Ga naar inhoud

Geen vooruitgang

Aanbevolen berichten

Sinds hier eerder een bericht over geplaatst te hebben, zitten het mannetje en vrouwtje nu een week in de keuken, dag en nacht.

In het begin was er vooruitgang en lagen ze zelfs 1x een kwartiertje in een mand samen. 

Maar verder is er eigenlijk geen vooruitgang. Het mannetje (hem heb ik al 8 jaar en is de dominante) eet ook een stuk minder dan eerst, dus denk ondanks zijn dominante gedrag dat hij er toch last van heeft dat hij nu "opgesloten" in de keuken zit, normaal mag hij in de woonkamer. 

Het vrouwtje eet wel normaal. 

Gisteren zat hij in de mand en ging zij naast de mand liggen. Maar zoals net uit het niets hapt hij weer naar haar. Dat doet hij elke dag wel. Maar wel minder dan eerst. En heb ook al gezien dat hij z'n hoofdje omlaag doet zodat zij hem kan wassen, maar dat doet ze niet. 

Ik weet niet waar ik nu goed aan doe. Hebben jullie tips of heeft iemand dit al eerder mee gemaakt? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij koppelen heb je veel geduld nodig, dit kan lang duren. Bij elk koppel gaat dat op een ander tempo.

Ze zitten nog maar een week in de keuken zei je, dat is nog best kort. Ik zou minstens 2 à 3 weken wachten en dan beoordelen hoe het gaat. Zolang ze niet vechten is dat al een goed teken.

En je zei dat hij minder hapt dan normaal... Dat is al een vooruitgang, toch?

Ik denk ook dat je ram (mannetje) een beetje van slag is van de minder loopruimte en dan ook nog eens zijn opgesloten met een ander konijn. Ik neem aan dat dat wel weer bijtrekt, en anders wanneer je naar de volgende stap gaat om ze weer samen door ook de woonkamer te laten lopen. Wel goed bijhouden of hij niet veel te weinig eet... Bedoel je daarmee hooi of biks?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja denk ook dat hij beetje van slag is en paar maanden geleden is zijn vriendinnetje onverwacht overleden, toen heeft hij heel slecht gegeten.

Hij heeft gisteravond beetje hooi en weegbree gegeten, is sowieso geen grote hooieter, heb al allerlei soorten hooi geprobeerd 

Biks heeft hij gisteren maar een paar stukjes van gegeten en wortel net wilde hij niet...ik zag net kleinere keuteltjes in de mand liggen, dus ik vind dit wel echt een aandachtspunt aangezien konijnen een gevoelig darmstelsel hebben 

Ik zou ook de opening tussen de woonkamer en keuken een stukje open kunnen zetten (hebben nu een plank bevestigd) zodat ze zelf kunnen kiezen of ze in de woonkamer of keuken willen, maar dan verpest ik misschien wat we tot nu toe hebben opgebouwd 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou niet met de ruimte gaan rommelen, dat is echt niet goed voor de koppeling. Is hij bekend met gas bijvoorbeeld? Misschien is er toch fysiek wat aan de hand?

Het klinkt niet alsof ze stress hebben van elkaar zoals je het beschrijft..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij heeft net groen van de wortel gegeten 🙂 dus er zit weer iets in.

Voorheen wel eens, maar dan had hij aan het vloerkleed in de woonkamer geknaagd, sinds we het vloerkleed hebben vervangen doet hij dat niet meer. En na het overlijden van z'n maatje had hij ook last en zijn we nog met hem naar de dierenarts geweest. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo'n koppeling kan ook een dipje in de weerstand geven. Misschien dat hij zich daardoor wat minnetjes voelt? Het is een hele verandering allemaal met een nieuw vriendinnetje en andere verblijfsruimte. Gelukkig dat hij wel iets eet dan blijven zijn darmen tenminste aan het werk. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .