is de reistijd naar jouw konijnkundige dierenarts?

    • 0-10 min
      68
    • 10-20 min
      29
    • 20-30 min
      11
    • 30-40 min
      3
    • 40-50 min
      3
    • 50-60 min
      0
    • Langer dan een uur!
      1


Aanbevolen berichten

Dat zal ik natuurlijk nooit weten. Maar het klopt inderdaad dat het niet vaak is.

 

Het nadeel hier is, dat er ook echt geen dierenartsen in de buurt zijn waar je met spoed heen kan. Er is één praktijk die een dorp verder af en toe een spreekuur heeft, maar die zijn dus niet altijd open, maar een paar uur in een week, en dat is ook geen volledig uitgeruste praktijk, alleen een wachtkamer & behandelkamer. Dus als je echt iets hebt, en je treft het dat ze er op dat moment zijn, dan kunnen ze je daar ook niet verder helpen over het algemeen. Opname of operatieruimte ofzo is daar niet. 
Dan zal ik toch richting Middelburg of Goes moeten voor een dierenarts, en dat is ook zeker 15-20 minuten rijden voor je daar staat. Als je een keer nood hebt, is dat toch wel jammer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een klaplong an sich is volgens mij niet direct dodelijk, dus dan is de kans flink aanwezig dat het sowieso een gecompliceerde situatie was. Spoedzorg voor dieren is natuurlijk ook niet te vergelijken met de zorg die wij als mensen krijgen in zo'n geval. Ik denk dat bij kwesties waar wel elke minuut telt het dier vaak toch overlijdt, zelfs als je naast de dierenarts woont. Daarom is dit voor mij echt totaal geen issue bij het kiezen van een dierenarts. En in jouw geval is de keuze er zelfs niet eens. Nu zijn er hier in een straal van 20 minuten rijden volgens mij rond de tien praktijken maar buiten openingstijden kun je ook niet onmiddellijk terecht en loop je al tegen hetzelfde aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik met spoed naar de DA moet kan ik er binnen 10 minuten zijn (inclusief reismandje en konijn pakken) en de DA is er normaal gesproken ook binnen 10 minuten aangezien zij vlak bij de praktijk wonen. Het is wel eens gebeurd dat ik om 10 uur 's avonds met Monky naar de DA moest. Toen ik belde kon ik direct komen en zij was er al toen ik kwam. Dat vind ik wel een groot pluspunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .