Ga naar inhoud

Opeens aanvallen en bijten


Flip4

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb een NHD rammetje van nu 6 maanden oud ongeveer. Is nu 5 weken geleden gecastreerd en was daar behoorlijk van van de leg had ik het idee: heel onrustig, angstig, aan ALLES knagen (deed ie eerder niet in die mate), een soort mixed messages geven door wel bij je te komen en z’n koppie op de grond onder je hand te leggen alsof ie geaaid wilde worden maar dan toch wegspringen. 
Advies gevraagd aan de DA en die gaf vooral het advies om het de tijd te geven, omdat de castratie en het geopereerd worden nogal indrukwekkende gebeurtenissen kunnen zijn. Ik heb nog meer knaag materiaal in huis gehaald en dat leek wat te helpen en hij leek wat rustiger te worden dus dat leek me een goed moment om een vriendinnetje voor hem te gaan zoeken in de opvang. 
Alleen nu is ie uit het niets sinds een paar dagen een beetje meer in de “aanval”modus lijkt het. Hij knaagde aan een tralie van de afscheiding die “zijn helft” van de woonkamer en omdat ik weet dat niet goed is voor zn tandjes probeerde ik hem af te leiden en toen een keer rustig om te draaien alleen toen viel ie aan en beet ie in mn hand - niet super hard of zo, maar dit heeft ie nog nooit gedaan (behalve op z’n eerste dag thuis toen ie denk ik nog dacht dan m’n vinger eten was). En nu zijn er nog een paar momenten geweest waarop ie zo’n draai maakt klaar om te gaan happen naar m’n hand, en ik snap echt totaaaaaal niet waar dit door komt. 
 

Hebben jullie ideeën? Ik kan alleen bedenken: toch angstig door vuurwerk (er gaan hier in deze buurt zo af en toe bermbommen af)? Of het feit dat ik in zijn helft van de woonkamer wat dingen had verschoven? Ik merk dat ik dan opeens ook bang word, ook om hem te gaan koppelen... 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Eefje al zegt, niet bang zijn om te koppelen! Ik denk dat hij het juist fijn vindt om met een ander konijn samen te zitten, dan verveelt hij zich sowieso al een stuk minder en misschien helpt dat ook wel tegen het vele knagen. Mijn konijnen besteden namelijk uren aan elkaar aflikken, super lief om te zien!

Als je hem aan het juiste konijn koppelt zal hij daar echt niet gemeen tegen doen zonder reden. Ik weet niet of je al een idee hebt hoe je dit wil gaan doen, maar ik zou bij een opvang gaan kijken en hem daar een soort speed-date laten doen. Dan kom je er snel achter met welk konijn het matcht 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Eefje:

Je konijn is in de puberteit, dan veranderen ze van lieve schattige fluffy bolletjes in draken! Ik zou hem lekker aan een meisje laten koppelen, dan kan die hem op zijn kop geven als hij zich niet gedraagt 😉

 

Screenshot_2020-12-30-09-31-30-171_com.facebook.katana.thumb.jpg.68234206694cbafbd6b9223120ddb3cb.jpgIk had de, nu blijkt, naïeve hoop dat ook de puberteit minder erg zou zijn na castratie.. 

Maar goed; ik was zelf ook een wispelturige puber dus nu weet ik ook waar mijn ouders mee te dealen hadden 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .