Ga naar inhoud

Van 2x per dag brokken naar 1x per dag?


mammafelina

Aanbevolen berichten

Fluffy en Pip krijgen al zolang als ik ze heb 2x per dag brokken.

Nu merk ik echter de laatste tijd dat ik het heel erg lastig vind om hun huidige schema van ochtend brokken, middag groenten en avond brokken vol te houden.

Ik zou dus liever naar een schema van ochtend brokken tussen 8 en 9 en avond groenten tussen 17 en 19 uur willen.

 

Kan ik dit zomaar van de 1 op de andere dag aanpassen? 

Zijn er meer mensen die het zo doen?

Geven jullie dan nog dingen tussendoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vakantieopvang krijgen mijn konijnen altijd één keer daags brokken, maar dan wel ‘s avond i.p.v. ‘s ochtends, omdat ze dan het actiefst zijn en er dus het meest aan hebben. Geef je de volledige portie ‘s ochtends, dan kan dat nog weleens zwaar op de maag liggen, is mij ooit verteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef wel 's ochtends en 's avonds biks, maar als je dat naar 1 moment wil verplaatsen zou ik dat over een aantal dagen uitrekken. Ik weet niet hoeveel gram je geeft, maar ik geef 40 gram per konijn ('s ochtends 20 en 's avonds 20). Dan zou ik beginnen met 's ochtends 30 en 's avonds 10, en de volgende dag gewoon 's ochtends de 40 gram.

Zoiets.

 

25 minuten geleden zei mammafelina:

Geven jullie dan nog dingen tussendoor?

Jawel, maar niet elke dag. Mijne krijgen soms wat lekkers, zoals een stukje wortel of appel. Dat soort tussendoortjes is niet verplicht, zolang je konijnen onbeperkt hooi hebben, redden ze het wel. Zeker als ze 's avonds nog wat groenten krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Pablo&Lola:

 Geef je de volledige portie ‘s ochtends, dan kan dat nog weleens zwaar op de maag liggen, is mij ooit verteld.

 

Ik geef de brokken juist in de ochtend, omdat ik merk dat ze in de avond en nacht dan beter hooi eten 😉  Als ik ze 's avonds brokken geef, dan eten ze minder hooi als je het over de 24 uur bekijkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Evelien had ik het ook beredeneerd. Ik geef ook alleen 's ochtends brokjes en 's avonds groenten en tussendoor ook nog allerlei kleine hoeveelheden kruiden of een lijnzaadbrokje , zoiets. Hooi ververs ik 's ochtends en 's avonds en water ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef de konijnen nu een paar dagen alleen s'ochtends nog brokken.

Ze krijgen 45 gram wat omgerekend ongeveer neer komt op 15 gram per kilo.

Ik vind echter dat er te weinig hooi gegeten wordt nu. S'nachts eten ze zo goed als niks.

 

Wat is nu wijs om te doen? Minder brokken gaan voeren in de hoop dat er dan meer hooi gegeten wordt of de huidige hoeveelheid brokken s'avonds voeren en kijken of ze overdag wel hooi gaan eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .