Ga naar inhoud

Rijden op elkaar


josti

Aanbevolen berichten

Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt....

Roekie en Coby zijn een kleffig setje sinds 9 september, de koppeling ging echt supergoed en ik heb ze met een dag weer mee naar huis kunnen nemen.

Thuis ook klef en lief vanaf dag 1!

Nu sinds vandaag zijn ze rumoerig! rijden op elkaar en achter elkaar aanlopen.

Af en toe staan ze rechtop tegen elkaar op met de tanden in elkaars nekhaar.

Ze vechten niet maar ik word er zelf een beetje tureluurs van. Snap niet dat dit ineens gebeurd na 4 maanden.

Het is net of Coby niet gesteriliseerd is.

Heb zojuist de opvang ook de vraag gesteld of ze zeker weten of ze gesteriliseerd is.

Ik heb er een beetje moeite mee om ze zo de nacht in te laten gaan.

Nou ja ik kijk wel even het is nog vroeg... pffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond al reactie van de opvang: Coby is reeds gecastreerd binnengekomen.

Het is overigens weer als vanouds: lekker klef. Vannacht ook niet wakker geworden van ze.

Ik hoop dat dit het was, een incident. En Roekie hou ik in de gaten misschien ontwikkeld hij iets van een kwaal.

Bedankt voor het meedenken meiden!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ok...

Nou ja weer wat geleerd dan zal ik maar zeggen.

Vanmorgen lag er ook een prachtig nestje compleet met een berg haar.

Verminderd dit hormonale gedrag dan over tijd? Of gaat ze dit met een bepaalde cyclus gewoon doen?!

Het is nogal onrustig voor ons allemaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-1-2021 at 09:00 zei josti:

ok...

Nou ja weer wat geleerd dan zal ik maar zeggen.

Vanmorgen lag er ook een prachtig nestje compleet met een berg haar.

Verminderd dit hormonale gedrag dan over tijd? Of gaat ze dit met een bepaalde cyclus gewoon doen?!

Het is nogal onrustig voor ons allemaal...

Mijn konijntje Babbel heeft ook last van zulk soort gevoelens 😉 ze heeft veel haaruitval en rijdt soms op mijn andere konijntje, maar ze is nog wel pubertje 🙂

Ik heb ze nu even gescheiden voor de rust vannacht, (ook in mijn hoofd voelt dat veiliger 😃) ik hou ze goed in de gaten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker dat mensen er over liegen.. Waren zowel eierstokken als baarmoeder nog aanwezig? Sommige dierenartsen halen alleen eierstokken weg en laten de baarmoeder zitten, dat is omdat dat bij honden en katten kan. Bij konijnen kan dat later echter alsnog problemen met de baarmoeder geven, daar is het dus aan te raden alles weg te halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .