Ga naar inhoud

Wederom putters gespot in de achtertuin

Koosje

Aanbevolen berichten

Zeker leuke kadootjes 

En dan helemaal als je voldoende tijd krijgt om de camera op het statief te monteren en veel foto's met de timer functie te kunnen maken want anders beweegt het beeld nog.
De beelden zijn door het glas heen gemaakt.

aangepast door Koosje
Link naar reactie

Hier in het park zitten hele groepen putters en we hebben ze de laatste tijd ook tussen de lavendel in de voortuin, mooi hè? Maar jouw foto’s zijn wel een stuk beter gelukt, mooi hoor!

Als je naar je tuin wilt lokken kun je een voedersilo met nyerzaad ophangen, daar komen ze ook op af. Vivara is een hele leuke website (de vogelvariant van bunnybunch, alleen maar kwalitatief goede producten voor de diertjes)

80199D4E-C6E5-417C-BB71-3F747CEE120C.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie

Wij (mijn vrouw en ik) zijn altijd wel gek van vogels.

Ook al zijn het mussen.

Vanmiddag even 5 kilometer gewandeld en dan zie je tussen/in de bosschages ook veel vogels.
Altijd een mooi gezicht.
Ook zijn er hier veel buizerds te zien.

Erg imposante dieren!

aangepast door Koosje
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie

Fijn toch, zoveel vogels!

Hier zijn ook heel veel vogels te zien in de omgeving. Op het eiland waar wij wonen zijn veel inlagen, dat zijn zeg maar de ruimtes tussen de hoge buitendijk en een lagere binnendijk, dat is dus overloop gebied als er ooit een dijk doorbreekt, waardoor daar dus niets gebouwd mag worden. Die ruimtes hebben ze ingericht voor vogels, met eilandjes en begroeing. Daar zie je echt heel veel vogelsoorten. Helaas ken ik niet alle vogelsoorten exact bij naam, veel vinkjes, ganzen, reigers, maar soms zien we ook lepelaars of zelfs flamingo's! Ook roofvogels zoals buizerds en torenvalkjes. Rondom het dorp en in de polders zie je veel uilen.In onze tuin veel roodborstjes, koolmeesjes, pimpelmeesjes en musjes, en ook wat vinkjes waarvan ik de soorten niet goed ken. 

Langs inlagen kun je op de buitendijk kopen, er zijn wandelpaden & fietspaden en mag je paardrijden. Ik vind het altijd een erg mooi stukje om met de hond te lopen. Wij zijn daar het jaar ook begonnen met een wandeling.

Deze foto is in de zomer gemaakt 😉 Nu is het iets minder mooi groen allemaal. Links de Oosterschelde, rechts de inlaag. 

inlagen (10)klein.jpg

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie

Wat mooi @Koosje! Ik vind putters echt leuke vogeltjes, zo mooi van kleur ook.

Ben dol op vogeltjes, tijdens de vakantie ook veel vogeltjes gefotografeerd. Helaas zat er niet veel spannends. Wat groenlingen (niet op de foto, ze zaten steeds buiten beeld van de camera), vinkjes, mussen (ook niet op de foto, zelfde verhaal als de groenlingen), pimpelmeesjes, koolmeesjes, een grote bonte specht, Vlaamse gaaien, merels en een roodborstje. 

Zal zo de foto's plaatsen in een eigen topic.  

Link naar reactie
20 uur geleden zei Koosje:

Wij (mijn vrouw en ik) zijn altijd wel gek van vogels.

Ook al zijn het mussen.

Vanmiddag even 5 kilometer gewandeld en dan zie je tussen/in de bosschages ook veel vogels.
Altijd een mooi gezicht.
Ook zijn er hier veel buizerds te zien.

Erg imposante dieren!

Wij wandelen ook heel veel en deze week heel veel cadeautjes: groepje reeën vlak voor ons, een specht, Vlaamse gaai, havik en gister tot 2maal toe een ijsvogel! Die laatste hadden wij nog nooit in het echt gezien. Jammer dat we op de reeen na geen tijd kregen om ze op de foto vast te leggen 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .