Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 203
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik ben van 75 kilo op 1 januari inmiddels naar 72.1 kg! Bijna 3 kg er af dus! 😄  

Deze liet mijn man net aan mij zien, echt motiverend 🤣

Ik ben gisteren eindelijk goed begonnen. Ik heb een schema gemaakt van de eetmomenten, met wat ik dan ga eten (met name de tussendoortjes) en daar heb ik me aan gehouden. Helemaal niks extra, geen chi

Toppie, dank je @Marjoleink 👍

 

Het is eventueel ook handig als iemand vragen heeft. Dan kunnen anderen hierop reageren of gewoon om te kijken hoe we tegen bepaalde zaken aankijken op het vlak van afvallen.

 

Ik begin morgen pas, aangezien mijn werk dan ook weer begint. Dat maakt voor mij het begin maken al ietsjes soepeler, helemaal omdat de sportscholen nog steeds dicht zijn!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb altijd even nodig om weer in de juiste structuur te komen. Eerst een paar dagen geen troep meer eten en dan hoeveelheden afbouwen. Als ik dat in één keer doe krijg ik teveel honger en ga ik snaaien. Ik snaai dan vaak wel dingen die niet per se ongezond zijn, maar wel te grote hoeveelheden. Als ik rustig aan wen aan kleine hoeveelheden went mijn lijf daar aan en krijg ik ook geen honger. Ik neem een week om op het juiste niveau te komen. En vanaf dan 1 dag in de week pakken waar ik zin in heb, de rest netjes opletten en bijhouden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@BunnieHop ja dat is altijd een dag in het weekend. Maar of dat vrijdag zaterdag of zondag is hangt af van de plannen die ik heb. Al zijn die nu niet spannend. Maar buiten coronatijd doe ik het dan op de dag dat ik toch met iemand ga lunchen/uit eten/drankjes, dat kan nogal eens wisselen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet ook nodig afvallen maar valt nog niet mee. Ik zit in een ivf traject. Mijn laatste jaar en ik moet daarvoor ook afvallen.

 

Toch is het niet zo makkelijk. Vooral niet omdat ik ook hormonen moet slikken en spuiten en daardoor krijg ik juist nog meer honger want van sommige medicatie kan je je behoorlijk zwanger voelen.

 

Daar komt nog eens bij dat ik bijna bij elke emotie behalve verdriet aan het eten sla en ik al mijn hele leven worstel met overgewicht.

 

Ik probeer het voornamelijk op te vangen door elke dag meer dan een uur te wandelen. En uiteraard op te letten wat ik eet. Maar met de feestdagen lukte me dat niet zo geweldig.

 

Nu is mijn man bezig met stoppen met roken ook ivm ivf o.a.  dus hij haalt juist veel snaai in huis waar ik dan ook niet vanaf kan blijven.

 

Ik wil weer beginnen met Sonja Bakkeren want wat anderen ook zeggen over haar dieetmethode.. het werkt voor mij wel. Ik ben behoorlijk wat afgevallen in het verleden daardoor en terwijl ik van alle duizenden andere dieten gelijk weer aankwam met extra kilo's ging dat van Sonja Bakker juist heel langzaam en op zich als je sterk genoeg bent is het ook prima vol te houden.

 

Je mag bijna alles blijven eten. Kleinere porties en gezondere varianten. Nu ben ik niet zo van light producten maar zoals light smeerkaas ofzo of magere kaas vind ik geen ramp. En zelfs als je geen light neemt val je nog af. Hetzij minder snel. Ik drink dan ook eigenlijk bijna geen frisdrank of koffie thee met suiker. Maar dat heb ik nooit gedaan. 

 

Ik wens iedereen veel succes en sterkte met afvallen! 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik slik schildklier remmers en heb dus ook een hormoonhuishouding die uit balans is. Wat bij mij de reden ook is van het aankomen.  Op het moment zit ik over het gezonde bmi, wat voor mij wel de grens is om te zeggen tot hier en niet verder. Daarbij voel ik mij nu ook niet meer prettig met mijn lijf, terwijl ik eigenlijk wel een zelfverzekerd iemand ben daar over, dat wil ik terug.

 

Ik mag alleen bijna geen dieeten volgen, omdat dat ook weer slecht is voor je schildklier. Ik begin dus met een limiet op snoepen, koffie en alcohol, kleinere porties eten en gezonde keuzes maken in wat ik eet. 

 

Verder wil ik ook het hardlopen weer oppakken, daar ben ik de laatste 2 maanden met alle drukte mee gestopt. 

 

Ik wil een leefbare balans vinden die ik langer vol kan houden, ik hoef niet veel af te vallen (3 a 4 kg is al prima!) maar wil vooral ook voorkomen dat ik nog meer aan kom. Het hoeft niet perfect, als ik maar weer op een gezond gewicht kom en mij weer wat prettiger voel met mijn lijf. 

 

Succes allemaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga ook morgen beginnen. Vanmiddag de benodigde spullen in huis gehaald.

Voor een snelle start ga ik 2 weken lang 2 maaltijden per dag vervangen door maaltijd vervangers.

Niet de meest gezonde manier, maar wel 1 met snel resultaat. 

Daarnaast ga ik niet meer elke week patat eten met de rest van het gezin, maar kies ik een gezonder alternatief en ga ik de chips drastisch minderen.

Ik weet nu trouwens 112 kilo bij een lengte van 1.70 meter. Veel te zwaar dus.

 

Succes allemaal!

aangepast door mammafelina
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een kleine tip trouwens voor de mensen.

Weeg standaard op een vast moment van de dag (het liefst in de ochtend) in dezelfde kleren, mocht je die aanhouden. En probeer ook niet iedere dag te wegen, dan raak je alleen maar geobsedeerd en het helpt mij vaak niet echt met mijn motivatie omdat alles dan zo traag lijkt te gaan.

 

Succes iedereen en houdt elkaar op de hoogte!

  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij gaan de maaltijden meestal wel goed, maar ik snoep veel te veel. Naar kantoor nam ik voor 's middags yoghurt mee, en nu ik thuis werk zit ik standaard 's middags aan de chips. Ik ben in september begonnen met een leefstijltraject, en dit was mijn eerste aandachtspunt, maar daar is toch weer de klad in gekomen. Dus morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. Punt 2 was op tijd naar bed, dat wil ook nog niet erg. Punt 3 was iedere dag wandelen, maar het heeft hier serieus 2 weken geregend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden zei Marjoleink:

Bij mij gaan de maaltijden meestal wel goed, maar ik snoep veel te veel. Naar kantoor nam ik voor 's middags yoghurt mee, en nu ik thuis werk zit ik standaard 's middags aan de chips. Ik ben in september begonnen met een leefstijltraject, en dit was mijn eerste aandachtspunt, maar daar is toch weer de klad in gekomen. Dus morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. Punt 2 was op tijd naar bed, dat wil ook nog niet erg. Punt 3 was iedere dag wandelen, maar het heeft hier serieus 2 weken geregend.

Inderdaad dat wandelen werkt ook niet zo met regen.. al is er altijd nog een paraplu. Ik heb dan als alternatief zo'n spel met ringfit voor de switch. Nog niet super mee bezig geweest maar het is best intensief. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier ook veel moeite met afvallen. Ik had juist een goede routine opgepakt en drie weken niks gegeten met toegevoegde suikers, maar toen had/ heb ik bijna en maand vakantie en de feestdagen, met een hoop stress en onzekerheid(emotie eten) 

 

Dus wil ik het weer oppakken maar het is er moeilijk. Ik slaap ook erg slecht op t moment, en dat helpt uiteraard ook echt totaal niet mee.

 

Ik ga nu morgen ook weer beginnen. Nu eerst afkicken dat zal wel weer drie weken duren, daarna 1 a2 keer per week een snoep momentje. 

 

Veder 3 keer per week een hitt training thuis en elke dag minimaal 20 a 30 min wandelen, naast nog een paar keer een grotere wandeling.

 

Mij doel.is wat strakker worden, maar vooral weer beter kunnen bewegen en me goed voelen. En dat doe ik nu niet.  Uiteraard wil ik met mij gewicht wat kilo's kwijt, maar dat komt vanzelf wel als je een goede routine hebt ontwikkeld

aangepast door MichelleloveElmo
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het helpt om een Fitbit oid aan te schaffen. En een goede jas met capuchon. Ik moet van mezelf gemiddeld 15000 stappen per dag. Lukt bijna altijd, ik loop op dit moment ook door d regen om mijn stappen nog te halen vandaag. Fijn is het niet, maar het zorgt er wel voor dat mijn gewicht aardig stabiel blijft, ook in tijden dat ik mijn eten minder onder controle heb. Ik doe altijd zoveel mogelijk te voet. Boodschappen, naar de stad, op werk is er bij ons in de pauze altijd een fanatiek groepje wandelaars. En als het echt giet en ik heb mijn stappen nog niet gehaald ga ik op zolder dansjes doen op foute muziek tot mijn Fitbit tevreden is 😊. Het kost wel veel tijd, 15000 stappen is ongeveer twee uur lopen, maar het lukt heus als je het wandelen er echt in bouwt. 15000 is wel erg fanatiek, dat geef ik toe, met 10.000 per dag ben je ook al ver, dat lukt sowieso als je wat dagelijkse dingen te voet gaat doen.

  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Helaas vind ik dingen om mijn pols echt verschrikkelijk dus dat is lastig met al die gezondheidshorloges. Ook zweet ik erg snel en veel, dus een regenjas is voor mij niet echt een toevoeging. Als ik ga wandelen moet ik mij daarna op zijn minst omkleden en soms ook douchen. Ook ben ik t wandelen echt wel zat na 45 min a een uur. Soms een keer 75 min, maar dan heb ik het ook echt gehad. Hoe doe je dan, twee uur lopen elke dag?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het voordeel van een Fitbit die je draagt is dat hij elke stap telt, ook die je in huis zet. 

Vandaag bijvoorbeeld ben ik met mijn vriend naar een grote supermarkt wat verder weg gelopen. Dat is een half uur heen en een half uur terug. Plus de stappen die je in de winkel nog zet. Toen zat ik al op 8500. Daarna ben ik gaan stofzuigen, drie verdiepingen, daarna stond hij op 10.000. die laatste 5000 heb ik net gelopen, dat was ongeveer 40 minuten. En ik heb nog even met een kettlebell lopen zwaaien, probeer ik elke dag even tien minuten te doen, zodat ik ook zonder klimmen wat aan mijn kracht doe. Teller staat nu op ruim 16.000.

Tijdens werkdagen ga ik dus in mijn pauze altijd met een groepje lopen, dat gaat een half uur in hoog tempo. En als ik merk dat ik me niet meer kan concentreren op mijn werk maak ik een klein ommetje van tien minuten, dat doe ik twee keer per dag sowieso, dan blijft mijn hoofd helder en het is beter voor mijn rug en nek. Tegen de tijd dat ik thuis ben sta ik dan tussen de 8 en 10.000, dan nog naar de supermarkt, dan sta ik ergens tussen de 11 en 13000, en dan nog een blokje om savonds na het eten. 

Het komt er wel altijd op neer dat ik savonds nog moet lopen, maar ik ben er zo aan gewend, ik heb ook mijn vaste rondjes waarvan ik weet hoeveel stappen dat ongeveer zijn. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een stappenteller op mijn telefoon. Het grappige is dat ik op mijn werk de hele dag heen en weer loop om problemen op te lossen, lunchwandeling, boodschappen, dan kom ik wel aan de 10K. Nu gaat alles via videobellen en zit ik de hele dag. Inmiddels heb ik het niet meer zo druk op mijn werk (lees geen pest te doen) dus lunchwandelen moet kunnen. Ik was van plan om een keer per week (en op zondag) onder werktijd te gaan sporten, maar dat kan nu dus niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iedereen die haar/zijn best doet kilo's kwijt te raken heel veel succes gewenst en dat hier elkaar steunen maar veel mag helpen om het vol te houden. Als ik eerlijk ben dacht ik eerst bij het lezen van de onderwerpregel dat het over bijvoorbeeld Gijs en Ranger zou gaan. Oeps. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik inmiddels mijn Fitbit zo'n 4 jaar heb en destijds begon met 10.000. dat vond ik al een uitdaging. Het was ook confronterend hoe weinig ik eigenlijk liep. Toen 10.000 wel erg gemakkelijk werd heb ik het opgehoogd naar 12, dat was ook te gemakkelijk en sindsdien is het al een behoorlijke tijd 15. Dat blijft een uitdaging 😉

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden zei Boefje:

Nu is mijn man bezig met stoppen met roken ook ivm ivf o.a.  dus hij haalt juist veel snaai in huis waar ik dan ook niet vanaf kan blijven.

Kan je man niet iets halen wat jij niet lekker vindt? Of juist iets gezonders dat je samen kunt eten? Als ik visite krijg haal ik altijd koekjes die ik zelf niet lekker vindt, dan weet ik tenminste zeker dat ik ze niet zelf opeet.

 

3 uur geleden zei JokeC:

Iedereen die haar/zijn best doet kilo's kwijt te raken heel veel succes gewenst en dat hier elkaar steunen maar veel mag helpen om het vol te houden. Als ik eerlijk ben dacht ik eerst bij het lezen van de onderwerpregel dat het over bijvoorbeeld Gijs en Ranger zou gaan. Oeps. 

Die mogen ook meedoen als ze willen😂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kom ook meedoen. Ik ben de afgelopen tijd zoveel aangekomen dat ik niks meer pas. Ik moet nog een beetje een strategie bedenken die ik vol kan houden. Minder vaak eten bestellen en geen zooi in huis halen is een goede eerste stap denk ik. En wandelen, want van bewegen voel ik me altijd beter. Succes iedereen die vandaag al begint!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een samsung galaxy watch, en net als Eefje ben ik daar ook erg blij mee! Hij telt stappen, ik probeer ook dagelijks 15000 stappen te halen, maar ook trappen en trainingen (wandelen, hardlopen) pakt hij automatisch op. 

En als je wil kun je er nog veel meer in bijhouden zoals het aantal glazen water / koffie en in de app kun je evt ook je maaltijden zetten zodat je calorieën geteld worden. En als je je horloge in de nacht aanhoud, meet hij je slaapritme. 

 

Wandelen / stappen halen is niet zo een probleem voor mij aangezien ik veel met de hond loop en ook als ik in de loods ben sta ik niet veel stil. Alleen val ik daar niet van af, ik moet dus wel iets meer doen dan dat, vandaar dat ik toch weer wil gaan hardlopen. Nou heb ik alleen deze week de tijd van de maand even niet mee, dus ik mag daar van mijzelf volgende week mee beginnen, dat vind mijn lijf wat fijner. Qua eten / drinken ben ik gisteren begonnen, weegschaal staat ook in de badkamer. 

 

Er staan  trouwens ook best wel wat motiverende docu's op netflix, ik was van plan om daar af en toe ook wat van te kijken de komende tijd om motivatie te houden 😂 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben vanmorgen maar weer weer eens op de weegschaal geweest, en ik ben er wel van geschrokken. Afgelopen 2 maanden 1,7 kilo aangekomen, en ik had al kilo's genoeg. Het motiveerde wel meteen om er serieus mee aan de slag te gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .