Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hier gaat het nu wat traag.. maar ik hou meestal gewicht vast anderhalve week voordat ik m'n maandelijks feestje heb.

Ondanks dat zie je t lichamelijk wel wegtrekken. 

En ondanks dat ben ik nog steeds erg teleurgesteld in mijn buik, maar ik weet dat het tijd nodig heeft.

Goed dat je begonnen bent met fruit eten @Evee! Je zou ook tegen jezelf kunnen zeggen dat als je zin in snoep hebt je een stuk fruit kunt pakken als een soort compromis! Tenzij dat je plan ook al was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 203
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik ben van 75 kilo op 1 januari inmiddels naar 72.1 kg! Bijna 3 kg er af dus! 😄  

Deze liet mijn man net aan mij zien, echt motiverend 🤣

Ik ben gisteren eindelijk goed begonnen. Ik heb een schema gemaakt van de eetmomenten, met wat ik dan ga eten (met name de tussendoortjes) en daar heb ik me aan gehouden. Helemaal niks extra, geen chi

Ik heb een slijmbeurs ontsteking in mijn heup waardoor bewegen nu even niet zo makkelijk gaat.

Bewegen is bij mij denk ik ook het toverwoord. Ik moet dat echt structureel gaan doen als ik wil afvallen. Zonder beweging gaat dat echt niet lukken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden zei mammafelina:

Ik heb een slijmbeurs ontsteking in mijn heup waardoor bewegen nu even niet zo makkelijk gaat.

Bewegen is bij mij denk ik ook het toverwoord. Ik moet dat echt structureel gaan doen als ik wil afvallen. Zonder beweging gaat dat echt niet lukken.

Slijmbeursontsteking is heel naar, sterkte! Ik had dat vroeger, toen ik nog fanatiek hardliep, ook weleens en eerlijk gezegd lijk ik het nu af en toe met de wandelen ook wel weer te voelen. Als het over is en je wil structureel meer gaan bewegen, dan raad ik je echt een activity tracker (of gezondheidshorloge) aan. Ik heb zo’n ding nu een week en ik durf bijna niet meer stil te zitten. 😂 Je kunt zelf je dagelijkse en wekelijkse doelen instellen en het apparaat helpt je met allerlei meldingen en trillingen hieraan herinneren. Tot vervelens toe. Maar het werkt wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Boefje:

Ik ben even ' 5 minuten' zwanger geweest maar helaas niet doorgezet dus ik ga nu weer wel met dieet beginnen zodat ik mezelf meer kansen geef voor een volgende ronde. 

Wat sneu voor je. 

Afvallen kan inderdaad iets schelen in de kansen.

Sterkte!

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag na maar zo'n 4 uurtjes slaap besloten toch maar op de weegschaal te staan. 

Had er zowaar geen hoop in, want de hele week nachtdienst gedraaid, dus ritme totaal overhoop, ander patroon van eten, etc. .

En toch ben ik een 1,4 kg weer extra kwijt.

Héél blij mee en totaal onverwachts toch wel!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wow wat zijn er veel die bezig zijn met afvallen! Goed zeg 🙂 Ik ben sinds december bezig en ben eerlijk gezegd maar 1kg afgevallen. Maar ik heb me ook niet restricties gegeven tijdens de kerstvakantie dus alsnog erg tevreden! ☺️ 

Wat ik heel belangrijk vind bij afvallen is dat je meetbare doelen stelt naast de kilo’s. Die geven me meer motivatie om waarom ik het eig-en-lijk doe!

Dus als voorbeeld: ik wil vooral sterker worden. ➡️ Ik kan voor 1 juli 10 tricep pushups doen met correcte vorm.

Of: Ik wil consistenter bewegen. ➡️ Ik sport minimaal 10 weken (dan vind ik t een gewoonte worden) 3 keer in de week.

Bij elk doel hangt ertegenover een beloning én nog een belangrijke tip: schrijf de doelen in tegenwoordige tijd. Boom, je hebt meteen een affirmatie die je tegen jezelf kan zeggen elke dag in de spiegel! 🤗

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Helaas wandel ik de afgelopen week haast niet doordat mijn enkel weer pijnlijk is.
Wel heb ik vanmiddag in een uurtje zo'n 17 kilometer gefietst en mijn gewicht?...ik blijf rond de 80 kilo hangen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden zei Koosje:

Helaas wandel ik de afgelopen week haast niet doordat mijn enkel weer pijnlijk is.
Wel heb ik vanmiddag in een uurtje zo'n 17 kilometer gefietst en mijn gewicht?...ik blijf rond de 80 kilo hangen.

Lekker bezig hoor! 🙂 Fietsen vind ik ook zo'n lekkere manier van bewegen. Lekker trappen en rondkijken.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, hier ging t echt helemaal niet lekker. Zat niet lekker in m'n vel, moe vaak hoofdpijn, veel snoepen,weinig bewegen kortom *krulspinazie*.

Vrijdag weer gesport, ga zo ook weer sporten. Nu het gezond eten weer oppakken en hopelijk, ondanks m'n verjaardag komende week, het daarna ook weer oppakken.

Dat is echt mijn valkuil. Ik kan makkelijker niet snoepen, dan af en toe. Maar nooit meer snoepen is ook niet te doen. Om het bij snoepen op af en toe is echter ook een mega uitdaging. Na snoepen moet ik de dagen er na echt vechten om het niet te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Boefje, vooral vol blijven houden!

Mijn weekend was compleet gefaald.

Grote lasagnebak van een kg op de zaterdag en gister vanwege het 10 uur overwerken kregen we eten.

Dus pizza op en een broodje van iemand mee gekregen.

Alles op en vanochtend maar ff met tegenzin de schade bekeken op de weegschaal.

Niet aangekomen en niet afgevallen 🤷 

Oke, ik neem het wel aan. Haha 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben vanochtend vergeten te wegen! Ik heb mij afgelopen week gelukkig niet veel gezondigd, alleen vrijdag heb ik een pita-pizza gegeten als tussendoortje, maar toen heb ik ook wel heel veel gelopen en gesjouwd, dus dat mocht ik wel van mijzelf 😄

Ik werd ook wel geinspireerd door het sportschool topic met de thuis-train filmpjes, dus ik denk dat ik dat deze week ook eens ga proberen, eens kijken of dat wat voor mij is!

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier gaat het ook niet goed, veel te veel gegeten, maar wel veel bewogen. Stoppen met nicotinepillen leidde tot vreetbuien, heb nu overal potten kauwgom staan dus dat scheelt. Maar nu moet ik ongesteld worden, dus de weegschaal is daardoor onbetrouwbaar. Zal daarna weer er op gaan staan. 

Gisteren flink fitnessfilmpjes gedaan en ik voel het behoorlijk in mijn lijf. Als ik dit weer regelmatig oppak en stop met vreten komt het wel goed voor de zomer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier gaat het deze week ook niet lekker. Ik heb de fout gemaakt paaseitjes te kopen en ik heb hardlopen al 2x overgeslagen en ook nog geen workout filmpjes gedaan als alternatief daar voor... Ik heb ook wel een beetje een winterdipje gevoel op het moment, paar keer slecht geslapen, vind het lastig om de motivatie te vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn prikkelbare darmen, of de boerenkool of de nog niet overdatum granenkoffie maar wel al jaren geopend en gevonden achter in de kast (of een combi) heeft ervoor gezorgd dat ik gisteren zware diarree kreeg. Dat met de 6+ km die ik had gelopen zorgde dat ik een kg kwijt was vanochtend.

Helaas zal het er vast weer snel aan zitten aangezien het vooral vocht is wat ik kwijt ben geraakt... maar wel even fijn te zien dat de weegschaal onder de 90 kg aangaf. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei Evee:

Dat is niet lekker, hoewel het uiteindelijk wel fijn is om een kilo kwijt te zijn, al is het maar voor even 😉 Voel je je nu wel weer fit?

Ja gelukkig wel. Nou buik nog beetje gevoelig maarja daar ben ik wel aan gewend. Niet bepaald de manier van afvallen haha. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .