Ga naar inhoud

Raar plekje aan het oortje....

Aanbevolen berichten

18 hours ago zei MrCasey:

Heb contact opgenomen met een stichting en een afspraak gemaakt.

Casey zal dan ook meekomen om te matchen voor een ander konijn (voedser).

Kan beter denk ik nu preventief dit doen voordat het straks uit de klauwen loopt...

Wow! Respect! Die beslissing heb je snel kunnen maken! 

De opvang die je had gesproken bevestigde het verhaal dat je beter een vriendinnetje kon vinden voor Casey? 

We duimen mee dat er een lieve voedster wacht om bij jullie gelukkig te worden en hopelijk krijgt Bumper ooit ook een fijn thuis! Succes! 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat knap dat je zo snel geschakeld bent, ondanks dat jullie waarschijnlijk al gek op dat nieuwe rammetje waren. Twee rammen samen gaat echt bijna nooit goed, die kans was erg klein geweest. Dat was waarschijnlijk vechten geworden als Bumper ouder was. Dus hier doe je heel goed aan. Konijnen koppelen is nog niet zo eenvoudig, daarom is het goed dat je het door een opvang laat doen. Dan krijg je ook de garantie dat het goedkomt! Er zit daar vast een leuke voedster tussen! 

Is er ook al naar Casey’s wondje/ plekje gekeken inmiddels? Wat dat kan zijn?

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago zei Miekmoek:

Wow! Respect! Die beslissing heb je snel kunnen maken! 

De opvang die je had gesproken bevestigde het verhaal dat je beter een vriendinnetje kon vinden voor Casey? 

We duimen mee dat er een lieve voedster wacht om bij jullie gelukkig te worden en hopelijk krijgt Bumper ooit ook een fijn thuis! Succes! 

Dankjewel! Ik vind het wel erg lastig hoor. Het nieuwe rammetje is zo'n donders leuk en schattig konijntje. Ze kunnen nu nog zo goed samen. Ze spelen, likken en eten gezellig samen..

8 hours ago zei BaasjevanBrownie:

Wat knap dat je zo snel geschakeld bent, ondanks dat jullie waarschijnlijk al gek op dat nieuwe rammetje waren. Twee rammen samen gaat echt bijna nooit goed, die kans was erg klein geweest. Dat was waarschijnlijk vechten geworden als Bumper ouder was. Dus hier doe je heel goed aan. Konijnen koppelen is nog niet zo eenvoudig, daarom is het goed dat je het door een opvang laat doen. Dan krijg je ook de garantie dat het goedkomt! Er zit daar vast een leuke voedster tussen! 

Is er ook al naar Casey’s wondje/ plekje gekeken inmiddels? Wat dat kan zijn?

Bedankt! De dierenarts heb ik enkele weken geleden gebeld. Zij gaf aan dat ik het nog ff aan moest kijken alleen wij vinden het nu toch wel steeds erger worden. Het konijn heeft er totaal geen last van maar het ziet er niet fris uit. Ik vraag aan de stichting morgen wel of zij weten wat het kan zijn. Anders maandag toch even langs de huisarts.. 

Overigens voelde ik eergister ook een heel klein bultje op de rug van Casey. Toen ik ging kijken zag het eruit als een wit bultje wat verder niet er raar uitzag. Ik laat dit ook eens ff bekijken door de DA. Ook had Casey net heel iets bloed bij zijn ontlasting. We hebben hem nu in een apart hok gezet maar kunnen niks aan Casey merken. Casey eet nog veel en drinkt ook lekker veel water. Ook springt Casey erop los en is niet ziekig.....

Rare 2 weken waren dit... 

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden zei MrCasey:

Dankjewel! Ik vind het wel erg lastig hoor. Het nieuwe rammetje is zo'n donders leuk en schattig konijntje. Ze kunnen nu nog zo goed samen. Ze spelen, likken en eten gezellig samen... 

Ik snap dat het moeilijk is, maar houd jezelf voor dat alle jonge konijnen goed samen kunnen. Twee rammen wordt hoogstwaarschijnlijk op latere leeftijd vechten en dan kan het ook weleens verkeerd aflopen. Ik heb vroeger ook op verkeerd advies drie voedsters samen gehad van jongs af aan, waren ook zo schattig en lief samen, tot ze ouder werden. Ze hebben elkaar zowat dood gebeten. Beste kans van slagen is gecastreerde ram-voedster en dan nog heb je geen zekerheid, omdat het ook moet klikken. Daarom is dat laten koppelen op karakter en neutraal terrein zo belangrijk. Het is gewoon zo onwijs jammer dat dierenwinkels en fokkers dat in het belang van hun verkoop verzwijgen en er dit soort situaties ontstaan. 

En wat betreft dat plekje, zou het mij niet helemaal lekker zitten, dus ik zou er toch even mee langs de DA gaan. Zeker nu met bloed bij de ontlasting. Konijnen kunnen goed verbergen dat ze pijn hebben of ziek zijn, omdat het prooidieren zijn en zwakke dieren worden er als eerste uitgepikt. Dus ik zou hem zeker laten nakijken om te weten wat het is. Als hij wel iets onder de leden heeft is het ook niet fijn om op koppeling te moeten. Je wilt zelf ook liever niet daten als je niet lekker bent 😉 Maar wellicht is er morgen een da aanwezig bij de opvang?

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
25 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Ik snap dat het moeilijk is, maar houd jezelf voor dat alle jonge konijnen goed samen kunnen. Twee rammen wordt hoogstwaarschijnlijk op latere leeftijd vechten en dan kan het ook weleens verkeerd aflopen. Ik heb vroeger ook op verkeerd advies drie voedsters samen gehad van jongs af aan, waren ook zo schattig en lief samen, tot ze ouder werden. Ze hebben elkaar zowat dood gebeten. Beste kans van slagen is gecastreerde ram-voedster en dan nog heb je geen zekerheid, omdat het ook moet klikken. Daarom is dat laten koppelen op karakter en neutraal terrein zo belangrijk. Het is gewoon zo onwijs jammer dat dierenwinkels en fokkers dat in het belang van hun verkoop verzwijgen en er dit soort situaties ontstaan. 

En wat betreft dat plekje, zou het mij niet helemaal lekker zitten, dus ik zou er toch even mee langs de DA gaan. Zeker nu met bloed bij de ontlasting. Konijnen kunnen goed verbergen dat ze pijn hebben of ziek zijn, omdat het prooidieren zijn en zwakke dieren worden er als eerste uitgepikt. Dus ik zou hem zeker laten nakijken om te weten wat het is. Als hij wel iets onder de leden heeft is het ook niet fijn om op koppeling te moeten. Je wilt zelf ook liever niet daten als je niet lekker bent 😉 Maar wellicht is er morgen een da aanwezig bij de opvang?

Bedankt voor je super fijne bericht. Vele kennissen vinden de actie maar vreemd ook al heb ik de redenen verteld. Morgen is er hoogstwaarschijnlijk een DA aanwezig anders vraag ik het de opvangmensen zelf. Mocht ik geen goed antwoord krijgen dan bel ik gelijk de DA voor een afspraak op maandag.

Ze zijn nu lekker aan het genieten van Bumper zijn laatste avondje hier. Ze rennen rond, spelen en kruipen helemaal tegen elkaar aan. Heel gek om dan afstand te moeten doen van zo'n geweldig koppel maar wel wetende dat dit het beste is voor beide konijnen.

Ben zo blij dat Bumper in een goede opvang terecht komt. Ik hoop echt oprecht dat hij een prachtig leventje alsnog voor zich heeft bij een voedster.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei MrCasey:

Bedankt voor je super fijne bericht. Vele kennissen vinden de actie maar vreemd ook al heb ik de redenen verteld.

De algemene kennis over konijnen is helaas ondermaats en dierenwinkels en fokkers houden verkeerde info in stand, omdat ze lekker willen verkopen. Ook heersen er nog veel ouderwetse denkbeelden over konijnen. Daarom is het ook zo goed dat deze site er is. 

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, het is zo ver! Gisteren zijn wij naar de opvang geweest en hebben helaas afscheid genomen van Bumper. Casey is zelf ook mee geweest om een vriendinnetje te vinden. De eerste dame waar Casey mee in de ren zat was vrij heftig en druk. Na een onstuimige ontmoeting van een uur is toch besloten om haar niet te kiezen.

Op uitzondering is Casey geplaatst met een jong konijntje van 14 weekjes. Dit klikte gelijk goed en hebben haar meegenomen. Hier thuis zitten ze al lekker elkaar te wassen, spelen ze samen en eten gezamenlijk. 

Haar naam was al vrij snel besloten; Donna! Foto's zal ik binnenkort gaan plaatsen! 🙂

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .