Ga naar inhoud

HELP WATERKRUIK!


bun chrissy

Aanbevolen berichten

Ik voel me nu zo dom!!!
mijn konijntje had het wat koud merkte ik dus ik dacht even aardig te zijn en een warm water kruik erbij te leggen. 
zon rubberen.

nu had ik al een gevoel van haal hem er vanacht uit want ze gaat eraan knabbelen

 

vanochtend haalde ik hem eruit en ja hoor geknabbeld.

ik heb wel hele kleine stukjes in haar hokje terug gevonden maar lang niet alles.

ze eet zo ver ik zie goed. En is energievol.

 

iemand ervaring hiermee.

Ik stress hem nu helemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet meer geven! Rubberen waterkruiken zijn heel erg gevaarlijk voor konijnen. Niet alleen het rubber wat niet goed is als ze er van eten, maar als ze een heetwaterkruik kapot krijgen en het water is nog heet, kun je een konijn met brandwonden (vaak op de poten!) krijgen, en dat wil je ook niet!

 

De metalen kruiken / aluminium kruiken zijn wel veilig, die zijn vrij ouderwets, maar ook nog steeds te koop in babyzaken enz. 

 

Of koop een snugglesafe heatpad, die blijft behoorlijk lang warm en is wel veilig als ze er aan knagen, ten eerste is hij knaag-proof en ten tweede als het wel lukt om het kapot te knagen (wat echt uitzonderlijk is), is het materiaal niet giftig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Evee:

Niet meer geven! Rubberen waterkruiken zijn heel erg gevaarlijk voor konijnen. Niet alleen het rubber wat niet goed is als ze er van eten, maar als ze een heetwaterkruik kapot krijgen en het water is nog heet, kun je een konijn met brandwonden (vaak op de poten!) krijgen, en dat wil je ook niet!

 

De metalen kruiken / aluminium kruiken zijn wel veilig, die zijn vrij ouderwets, maar ook nog steeds te koop in babyzaken enz. 

 

Of koop een snugglesafe heatpad, die blijft behoorlijk lang warm en is wel veilig als ze er aan knagen, ten eerste is hij knaag-proof en ten tweede als het wel lukt om het kapot te knagen (wat echt uitzonderlijk is), is het materiaal niet giftig. 

Ze krijgt hem ook niet meer ik voel me zo schuldig nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei bun chrissy:

Ze krijgt hem ook niet meer ik voel me zo schuldig nu!

 

Als het mee zit, heeft ze maar kleine stukjes binnen gekregen die ze vanzelf weer uitkeutelt en valt het allemaal mee. Maar houd haar goed in de gaten, het kan zijn dat het wel verstopping geeft (als het grotere stukken zijn of grote hoeveelheid). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei bun chrissy:

Ze heeft hem niet lek geknaagt maar wat van de top. Die tuit waar de dop zit. Hij is niet lek.

Laten we dan maar hopen dat het meevalt. Leeft je konijn buiten of binnen? Want konijnen hebben het niet snel koud, behalve als ze oud zijn of in hun eentje zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Bambi&Fendi:

Binnen konijnen hebben het echt niet zo snel koud, of ze moeten ziek zijn. Als ze trilt is dat eerder een teken dat ze zich niet lekker voelt dan dat ze het koud heeft, denk ik.
Is het nu al beter, vandaag?

ik heb het opgezocht over hoelang een konijn doet over het verteren van voedsel. 24 uur. Ze poept normale keutels niet kleiner, niet aan elkaar geplakt. Dus ik denk dat ik bij deze zeker geluk heb gehad. 

 

Ze komt uit een binnen klimaat waar het standaard 23 graden was. Ik woon in een zee container woning waar ik het niet warmer krijg dan 16. Ik had gelezen dat konijnen tegen een temp verschil kunnen van 10 graden. Toen we hier aankwamen was het maar 8 graden. Vandaar dat ze een kruikje van mij kreeg en ze zat er ook de hele tijd op en vond het dus ook wel fijn. Maar ze krijgt van mij geen kruikje meer ik heb wat extra stro in het hokje gedaan. Ze ligt er nu tevreden bij en heeft al haar race en dinkie momenten gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-1-2021 at 10:47 zei Evee:

Niet meer geven! Rubberen waterkruiken zijn heel erg gevaarlijk voor konijnen. Niet alleen het rubber wat niet goed is als ze er van eten, maar als ze een heetwaterkruik kapot krijgen en het water is nog heet, kun je een konijn met brandwonden (vaak op de poten!) krijgen, en dat wil je ook niet!

 

De metalen kruiken / aluminium kruiken zijn wel veilig, die zijn vrij ouderwets, maar ook nog steeds te koop in babyzaken enz. 

 

Of koop een snugglesafe heatpad, die blijft behoorlijk lang warm en is wel veilig als ze er aan knagen, ten eerste is hij knaag-proof en ten tweede als het wel lukt om het kapot te knagen (wat echt uitzonderlijk is), is het materiaal niet giftig. 

Bedankt voor de tip. Ik heb nog van vroeger toen ik baby was een kruikje in de kast staan. Mocht het weer eens nodig zijn krijgen ze die. snuggle safe moet in de magnetron en die heb ik niet 😬

 

(er zat trouwens geen kokend water in maar gewoon warm water waar je makkelijk met de hand onder kon ongeveer 25 graden was het)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .